Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΔΑ

Το Epicloth βάζει έργα νέων καλλιτεχνών απ’ όλο τον κόσμο πάνω σε μετάξι Σουφλίου και ξεκίνησε με μια βαλίτσα στο Portobello Road Market

Ένα brand δείχνει τον δρόμο για το πως η παράδοση μπορεί να συνδεθεί με τη σημερινή τέχνη, για τον τρόπο με τον οποίο τα χωριά του Σουφλίου και νέοι καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο συνυπάρχουν με τον πιο μοδάτο τρόπο πάνω σε υψηλής ποιότητας υφάσματα.
Φωτογραφίες: Μαρία Κουτρουμπή

Το Epicloth γεννήθηκε από συνονόματους φίλους, τον Κωνσταντίνο Σωτηρόπουλο και τον Κωνσταντίνο Μπέριο. Το κάθε προϊόν τους ξεκινάει από τα χέρια ενός ταλαντούχου νεαρού καλλιτέχνη σε κάποιο μέρος του κόσμου, όταν το έργο του επιλέγεται ώστε να τυπωθεί αποκλειστικά στο μετάξι τους. Με άλλα λόγια, το κάθε κομμάτι του brand είναι ένα μοναδικό έργο τέχνης που αντί να απεικονίζεται σε καμβά τυπώνεται σε εξαιρετικό ύφασμα Σουφλίου.

«Έχουμε “βαρεθεί” να βλέπουμε ο ένας τον άλλον για πάνω από μια δεκαετία παρά τα πολλά χρόνια που λείπαμε και οι δύο σε διαφορετικές ηπείρους. To Epicloth είναι το πιο πρόσφατο κεφάλαιο της ιστορίας μας το οποίο ξεκίνησε σαν ανέκδοτο τον Μάρτιο του 2016 όταν μπήκαμε σε ένα μπαρ. Πάνω στα πρώτα ποτά σκεφτήκαμε να τυπώσουμε μερικά περίεργα σχέδια πάνω σε μαντιλάκια για το πέτο, θα πήγαιναν και τέλεια με τις κάλτσες που συνηθίζουμε να φοράμε. Η ιδέα ήταν τόσο απλή και ταυτόχρονα περίεργη που συνειδητοποιήσαμε ότι ήταν αυτό που θέλαμε».

Έψαξαν ολοκληρωμένα σχέδια από καλλιτέχνες που ήταν διατεθειμένοι να διαθέσουν τα δικαιώματα. Και έπειτα από αξιολόγηση 45.000 σχεδίων κατέληξαν σε 12 πολύ ιδιαίτερα. «Τότε ήταν που γεννήθηκε και η ιδέα, αντί να προσφέρουμε ένα απλό μαντίλι σε generic σχέδια, να χρησιμοποιήσουμε το μετάξι ως ένα μέσο προβολής τέχνης και να προωθούμε τους καλλιτέχνες και την ιστορία πίσω από κάθε pattern».

Από αριστερά προς τα δεξιά, οι εμπνευστές του brand Epicloth, Κωνσταντίνος Μπέριος και Κωνσταντίνος Σωτηρόπουλος.

Αναζήτησαν βιοτεχνίες παραγωγής μεταξιού στο Σουφλί «είναι μια μοναδική πρώτη ύλη, από μια πόλη με παράδοση χρόνων. Το ύφασμα είναι αραχνοΰφαντο αλλά και πυκνό στην πλέξη που του χαρίζει τον χαρακτηριστικό πλούτο του». Παράλληλα, εξέτασαν διάφορα μεγέθη ποσέτ ώστε να καταλήξουν στο ιδανικό. «Μετά από 7 ολόκληρους μήνες και μια κόλαση γραφειοκρατίας, λαθών, προβλημάτων, χρεών και αμφισβήτησης, βγήκαμε στο Portobello Road Market με μία βαλίτσα στο χέρι και ένα μικρό ξύλινο τραπεζάκι προκειμένου να πουλήσουμε για πρώτη φορά το προϊόν μας. Δύο ημέρες στον δρόμο ξεπουλήσαμε και πιστέψαμε πια πραγματικά ότι είχαμε δημιουργήσει κάτι ιδιαίτερο».

