Ένα χρόνο μετά το θάνατό του στη φυλακή και σχεδόν μισό αιώνα μετά τις στυγερές δολοφονίες που οι ακόλουθοί του διέπραξαν στο όνομά του, ο Τσαρλς Μάνσον αρχίζει να αποκτά ένα είδος φήμης που του διέφυγε όλες τις προηγούμενες δεκαετίες: εκείνο του κινηματογραφικού κακού.
Το Χόλιγουντ, που μέχρι τώρα δεν είχε τολμήσει να καταπιαστεί με την ανατριχιαστική ιστορία ενός από τους πιο ξακουστούς εγκληματίες του 20ου αιώνα, μοιάζει να επιχειρεί να ξορκίσει τους δαίμονες των σκοτεινών συμβολισμών της υπόθεσης Μάνσον, που είναι, άλλωστε, άρρηκτα συνδεδεμένη με την κατάρρευση της φιλοσοφίας του stardom και της παραμυθένιας ζωής που υπόσχεται η βιομηχανία των ονείρων. Σε συνδυασμό με την ξαφνική δίψα του κοινού για ιστορίες αληθινών εγκλημάτων (όπως εκφράζεται κυρίως από την επιτυχία και τον πολλαπλασιασμό σχετικών podcasts και τηλεοπτικών ντοκιμαντέρ), το μακάβριο ενδιαφέρον του Χόλιγουντ για τον serial killer και τη σφαγή 7 ανθρώπων κατά τη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου τον Αύγουστο του 1969 (οι λεγόμενοι φόνοι Τέιτ-Λαμπιάνκα) βρίσκει εύκολη δικαιολογία και, ομολογουμένως, εύκολο marketing, αφού το 2019 θα συμπληρωθούν 50 χρόνια από τα μοιραία συμβάντα.
Τα τελευταία χρόνια, η Manson Family έχει βρεθεί στο προσκήνιο, στο φόντο ή ακόμα και στο υποσυνείδητο τηλεοπτικών σειρών όπως το Aquarius με τον Ντέιβιντ Ντουκόβνι, η πιο πρόσφατη σεζόν του American Horror Story και το Mad Men (με τη θεωρία ότι η Μέγκαν Ντρέιπερ θα ακολουθούσε τη μοίρα της Σάρον Τέιτ, του διασημότερου θύματος του Μάνσον που μαχαιρώθηκε πολλαπλές φορές ενώ ήταν 8 μηνών έγκυος) και του best seller της Έμα Κλάιν The Girls. Τα επερχόμενα κινηματογραφικά projects, όμως, έχουν προσελκύσει πραγματικά μεγάλα ονόματα, με το Once Upon A Time In Hollywood του Κουέντιν Ταραντίνο να βρίσκεται δικαιολογημένα στο επίκεντρο της προσοχής – και των αντιδράσεων. Με πρωταγωνιστές τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο και τον Μπραντ Πιτ στο ρόλο ενός ξεχασμένου ηθοποιού των γουέστερν και του κασκαντέρ του, που προσπαθούν να πετύχουν «σε ένα Χόλιγουντ που δεν αναγνωρίζουν πια» και έχουν για γειτόνισσα την πανέμορφη και πασίγνωστη ηθοποιό Σάρον Τέιτ, που υποδύεται η Μάργκο Ρόμπι.
Η ταινία εκτυλίσσεται στο απόγειο της hippie κουλτούρας το 1969, και τοποθετεί τους δύο ήρωες στα πέριξ της δράσης του Μάνσον. Τουλάχιστον έτσι υπόσχεται ο σκηνοθέτης, που έγινε στόχος της οργής της αδερφής της Τέιτ, Ντέμπρα, με αφορμή την απόφαση του Ταραντίνο να μην συμβουλευτεί την οικογένεια πριν το ξεκίνημα των γυρισμάτων και την κυνική ημερομηνία κυκλοφορίας της ταινίας στις 9 Αυγούστου του 2019, ακριβώς στην 50ή επέτειο των δολοφονιών. Τελικά η Ντέμπρα Τέιτ συνάντησε τον Ταραντίνο, διάβασε το σενάριο και του έδωσε τις ευλογίες της και τη δημόσια ευγνωμοσύνη της, ενώ η πρεμιέρα της ταινίας μεταφέρθηκε 2 εβδομάδες νωρίτερα από την ανακοινωθείσα ημερομηνία. Στο Once Upon A Time In Hollywood, ωστόσο, θα εμφανιστούν διάφοροι χαρακτήρες που βρέθηκαν στην τροχιά του Μάνσον, όπως η μανιακή ακόλουθος Σκουίκι Φρομ, που υποδύεται η Ντακότα Φάνινγκ, ο κομμωτής Τζέι Σίμπρινγκ, φίλος της Τέιτ και ένα από τα θύματα της βραδιάς της 9ης Αυγούστου, που υποδύεται ο Εμίλ Χιρς, και ο Τζορτζ Σπον, ιδιοκτήτης του ομώνυμου ράντσου όπου ζούσε η Μanson Family, που υποδύεται ο Μπαρτ Ρέινολντς.
