«Ο Αντρέι Ζβιάγκιντσεβ καθόλου δεν έχει χαλαρώσει μετά το Λεβιάθαν και τις επιθέσεις που δέχτηκε στην Ρωσία για τη σκληρή απεικόνιση της καθημερινότητας υπό το καθεστώς Πούτιν. Με πλήρη απουσία κρατικής χρηματοδότησης γύρισε τη νέα του ταινία, Χωρίς Αγάπη , στην οποία κατακεραυνώνει τις σύγχρονες σχέσεις μέσα από την εξαφάνιση ενός 12χρονου αγοριού και την αναζήτησή του από τους γονείς του που ανυπομονούν να πάρουν διαζύγιο χωρίς να επιβαρυνθούν με την κηδεμονία του. Μπορεί εκείνοι να μην πάρουν σύντομα το βραβείο “Γονείς της Χρονιάς‘, αλλά ο Ζβιάγκιντσεβ μοιράστηκε το βραβείο σεναρίου στις Κάννες με το Θάνατο του Ιερού Ελαφιού».
Αυτά γράφαμε πριν λίγο καιρό στο preview της κινηματογραφικής σεζόν για το Loveless (που ανοίγει στις ελληνικές αίθουσες αυτήν την Πέμπτη 19/10) και πριν ο Τραμπ με τον Πούτιν να ξαναμιλήσουν στο τηλέφωνο, το φιλμ του αιρετικού ρώσου σκηνοθέτη πήρε το βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο επίσημο διαγωνιστικό του London Film Festival 2017. Όπως είναι λογικό θα είναι και η υποψηφιότητα της Ρωσίας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας για το 2018.
Επικεφαλής της επιτροπής που το βράβευσε ήταν η Άντρεα Άρνολντ (Red Road, Fish Tank, American Honey) που χαρακτήρισε το φιλμ «πολύ όμορφο και ποιητικό».
Το Sunderland Award πήρε ο σκηνοθέτης Τζον Τρένγκοουβ για το The Wound (Νότια Αφρική), μια queer ιστορία που εκτυλίσσεται στα βουνά της Νοτίου Αφρικής.
Το βραβείο Ντοκιμαντέρ πήγε στο Kingdom of Us της Λούσι Κοέν (Μεγάλη Βρετανία)
Το βραβείο Μικρού Μήκους πήρε το The Rubbit’s Hunt του Πάτρικ Μπρέσναν (ΗΠΑ), ενώ όπως είχε ανακοινωθεί το BFI Fellowship βραβείο απονεμήθηκε στον άγγλο σκηνοθέτη Πολ Γκρίνγκρας (Bloody Sunday, United 93, The Bourne trilogy) από τον στενό συνεργάτη του Tim Bevan.