Έχει σύνορα η μουσική; Υπάρχουν στεγανά ανάμεσα στους ήχους; Με τον κατακλυσμό μουσικών ήχων που μας περιβάλει, τις περισσότερες φορές δεν εκλαμβάνουμε σε βάθος τις επιμέρους πτυχές της μουσικής. Το Borderline Festival, που εδώ και 7 χρόνια διοργανώνει η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, έρχεται ακριβώς για να ρίξει μία ματιά σε αυτό, μέσα από τις περιπετειώδεις πτυχές του πειραματισμού και του ηλεκτρονικού ήχου, διασχίζοντας τα δυσδιάκριτα όρια μεταξύ σιωπής και θορύβου, σύνθεσης και αυτοσχεδιασμού και στοχασμού και χορού.
Το φετινό Borderline Festival αποπειράται να εξερευνήσει όλα αυτά μέσα από συναυλίες διαλέξεις, εγκαταστάσεις και δράσεις εντός και εκτός Στέγης, με καλεσμένους καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο, από 19-23 Απριλίου και η Popaganda κάνει έναν οδηγό επιβίωσης -για να μην σας πιάσουν αδιάβαστους.
Ο Charlemagne Palestine από τις αρχές της δεκαετία του ’70 χρησιμοποιώντας το carillon, τα ηλεκτρονικά drones και το πιάνο αποπειράται τη δική του μινιμαλιστική εκδοχή του ανιμισμού που μπλέκει με την αρχαία εβραϊκή μουσική, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του το χιούμορ, τις μακράς ηχηρότητας συνθέσεις και μια αντίληψη ρομαντισμού που συγκρούεται με τις κυρίαρχες τάσεις του μινιμαλισμού. Θα παρουσιάσει το ενδιαφέρον υβρίδιό του την Τετάρτη 19 Απριλίου στη Μικρή Σκηνή της Στέγης στις 21:00. Εισιτήρια: 7€ Ανεργίας & ΑMEΑ: 5 €
Οι Fis & Rob Thorne, Tapes, Turbo Teeth, Russell Haswell, Mark Ernestus’ Ndagga Rhythm Force κατηφορίζουν στον Πειραιά για να σας ξεσηκώσουν, από την dub techno των Mark Ernestus’ Ndagga Rhythm Force, μέχρι την «πειραγμένη» reggae του Jackson Bailey των Tapes κι από τη noisey techno του Russell Haswell, μέχρι τους ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς και τις post industrial καταβολές του Γιώργου Αξιώτη ως Turbo Teeth, το σίγουρο είναι ότι την Πέμπτη 20 Απριλίου θα χορέψετε μακριά από στεγανά. Στις 20:00 στον Παπαστράτο, Γραβιάς 25, Πειραιάς. Εισιτήρια: 10 € | Ανεργίας & ΑMEΑ: 7 €
Το ντουέτο των International Nothing αυτοσχεδιάζει με τα κλαρινέτα του, ο Kiko C. Esseiva παρουσιάζει τη φρέσκια προσψπική ματιά του στην musique concrète και οι Masayoshi Fujita & Jan Jelinek επιχειρούν μία μη μελωδική μεταβολισμένη τζαζ κι αν είστε περίεργοι να δείτε πως δένουν όλα αυτά μαζί δεν έχετε παρά να βρίσκεστε την παρασκευή 21 Απριλίου στην Μικρή Σκηνή της Στέγης και να απολαύσετε και τα 3 live στην τιμή των 10€ ή ένα από αυτά στα 5 € (Ανεργίας & ΑMEΑ: 2 €). Στις 21:00, 22:00 και 23:00, αντίστοιχα.
Οι Μarginal Consort επηρεασμένοι από τη δουλειά του Akio Suzuki και ακολουθώντας τα χνάρι μουσικών όπως οι Taj Mahal Travellers από τη δεκαετία του ’70 αντιμετωπίζουν τη μουσική τους τόσο ως κάτι που δημιουργείται από το κάθε μέλος ξεχωριστά, όσο και ως μια σύνθεση που προκύπτει συλλογικά μέσα από το χώρο που ο καθένας αφήνει στον άλλον. Παράγουν ηχητικά φαινόμενα χρησιμοποιώντας οτιδήποτε υπάρχει διαθέσιμο, είτε πρόκειται για μουσικά όργανα είτε για απλά αντικείμενα, από βιόλα ντα γκάμπα έως ηλεκτρονικά ή από μπαμπού έως νερό, και αυτό εξελίσσεται χωρικά και χρονικά και έρχονται να παρουσιάσουν τις πρωτότυπες αυτές ηχητικές δράσεις τους το Σάββατο 22 Απριλίου στις 20:οο στη Διπλάρειο Σχολή, (Πλ. Θεάτρου 3, Αθήνα) | Εισιτήρια: 10 € | Ανεργίας & ΑMEΑ: 7 €
Η αποκαλούμενη ως concrete phonetic poetry του Michael Barthel, η έρευνα φαινομένων όπως οι ηχητικές ανακλάσεις και οι υποηχητικές δονήσεις του Τhomas Ankersmit και η ηλεκτρονική μουσική του Felix Kubin με τις ποπ και πειραματικές καταβολές της, θα δέσουν γλυκά στη Μικρή Σκηνή της Στέγης την Κυριακή 23 Απριλίου στις 21:00. Εισιτήρια: 10 € | Ανεργίας & ΑMEΑ: 7 €