Στο επερχόμενο Φεστιβάλ Βενετίας θα κάνει πρεμιέρα το Charlie Says, η νέα ταινία της Μέρι Χάρον, που ξέρει 1-2 πράγματα από αμερικάνους ψυχοπαθείς, έχοντας σκηνοθετήσει στα 90s το cult classic American Psycho. O Βρετανός Ματ Σμιθ (Doctor Who, The Crown) υποδύεται τον Μάνσον, αλλά η ταινία δεν επικεντρώνεται σε εκείνον (θα εμφανίζεται κυρίως σε φλασμπάκ), αλλά στις 3 προστατευόμενες του Μάνσον, Λέσλι Βαν Χούτεν, Σούζαν Άντκινς και Πατρίσια Κρενγουίνκλ, που αρχικά καταδικάστηκαν σε θάνατο αλλά κατέληξαν να περνούν το υπόλοιπο της ζωής τους στη φυλακή. Η ταινία βασίζεται εν μέρει στο βιβλίο της Καρλίν Φέιθ The Long Prison Journey Of Leslie Van Houten, της τότε νεαρής φοιτήτριας που ανέλαβε να κάνει τους μαθήματα στη φυλακή και που υποδύεται η Μέριτ Γουίβερ (Birdman). Το τουλάχιστον εμπνευσμένο καστ συμπληρώνουν, μεταξύ άλλων, το πρώην μοντέλο Σούκι Γουότερχαουζ και ο Τσέις Κρόφορντ του Gossip Girl.
Αλλά και η Σάρον Τέιτ, το πιο γνωστό από τα αδικοχαμένα θύματα της Manson Family και σύζυγος του Ρομάν Πολάνσκι, θα γίνει αντικείμενο δύο biopics αμφιβόλου πρεστίζ, με ένα από αυτά, το The Haunting Of Sharon Tate, να έχει ήδη χαρακτηριστεί «κακόγουστο» από την Ντέμπρα Τέιτ, αφού πρόκειται για ένα θρίλερ στο οποίο η Σάρον Τέιτ (που υποδύεται η Χίλαρι Νταφ) ονειρεύεται τη δολοφονία της μήνες πριν συμβεί. Η Ντέμπρα Τέιτ, ωστόσο, είναι συμπαραγωγός του Tate, που το φωτογενές ανδρόγυνο Μάικλ Πόλις και Κέιτ Μπόσγουορθ φιλοδοξεί να φέρει στη μεγάλη οθόνη, με το fashion icon στον ομώνυμο ρόλο και το σύζυγό της πίσω από την κάμερα, σε άλλη μια απόπειρα να αποδείξουν την καλλιτεχνική αξία τους και εκτός Instagram.
Τηλεοπτικά, ο Μάνσον θα έχει κάποιου είδους παρουσία στη δεύτερη σεζόν της σειράς Mindhunter του Netflix, ενώ τη βραδιά των βραβείων Έμμυ τον Σεπτέμβριο, αντίπαλο δίκτυο θα προβάλει το ντοκιμαντέρ Inside The Manson Cult.
Μένει να δούμε αν στο παρόν κλίμα ο Τσαρλς Μάνσον, που έχει τρυπώσει σε πολλές πτυχές της ποπ κουλτούρας είτε ως σημείο αναφοράς σε τραγούδια του David Bowie, του Leonard Cohen και των Guns ‘n’ Roses είτε σε δοκίμιο της Τζόαν Ντίντιον είτε στο ίδιο το όνομα των Κasabian (η Λίντα Κασέμπιαν ήταν μέλος της Family και μάρτυρας-κλειδί στη δίκη του), θα ταιριάξει στην κινηματογραφική αφήγηση ή αν θα έχει την ίδια τύχη με άλλους εγκληματίες των οποίων οι ιστορίες πρόσφατα μεταφέρθηκαν στο σινεμά (από το Νόμο της Νύχτας ως το Αγαπώντας τον Πάμπλο) και είχαν ως αποτέλεσμα το μοναδικό πράγμα που ο Μάνσον δεν μπόρεσε ποτέ να ξεπεράσει: την αποτυχία.