To τέλος της πέμπτης σεζόν του BoJack Horseman σχεδόν υποσχόταν πως τα πράγματα θα αλλάξουν από εδώ και πέρα. Μας άφησε άλλωστε σε ένα σημείο τομής: ο BoJack Horseman βρισκόταν λίγα βήματα πριν το κατώφλι της κλινικής αποτοξίνωσης. Κι από εκεί ακριβώς ξεκινάει ο έκτος και τελευταίος κύκλος της σειράς -που σε αντίθεση με τους προηγούμενους- θα είναι διαθέσιμος σε δύο μέρη: 8 επεισόδια που κυκλοφόρησαν στις 25 Οκτωβρίου κι άλλα τόσα που περιμένουμε για τις 31 Ιανουαρίου.
Όπως πιθανότατα θα έλεγε και ο Billy Corgan, για τους ήρωες της animated σειράς του Netflix “the end is the beginning is the end”. Σε μεγάλος βαθμό αυτα τα 8 πρώτα επεισόδια της τελευταίας σεζόν κάνουν catch up με όλους τους βασικούς ήρωες της σειράς (μερικές φορές, μάλιστα, σπαταλώντας περισσότερο από τον αναμενόμενο χρόνο στους δευτερεύοντες χαρακτήρες): ο BoJack μπαίνει τελικά στην κλινική αποτοξίνωσης, η Princess Caroline προσπαθεί να κρατήσει τις ισορροπίες μεταξύ γυναίκας καριέρας και μαμάς (“Oh, fish!”), η Diane τα φτιάχνει με τον ταύρο/κάμεραμαν συνεργάτη της Guy (ναι, the guy’s name is Guy), μετακομίζει στο Σικάγο και ξεκινάει να γράφει το πρώτο της βιβλίο με αρκετά εμπόδια, ο Tedd εκτελεί χρέη νταντάς στο μωρό-σκαντζόχοιρο της Princess Caroline όσο ψάχνει νεφρό για την μητέρα του, η σχέση του Peanutbutter και της Pickles κλονίζεται αφού ο πρώτος εξομολογείται πως την απάτησε και έτσι η δεύτερη τον απατά εν γνώσει του για να πατσίσουν.
Κι ενώ το παρόν κυλάει, αυτό που είναι πραγματικός πρωταγωνιστής στην έκτη σεζόν είναι το παρελθόν. Άλλωστε το όνομά της Sarah Lynn είναι η πρώτη ατάκα που ακούγεται. Οι τύψεις για τον άδικο χαμό της πάλαι ποτέ συμπρωταγωνίστριάς του στο Horsin’ Around, επανέρχονται συνεχώς στο μυαλό του BoJack -κάτι που οπτικοποιείται πολύ έξυπνα με εκείνο το μπουκάλι βότκα που έχει μαζί του στην κλινική αποτοξίνωσης, κι όποτε το κοιτάει έχει την μορφή έναστρου ουρανού, KAI που ήταν και το τελευταίο πράγμα που είδε η Sarah Lynn πριν πεθάνει από υπερβολική δόση.
Ο BoJack όμως φοβάται να δει κατάματα τα πράγματα (γενικά και ειδικά). Έτσι σκαρφίζεται συνεχώς τρόπους ώστε να παρατείνει την διαμονή του στην κλινική. Και κατά μία έννοια, η πλοκή σε αυτό το πακέτο επεισοδίων κινείται παράλληλα. Όπως ο BoJack παρατείνει την διαμονή του, έτσι και η αφήγηση τρενάρεται συνεχώς. Πολλές φορές θέλοντας περισσότερο να κάνει ένα κοινωνικό σχόλιο. Για τον νεοφεμινισμό και τον ρόλο-πολυμηχάνημα της γυναίκας, με το πολύ έξυπνο τέχνασμα των πολλαπλών παράλληλων στιγμιοτύπων της Princess Caroline που τρέχει και δεν προλαβαίνει. Για τα social media, με την Pickles και το breakdown της που αποφασίζει να μοιραστεί σε live βίντεο (όπως και σχεδόν οτιδήποτε άλλο κάνει). Για τον καπιταλισμό και την εξαγορά του site στο οποίο δουλεύει η Diane από μια αχόρταγη και διεφθαρμένη μεγαλοεταιρεία.
