Η Popaganda στις Κάννες: Ο Michael Jackson ανοίγει το χoρό στο market

Με πάνω από 18.000 επαγγελματίες προερχόμενους από περισσότερες από 100 χώρες απ’ όλη την υφήλιο, πάνω από 1.500 ταινίες να προβάλλονται, και πολλαπλάσιο αριθμό τίτλων να πωλούνται (πολλές πριν καν αρχίσουν να στήνουν την παραγωγή τους, πολλώ δε μάλλον να γυρίζονται), η αγορά του φεστιβάλ των Καννών είναι ένα απ’ τα μεγαλύτερα στέκια της παγκόσμιας πιάτσας των κινηματογραφικών επαγγελματιών.

Παρατεταγμένες στους λαβυρινθώδεις διαδρόμους του υπογείου του Palais du Festival βρίσκονται κάθε χρόνο γύρω στις 5.000 εταιρίες, οι υπάλληλοι των οποίων ως μοναδική έγνοια κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ έχουν το να πουλήσουν ταινίες. Και τι ταινίες! Συνήθως όχι τις μεγάλες παραγωγές με τα λαμπερά ονόματα από πίσω τους, αλλά μυστηριώδη, εξωτικά πραγματάκια με τίτλους γεμάτους εξωφρενικές υποσχέσεις, του στυλ Sharks vs Spiders in 3D!, ή κρυπτικά ονόματα τύπου Altergeist και The Drownsman.

Ένα απ’ τα πρώτα projects που κατάφερε να βγει στην επιφάνεια αυτής της υπέροχης περιήγησης στον εφαρμοσμένο σουρεαλισμό που αποτελεί μια βόλτα στο περιώνυμο Marche du Film, είναι το Michael Jackson’s Last Photo Shoots. To ντοκιμαντέρ υπόσχεται να ζωγραφίσει ένα διαφορετικό, καίριο πορτρέτο των τελευταίων στιγμών του προσφάτως εκλιπόντα βασιλιά της ποπ, μέσα από συνεντεύξεις με κοντινούς φίλους, συνεργάτες, στιλίστες και φωτογράφους, που συμμετείχαν στην προετοιμασία του για τη μεγάλη του επάνοδο το 2007. Και το ότι η πώληση των διεθνών δικαιωμάτων του είναι μια απ’ τις πρώτες ειδήσεις που βγήκαν απ’ την υπόγα της αγοράς για να κάνει τίτλους στα έντυπα των Καννών, υπογραμμίζει το προφανές: ο Βασιλιάς ακόμα το ‘χει.

Η Popaganda κάνει moonwalking στην Κρουαζέτ χάρη στην ευγενική υποστήριξη της Aegean Airlines.

Ιωσήφ Πρωϊμάκης

Share
Published by
Ιωσήφ Πρωϊμάκης