Με περισσότερες από 4 χιλιάδες αίθουσες να υποδέχονται την επιστροφή του Star Wars στην Αμερική μονάχα, η νέα προσθήκη στη saga που ξεκίνησε ο George Lucas σ’ ένα Hollywood πολύ, πολύ μακρινό, έρχεται φέτος να υπενθυμίσει ότι το πιο διαχρονικό κι επιδραστικό ποπ φαινόμενο στην ιστορία της ποπ κουλτούρας, όχι μόνο δεν έχει χάσει την πρωτοκαθεδρία που κατέκτησε πριν από 38 χρόνια, αλλά πιθανότατα θα συνεχίσει να την ενισχύει και μετά την αποίκηση των άλλων πλανητών. Ας δούμε τα νούμερα:
– Σχεδόν $1 εκατομμύριο την ώρα έκοβε το The Force Awakens στο πρώτο 48ωρο των ηλεκτρονικών του προπωλήσεων, φτάνοντας τα $48 εκατομμύρια σε pre-sales σε δύο μόλις μέρες –κι αυτό παρ’ όλες τις δυσκολίες που προέκυψαν, με υπερδημοφιλή sites σαν το Fandango να κρασάρουν κάτω απ’ τον όγκο των αιτημάτων που είχαν να εξυπηρετήσουν.
– Της τάξης του 800% ήταν μάλιστα η αύξηση της κίνησης στο Fandango τις πρώτες 24 ώρες της προπώλησης του The Force Awakens, σε σύγκριση με την υψηλότερή του μέρα, που ήταν η έναρξη της προπώλησης για το The Hunger Games πριν από μια τριετία.
– Τα $7 εκατομμύρια απ’ τις πωλήσεις του πρώτου 24ώρου ήταν για προβολές IMAX, ποσό εφταπλάσιο απ’ τις αντίστοιχες προπωλήσεις του Avengers στο ίδιο διάστημα.
– Τα $100 εκατομμύρια ξεπέρασε τελικά η ταινία σε προπωλήσεις, πριν ακόμη ξεκινήσει να προβάλλεται δηλαδή, ισοπεδώνοντας το ρεκόρ που κρατούσε το The Dark Knight Rises, τελευταίο κεφάλαιο της τριλογίας του Σκοτεινού Ιππότη, με το αστρονομικό τότε νούμερο προπωλήσεων των $25 εκατομμυρίων.
– Το 50 με 60% των εισιτήριων που προπωλήθηκαν, υπολογίζεται ότι προορίζονται για το πρώτο σαββατοκύριακο της ταινίας στις αμερικανικές αίθουσες, περίοδο που εκτιμάται ότι το sequel του JJ Abrams θα μαζέψει από $180 έως $220 εκατομμύρια δολάρια, απειλώντας ευθέως το ρεκόρ που κατέκτησε μόλις το περασμένο καλοκαίρι το Jurassic World, με άνοιγμα στα $209 εκατομμύρια.
– Φυσικά, τα $85 εκατομμύρια που κρατά ως ρεκόρ ανοίγματος Δεκεμβρίου το The Hobbit: An Unexpected Journey στο πρώτο Παρασκευοσαββατοκύριακό του, θεωρούνται ήδη αστείο ποσό μπροστά στα νούμερα που έχει συγκεντρώσει ο οδοστρωτήρας του JJ Abrams.
– Ακόμη και στα $180 εκατομμύρια να περιοριστεί το άνοιγμα του The Force Awakens, τη συντηρητικότερη απ’ τις προβλέψεις δηλαδή, θα έχει ήδη αφήσει αρκετά πίσω του το Revenge of the Sith, το τελευταίο των τριών prequels, που με $110 εκατομμύρια κατέχει ως ώρας το δυναμικότερο άνοιγμα της saga του Star Wars.
– Με $200 εκατομμύρια δολάρια στο budget του βέβαια, το The Force Awakens είναι ήδη και η πιο ακριβή παραγωγή στην ιστορία του διαγαλαξιακού franchise, μιας και πρόκειται για σχεδόν διπλάσιο κόστος απ’ τα $115 εκατομμύρια που είχε δαπανηθεί για κάθε ένα απ’ τα επεισόδια της τριλογίας των prequels.
– Για την ακρίβεια, τα $200 εκατομμύρια του The Force Awakens είναι από μόνα τους το ένα τρίτο των $600 εκατομμυρίων δολαρίων που έχουν δαπανηθεί συνολικά και για τις επτά ταινίες της ιστορίας του Star Wars, με τις ταινίες της πρώτης τριλογίας μετά βίας να ξεπερνούν τα $66 εκατομμύρια και οι τρεις μαζί.
– Περίπου $2 δισεκατομμύρια πάντως υπολογίζουν να κόψει στα παγκόσμια ταμεία η ταινία, σύμφωνα με τα πιο αισιόδοξά τους σενάρια οι στουντιάδες της Disney, που κατέχει τα δικαιώματα της saga απ’ το 2012.
– Αυτό θα’ναι κατάτι πιο κάτω απ’ τα $2,8 δισεκατομύρια που μάζεψε το Avatar απ’ τα ταμεία του πλανήτη, ταινία που μάλλον θα συνεχίσει να κατέχει το ρεκόρ της εισπρακτικότερης όλων των εποχών.
– Μικρό το κακό για το The Force Awakens όμως, που αναμένεται να μαζέψει γύρω στα $6 δισεκατομμύρια από το merchandise του μέσα στο 2016 –ποσό τετραπλάσιο απ’ τα έσοδα που απέφερε το brand το 2015-, ανεβάζοντας τα συνολικά έσοδα στα $8 δισ. για την Disney.
– Κάπως έτσι, η ποντικοεταιρεία όχι απλώς θα βγάλει τα $4 δισ που έδωσε στον George Lucas για να αγοράσει την Lucas Film πριν από τρία χρόνια, αλλά θα έχει ήδη στα ταμεία της δέκα φορές το budget των άλλων δύο ταινιών που προγραμματίζεται να ακολουθήσουν το φρεσκάρισμα του franchise απ’ τον JJ Abrams.
– Ο Lucas, πάντως, έφτασε τα $28 δισ σε κέρδη απ’ το brand, όταν πρόσθεσε τα $4 δισ που πήρε για την εταιρεία του, στα $4,5 δισ που είχε μαζέψει απ’ τα παγκόσμια εισιτήρια της εξαλογίας, τα $5,5 δισ των DVD, VOD και λοιπών οικιακών πωλήσεων, και τα σχεδόν $14 δισ. των τελευταίων 38 ετών απ’ τα deals με κολοσούς αναψυκτικών, φαστφουντάδικων, ρουχάδικων, ηλεκτρονικάδικων και παιχνιδάδικων.
– Ποσό που μεταφράζεται σε ένα νούμερο της τάξης των $4,6 δισεκατομμυρίων ανά ταινία δηλαδή. Δεν το λες και άσχημα για ένα εμπορικό μεγαθήριο που ξεκίνησε ως μεσαίου budget παραγωγή των $11 εκατομμυρίων δολαρίων πριν από σχεδόν 4 δεκαετίες, σ’ ένα Hollywood πολύ, πολύ μακρινό.