Η σειρά συνεχίζει να επινοεί έξυπνα αφηγηματικά τεχνάσματα, χωρίς ωστόσο να αγγίζει απαραίτητα τα φοβερά επίπεδα με τα οποία μας είχε καλομάθει στο παρελθόν. Τα easter eggs εξακολουθούν φυσικά να είναι άφθονα κι απολαυστικά: από ένα θεαματικό ξέσπασμα σε πολυτελές αμάξι α λα Ferris Bueller’s Day Off μέχρι ταύρους με μπλουζάκι Chicago Bulls να περπατάνε…στο Σικάγο κι από παγκάκι α λα Forrest Gump μέχρι διασκευασμένο αφισάκι High Fidelity. Και παραμένει ατακαδόρικο με διαλόγους σαν αυτόν (όταν ο BoJack έκανε δώρο στο μωρό της Princess Caroline έναν πίνακα με τον εαυτό του):
-Είναι μια 70s pop art αναπαράσταση του μύθου του Νάρκισσου. Πόσο κατάλληλο για μωρό…
-Του Νάρκισσου; Νόμιζα πως ο πίνακας αφορά εμένα…
Πολλές φορές πάλι, τα επεισόδια αφήνουν την αίσθηση των fillers και κάποιες φορές ξεγελάνε επιτυχώς, όπως στην σπαρταριστή α λα slapstick κωμωδία σεκάνς στο σπίτι του Peanutbutter και της Pickles. Τα flashbacks, εξίσου πολλά: όταν δεν έρχονται για να σκουντήξουν στον ώμο την συνείδηση του BoJack, ανατρέχουν στις κομβικές εκείνες στιγμές που εξηγούν κάποια πράγματα και λύνουν το παζλ των χαρακτήρων. Πράγμα που γίνεται πάντα με συμπάθειά προς το πρόσωπο του πρωταγωνιστή και δείχνοντας πως σχεδόν κάθε φορά ήταν άμοιρος των καταστάσεων όταν κατρακυλούσε. Έφταιγαν πάντα «οι άλλοι»: η βοηθός Sharona που του έδινε πορτοκαλάδα με βότκα στα γυρίσματα του Horsin’ Around, ο πατέρας του που του έδωσε το πρώτο του ποτό σε υπερβολικά μικρή ηλικία, οι λυκειακοί του φίλοι που τον πότιζαν και έτσι έπαψε να είναι το βαρετό και μαγκωμένο «φυτό».
Βέβαια όταν οι ρόλοι αντιστρέφονται κι ο Doctor Chump, o ψυχολόγος στο κέντρο αποτοξίνωσης, πίνει κατά λάθος την βότκα που κράταγε ο BoJack (ξαναγυρνάμε στο σύνδρομο Sarah Lynn…), ο BoJack είναι αυτός που γίνεται καταγγελτικός και προσπαθεί να «νταντέψει» τον ψυχολόγο που γίνεται σταδιακά και πάλι αλκοολικός. Θα ξαναγίνει όσο σκληρός τον έχουμε συνηθίσει και με την πιτσιρίκα Jameson που βρίσκεται στην κλινική. Περνώντας όμως στην άλλη πλευρά, αντιμετωπίζει με έναν τρόπο αυτό που ήταν κι εκείνος κάποτε. Έτσι παίρνει την απόφαση να επισκεφθεί κοντινούς του ανθρώπους, σαν μια τρόπον τινά απολογία που θα τον φέρει πιο κοντά στο closure του: την αδερφή του Hollyhock, την Diane, την Princess Caroline.
Και οι υπόλοιποι χαρακτήρες, άλλωστε, βρίσκονται στο οριακό αυτό σημείο: το closure που θα τους οδηγησιε σε μια νέα αρχή. Τυχαία ο BoJack Horseman κουρεύτηκε κι άφησε το φυσικό του γκρι χρώμα στα μαλλιά; Πάντως το ρεπορτάζ γύρω από τον θάνατο της Sarah Lynn αποτελεί μια υπόσχεση και πάλι, αυτή τη φορά για ραγδαίες εξελίξεις στην συνέχεια του κύκλου. Αναμένουμε, με την σκέψη πως το μόνο κομμάτι που θα βοηθούσε τον BoJack Horseman σε αυτή την υπαρξιακή φάση θα πήγαινε κάπως έτσι: “Every time I thought I’d got it made / It seemed the taste was not so sweet / So I turned myself to face me / But I’ve never caught a glimpse”.