Το καλοκαίρι του 2009 πραγματοποιήθηκε το Captured Tracks festival σε ένα άδειο οικόπέδο στο Bushwick του Brooklyn, στην περιοχή που, μάλλον, γίνονται μερικά από τα πιο συναρπαστικά πράγματα στην ανεξάρτητη εναλλακτική μουσική της Αμερικής. Αυτό το event σηματοδότησε την επιτυχία ενός ολόκληρου label. Mια μπάντα που την έλεγα Dum Dum Girls θα έπαιζε το πρώτο της show στο συγκεκριμένο event και ο Mike Sniper, o άνθρωπος που απαντά στις ερωτήσεις που ακολουθούν, θα έπαιζε μπάσο για να τις βοηθήσει αφού η μπάντα τότε βρισκόταν ακόμη σε ημιτελές επίπεδο.

Από τότε η Captured Tracks έχει εξελιχθεί σε μια από τις καλύτερες ανεξάρτητες δισκογραφικές εταιρίες παγκοσμίως ενώ μετρά μέχρι αυτή τη στιγμή πάνω από 170 κυκλοφορίες στο ενεργητικό της. Η ποικιλία του roster της, από shoegaze και dream pop σε σκοτεινή electronica και post punk και από επανεκδόσεις γκρουπ της δεκαετίας του ‘80 και του ‘90 στις πρώτες δουλειές ονομάτων του σήμερα όπως είναι οι Beach Fossils, Wild Nothing, DIIV, Soft Moon και άλλοι, απέδειξε πως με αρκετό πάθος και προσεκτικές επιλογές, κάποια πράγματα, σε μια βιομηχανία που αργοπεθαίνει, είναι εφικτά. Και ο Μike Sniper, που στο κολλέγιο σπούδασε Φιλοσοφία και Καλές Τέχνες στο Parsons and Eugene Lang στο Μανχάταν και ειδικεύτηκε στο να φτιάχνει μεγάλες αφηρημένες ζωγραφιές, στα 35 του μπορεί να καυχιέται για το δικό του success story.

Υπάρχει κάποιο μουσικό μανιφέστο “πίσω” από την Captured Tracks; Όχι δεν έχουμε κάτι τέτοιο, απλά κυκλοφορούμε τη μουσική που μας αρέσει και προσπαθούμε να τη διαδώσουμε σε κόσμο που του αρέσει εξίσου.

Πως επιλέγετε τις μπάντες για να κυκλοφορήσετε τους δίσκους τους; Λειτουργεί πολύ το “από στόμα σε στόμα”, που λένε. Μας στέλνουν συνέχεια demos και πολύ συχνά πηγαίνουμε σε συναυλίες για να δούμε “τι παίζει”. Φυσικά, ακούμε τις προτάσεις που μας κάνουν οι ήδη υπάρχουσες μπάντες της εταιρίας.

Περιμένατε άλμπουμ σαν αυτά των DIIV και των Soft Moon να κάνουν μεγάλη επιτυχία στις ευρωπαϊκές χώρες; Για παράδειγμα το single “Doused” των πρώτων ήταν μεσα στις λίστες με τα καλύτερα της περσινής χρονιάς. Από τη στιγμή που κυκλοφόρησε ήμασταν σίγουροι ότι θα πάει καλά. Όσον αφορά τις πρώτες δουλειές των Soft Moon, Wild Nothing και Beach Fossils, ήταν μικρέ εκπλήξεις, αλλά δε σοκαριστήκαμε κιόλας. Αυτά τα πράγματα γίνονται με έναν πολύ οργανικό και προοδευτικό τρόπο, το νιώθεις όταν κάτι κεντρίζει το ενδιαφέρον του κόσμου, δεν έρχεται δηλαδή η επιτυχία από το πουθενά.

Για ποια μπάντα που δεν υπόγραψες μαζί της μετανιώνεις; Δεν υπάρχει κάποια που να έχω μετανιώσει που δεν κυκλοφορήσαμε τη δουλειά της ή που δεν την υπογράψαμε όταν είχαμε τη δυνατότητα να το κάνουμε. Για να είναι μια εταιρία υγιής πρέπει να βγάζει καλή μουσική και αυτά που κυκλοφορεί να ταιριάζουν στο χαρακτήρα της. Δε μπορείς όμως να τις έχεις όλες.  Ευχαριστήθηκα πολύ το ντεμπούτο των Parquet Courts και των Twerps που είχαμε πριν λίγο καιρό.

H Sub Pop έγινε διάσημη την εποχή του Grunge, η 4AD ήταν το σπίτι του αιθέριου ήχου στα 90s, εσύ πως θα περιέγραφες τον ήχο της εταιρίας σου σε κάποιον που δεν έχει ακούσει ακόμα τίποτα από τις μπάντες που έχεις στην Captured Tracks; Θα τους έλεγα να ακούσουν τα άλμπουμ των Naomi Punk, Soft Metals και Widowspeak το ένα μετά το άλλο και πιστεύω από αυτό θα καταλάβαιναν αμέσως πως ο ήχος μας δεν είναι απόλυτα συγκεκριμένος. Απλά θέλουμε να βγάζουμε καλή μουσική!

Η μουσική ζει στην ψηφιακή εποχή ωστόσο εσείς σαν label έχετε μια φετιχιστική εμμονή με το να επανακυκλοφορείτε παλιές δουλειές σε βινύλιο. Γιατί έτσι; Οι ψηφιακές πωλήσεις και τα downloads δεν επηρεάζουν τις επανακυκλοφορίες. Αυτές πάντα και κατά κύριο λόγο θα βγαίνουν σε φυσικό φορμά γιατί πάρα πολύς κόσμος τις θέλει σε βινύλιο. Oι φυσικές πωλήσεις δεν έχουν μειωθεί τόσο όσο πολύ άνθρωποι θέλουν να πιστεύουν.

Το ίντερνετ βοήθησε την Captured Tracks; Αν υπήρχαμε την εποχή πριν από το ίντερνετ θα έπρεπε να στέλνουμε τα τραγούδια μας στα κολλεγιακά ραδιόφωνα και να κάνουμε συνεχώς περιοδείες για να μας μάθει ο κόσμος -κάτι που θα ήταν πολύ δύσκολο για αρκετούς λόγους. Φαντάσου να πρέπει να πετύχεις τον συγκεκριμένο dj που θα γουστάρει το υλικό σου για να σε προωθήσει. Το ίντερνετ παρόλο που πολλοί το θεωρούν ως τον διάβολο και υπεύθυνο για την καταστροφή της μουσικής βιομηχανίας, άφησε πολλά περιθώρια όσον αφορά τον τομέα της προβολής. Έτσι, ο καθένας μέσα από την όποια συσκευή του μπορεί να ψάχνει για μουσική και ανθρώπους που το γούστο τους ταυτίζεται.

Ποιες είναι οι φιλοδοξίες σας για το μέλλον; Θέλω να προοδεύουμε με σταθερά βήματα, όχι κάτι παράξενο, να βρίσκουμε νέες μπάντες που μας αρέσουν και να ξεπεράσουμε διάφορα μικρά εμπόδια του παρελθόντος.

Θοδωρής Κανελλόπουλος

Share
Published by
Θοδωρής Κανελλόπουλος