Ο Αλέξης Γράψας αν δεν είχε αγαπήσει αυτό το «κουτί που βγάζει ήχους», το όρθιο πιάνο στο σαλόνι του σπιτιού του, θα ήταν πιθανότατα σήμερα Μηχανολόγος Μηχανικός, γιατί δεν θα άφηνε μετά από δύο χρόνια το Μετσόβιο, για να αφιερωθεί στο -μέχρι τότε- χόμπι του, τη μουσική. Από τη στιγμή, λοιπόν, που αποφάσισε ότι ήθελε να ασχοληθεί συγκεκριμένα με κινηματογραφική μουσική, το Los Angeles ήταν πλέον μονόδρομος. «Έπρεπε να είμαι σε αυτή την πόλη, στο επίκεντρο της παγκόσμιας κινηματογραφικής βιομηχανίας. Έτσι θα μπορούσα να δημιουργήσω τις κατάλληλες επαγγελματικές συνθήκες, να γνωρίσω ανθρώπους του χώρου, και να γίνω καλύτερος στο αντικείμενο μου», λέει έχοντας μέχρι σήμερα υπογράψει τη μουσική επένδυση σειρών όπως το Revenge και φυσικά το Empire, το οποίο «σαρώνει» στην Αμερική, με το soundtrack να έχει εκθρονίσει από την κορυφή του Billboard την βασίλισσα της Pop.
Πώς είναι η ζωή σου στο Los Angeles και πόσο δύσκολα ήταν στην αρχή για έναν νέο συνθέτη; Η καθημερινότητα μου περιστρέφεται σχεδόν αποκλειστικά γύρω από τη δουλειά μου. Στην αρχή φυσικά οι συνθήκες κάθε άλλο παρά ιδανικές ήταν καθώς ο επαγγελματικός μου κύκλος ήταν ανύπαρκτος και η εμπειρία μου μηδενική, κάτι που απέτρεπε πολλούς από το να μου αναθέσουν τη μουσική μιας ταινίας ή τηλεοπτικής σειράς. Μετά από αρκετά χρόνια επιμονής και σκληρής δουλειάς έχω πλέον την τύχη να εργάζομαι σε αρκετά υψηλό επίπεδο, σε ένα πάρα πολύ ανταγωνιστικό χώρο, κάνοντας αυτό το οποίο είχα θέσει ως στόχο δέκα χρόνια πριν, φεύγοντας από την Ελλαδα.
Πώς έφτασες να γράφεις τα scores για τόσο γνωστές παραγωγές; Πριν από δύο χρονια μου δόθηκε η ευκαιρία να κάνω ένα demo για ένα συνθέτη που είχα μάθει πως έψαχνε καινούριους συνεργάτες. Μέχρι τότε είχα μεν κάποια εμπειρία μεγάλων παραγωγών από κινηματογραφικά studio, αλλά κυρίως σε δευτερεύοντες ρόλους, είτε ως ενορχηστρωτής είτε σε άλλα πόστα του music department ή μιας ευρύτερης ομάδας. Ως συνθέτης είχα γράψει μουσική μόνο για ανεξάρτητες ταινίες και παραγωγές όπου τα δεδομένα είναι τελείως διαφορετικά. Για παράδειγμα, στις σειρές είναι πολύ περιορισμένος ο χρόνος για να παραδοθεί ένα επεισόδιο κάθε εβδομάδα. Η σύνθεση μουσικής γίνεται αφού τελειώσουν τα γυρίσματα και υπάρχει εικόνα, καθώς ο αποκλειστικός της ρόλος της είναι να υποστηρίξει αυτό που συμβαίνει στην οθόνη την εκάστοτε στιγμή. Αφού πέρασα το test λοιπόν και ξεκίνησε η συνεργασία, μέσα σε λίγες ημέρες βρέθηκα να δουλεύω στα κινηματογραφικά studio της Warner Brothers και αρχικά μου ζητήθηκε να γράψω μουσική για το Revenge, που είχε ολοκληρώσει τότε ήδη δύο κύκλους. Στην πορεία ανέλαβα πολύ περισσότερα καθήκοντα, και εκτός από τον 3ο και 4ο κύκλο της συγκεκριμένης σειράς, προέκυψαν αρκετές ταινίες όπως και άλλες πέντε τηλεοπτικές σειρές, μεταξύ των οποίων και το Empire.
Θα ήθελα να μου περιγράψεις πως γίνεται η σύνθεση της μουσικής για μια σειρά. Αφού παρακολουθήσω ολόκληρο το επεισόδιο μετά αρχίζω να ασχολούμαι ξεχωριστά με κάθε σκηνή. Σε κάποιες από τις σειρές που δουλεύω, όπως το Empire και το Revenge, η μουσική επένδυση είναι κατά κύριο λόγο ορχηστρική, και ως συνθέτης έχω την πολυτέλεια ζωντανής ηχογράφησης συμφωνικής ορχήστρας για κάθε επεισόδιο. Οι ρυθμοί είναι αρκετά εντατικοί, οπότε το κλειδί είναι να καταφέρεις να βρεις ένα τρόπο και μια ισορροπία να μετατρέψεις τον χρονικό περιορισμό σε δημιουργικότητα.
Που θα έλεγες ότι οφείλεται η τόσο μεγάλη επιτυχία του Empire; Είναι πράγματι πρωτοφανής και κανείς μας δεν περίμενε ότι θα εξελιχθεί στη νούμερο ένα τηλεοπτική σειρά της Αμερικής. Έλαβε μεγάλης αποδοχής και από κοινό αλλά και κριτικούς, ενώ έσπασε και αρκετά ρεκόρ τηλεθέασης που κρατούσαν για χρόνια. Δεν είμαι ειδικός στο να κρίνω που οφείλεται αυτή η επιτυχία, αλλά σίγουρα το ότι καταπιάνεται με αρκετά θέματα μειονοτήτων, συνδυάζοντας ταυτόχρονα ποπ κουλτούρα και hip hop μουσική το κάνει ιδιαίτερα ελκυστικό.
Για ποια σειρά και ποια ταινία θα ήθελες να είχες γράψει τη μουσική; Δύσκολη ερώτηση. Αν ήταν να διαλέξω μια ταινία θα έλεγα το Shawshank Redemption. Και από τηλεοπτική σειρά το House of Cards.