Από εκείνες τις πρώτες ημέρες έχουν συμβεί πολλά : Με αφορμή τη βαλίτσα έγινε το πρώτο αφιέρωμα για το brand σε γνωστό τοπικό blog και έτσι βρέθηκαν στο Old Spitafields Market του Λονδίνου, συμμετείχαν στο πρώτο τους Trade Show, επεκτάθηκαν σε πωλήσεις Β2Β, δημιούργησαν μια νέα σειρά με δύο νέα κοψίματα μεταξιού.

Κάθε ένα από τα Epicloth κόβεται και ράβεται παραδοσιακά και στο χέρι, στο σπίτι μίας μοδίστρας και στα χωριά του Έβρου. Τα κομμάτια συνοδεύονται από ένα σημείωμα που περιγράφει το ταξίδι τους αλλά και την ιστορία πίσω από το έργο τέχνης που τα διακοσμεί, φυσικά, και τον καλλιτέχνη που τα δημιούργησε.

«Το brand συνδυάζει το high-end fashion με το fine art παρότι πρόκειται για κλάδους της τέχνης που συνήθως δρουν τελείως ξεχωριστά, ο ένας πιο εμπορικός κι ο άλλος πιο ελιτιστικός. Εμείς θέλουμε να σπρώξουμε τη μόδα σε ένα πιο υψηλό επίπεδο καλλιτεχνικά, κάνοντας ταυτόχρονα τον κλάδο των καλών τεχνών πιο προσιτό και καθημερινό σε όλους».

Η custom παραγγελία αποτελεί μεγάλο κομμάτι του brand. «Έχουμε συνεργαστεί με γνωστούς οργανισμούς, μουσεία κι άλλες επιχειρήσεις στην Ελλάδα και στο Λονδίνο για να δημιουργήσαμε σχέδια Epicloth τα οποία είναι συλλεκτικά και διαθέσιμα μόνο στα συγκεκριμένα σημεία για τα οποία σχεδιάστηκαν. Η επιτυχία όμως των custom σχεδίων μας οφείλεται κυρίως στον τρόπο με τον οποίο έρχονται εις πέρας, καθώς αντί να δημιουργούνται απλά με έναν εσωτερικό σχεδιαστή, διεξάγουμε θεματικούς διαγωνισμούς τέχνης, χρησιμοποιώντας το δίκτυο καλλιτεχνών που έχουμε δημιουργήσει μέσω του brand. Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο δίνεται η δυνατότητα επιλογής σχεδίου ανάμεσα από τις δεκάδες προτάσεις των διαγωνιζόμενων καλλιτεχνών, αλλά επίσης δημιουργείται ένα σχέδιο που είναι tailor-made για τον συγκεκριμένο σκοπό».

Με μότο τους το “Wear a Statement“, η τέχνη και συγκεκριμένα, η προώθηση και οικειοποίηση της στην καθημερινότητα είναι ο βασικός άξονας της φιλοσοφίας τους. «Η ελευθερία έκφρασης που πηγάζει από την τέχνη είναι κάτι που όχι μόνο ασπαζόμαστε σαν κουλτούρα αλλά εμπεριέχεται και στα προϊόντα μας. Δεν παράγουμε ρούχα με συγκεκριμένη δομή, αλλά σχήματα υφάσματος που αφήνουν απόλυτη ελευθερία χρήσης και έκφρασης αναλόγως με τη φαντασία του κάθε ανθρώπου. Η φιλοσοφία μας αυτή δεν σταματάει στα θέματα της εταιρείας. Η ελευθερία του λόγου, η αποδοχή όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτως φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, εθνικότητας μας αφορά άμεσα. Το να ζεις σε μία κοινωνία που γιορτάζει την διαφορετικότητα είναι κάτι παραπάνω από σημαντικό, είναι σπουδαίο, εκφράζει τις προσωπικότητές μας και αποτελεί κομμάτι της εταιρείας μας».

Περισσότερες πληροφορίες για το brand θα βρείτε εδώ
POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.