Τις βλέπουμε ξανά και ξανά και ξανά. Ταινίες που έγιναν κλασικές, σχεδόν μυθικές, άλλες λόγω των συντελεστών τους άλλες λόγω της δυνατής ιστορίας τους. Κάθε φορά που τις βλέπουμε ανακαλύπτουμε κάτι που μας συγκινεί ακόμη περισσότερο, ίσως γιατί τελικά η πραγματική συγκίνηση δεν προκύπτει από το αναπάντεχο αλλά από την οικειότητα. Ταινίες που τις έχουμε δει τόσες πολλές φορές που ξέρουμε απ’ έξω τις ατάκες. Πώς ήταν όμως οι ηθοποιοί, οι σκηνοθέτες, το συνεργείο στα γυρίσματα; Ποια κάμερα κρύβεται πίσω από την αγαπημένη μας σκηνή;
20 φωτογραφίες που δεν γκρεμίζουν τον μύθο αγαπημένων ταινιών, ούτε μειώνουν την μαγεία τους. Μια τζούρα πραγματικότητας δεν είναι πιο δυνατή από την φαντασία των δημιουργών.
Το τσίρκο, 1928. Εάν δεν υπήρχε ο κινηματογράφος θα έπρεπε να τον εφεύρουμε μόνο και μόνο για γυρίζει ταινίες ο Τσάρλι Τσάπλιν.
Όσα παίρνει ο άνεμος, 1939. Σάρωσε σε βραβεία Όσκαρ, σάρωσε σε εισιτήρια, σάρωσε η Βρετανίδα Βίβιαν Λι ως Αμερικάνα του νότου.
Ο μάγος του Οζ, 1939. Άπειρες οι φήμες που συνοδεύουν τα γυρίσματα της εμβληματικής χολιγουντανής ταινίας. Ο σκηνοθέτης Βίκτορ Φλέμινγκ κατηγορήθηκε ως φιλο-ναζί ενώ ο ηθοποιός Buddy Ebsen αρρώστησε λόγω της στολής του Τενεκεδένιου.
Πολίτης Κέιν, 1941. O Όρσον Γουέλς ήταν μόλις 26 ετών όταν γύρισε μια από τις σπουδαιότερες ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου.
Δεσμώτης του ιλίγγου, 1958. Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ περιχαρής με την Κιμ Νόβακ. Αφού τελείωσαν τα γυρίσματα είπε ότι η ηθοποιός ήταν τόσο περήφανη για το πλούσιο, στητό της στήθος που δεν φορούσε ποτέ σουτιέν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων.
Μπεν Χουρ, 1959. Για την εποχή της ήταν η απόλυτη υπερπαραγωγή. Και να πώς γυρίστηκε η θρυλική σκηνή των αρματοδρομιών.
Μερικοί το προτιμούν καυτό, 1959. Οι Μέριλιν Μονρόε και Τόνι Κέρτις ερωτοτροπούν υπό το άγρυπνο βλέμμα των τεχνικών.
Ξαφνικά, πέρσι το καλοκαίρι, 1959. Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ ακούει προσεκτικά τις οδηγίες του σκηνοθέτη της ταινίας Τζόζεφ Λ. Μάνκιεβιτς.
Γλυκιά ζωή, 1960. Μαρτσέλο Μαστρογιάννι, Φεντερίκο Φελίνι στην αμμουδιά. Viva Italia!
Περιφρόνηση, 1963. Η Μπαρντό πιο όμορφη από ποτέ, ο Γκοντάρ πιο αιχμηρός από ποτέ και οι σχέσεις των ζευγαριών στο κρεβάτι του ανατόμου.
2001: H Οδύσσεια του διαστήματος, 1968. Ο Κιούμπρικ δημιουργεί, μια ταινία-θρύλος γεννιέται.
Ο πλανήτης των πιθήκων, 1968. Ο Τσάρλτον Ίστον ποζάρει, ηθοποιός που υποδύεται τον πίθηκο φωτογραφίζει, σουρεαλιστικό αποτέλεσμα.
Τελευταίο ταγκό στο Παρίσι, 1972. Τόσο επίπονη και ψυχικά επώδυνη ήταν η διαδικασία των γυρισμάτων που ο Μπράντο προσπαθούσε για χρόνια να ξεχάσει τη συνεργασία του με τον Μπερτολούτσι.
Ο πόλεμος των άστρων, 1977. Οι πρωταγωνιστές της ταινίας περνούσαν καλά στα καμαρίνια κι αυτό βγήκε στο κοινό. Ίσως η κινηματογραφική σειρά με τους πιο φανατικούς θαυμαστές.
Νευρικός εραστής, 1977. Ο Γούντι Άλεν που αγαπάμε και ποτέ δεν ξεχνάμε (yo).
Ε.Τ. Ο εξωγήινος, 1982. Σπίλμπεργκ με χαβανέζικο πουκάμισο δίνει οδηγίες στην πιτσιρίκα Ντρου Μπάριμορ.
Ο κύκλος των χαμένων ποιητών, 1989. Ο κ. Κίτινγκ και οι μαθητές του ακούν την παράδοση του σκηνοθέτη Πίτερ Γουίαρ. Τέτοιο κλάμα στις κινηματογραφικές αίθουσες δεν ξέρω αν έχει ξαναπέσει.
Τιτανικός, 1997. Ο Ντέιβιντ Κάμερον εξηγεί στην Κέιτ Γουίνσλετ ότι η σανίδα σωτηρίας είναι μόνο για αυτήν, ο Ντι Κάπριο ας πάει να πνιγεί.
Χάρι Πότερ 2001-2011. Όσο μαγικά και να έκανε τα γυρίσματα των οκτώ ταινιών διήρκησαν δέκα χρόνια.
Σκοτεινός Ιππότης: Η επιστροφή, 2012. Κρίστοφερ Νόλαν στο τιμόνι σημαίνει υπερπαραγωγή με τα όλα της.