TIMELINE

Και ξάφνου, όλοι στο TikTok, θέλουμε να γίνουμε Wes Anderson

Επιτέλους, μπορούμε να αφήσουμε πίσω μας το βραζιλιάνικο ρυθμό του Ameyatchi, που έκανε τη συμπαθέστατη Sonia Marac πρώτο όνομα στην παγκόσμια πίστα και έσυρε στην «καταστροφή» εκατομμύρια αντιγραφείς της. Μπορούμε να προσπαθήσουμε να σβήσουμε επίσης και από τη ηχητική μας μνήμη – εντάξει αδύνατον, αυτό το σκιμπιντιντο ντομ ντομ γιες γιες που συνόδευε το σπάσιμο της ευτραφούς μέσης του Τούρκου -νομίζω- εστιάτορα, αποενοχοποιώντας τον ένα και μοναδικό κοιλιακό που κουβαλούν τα αγόρια μετά από κάποια ηλικία και που σαν ιός κατέτρωγε για μήνες τα έγκατα της συγκεκριμένης σοσιαλμιντιακής νεανικής μάζας. Επιτέλους ήρθε η ώρα να περάσουμε στην επόμενη πίστα και υποδεχτούμε στο TikTok τον Wes Anderson με ένα τρόπου που ούτε ο ίδιος θα φανταζόταν.

Υπεύθυνη και αρχή όλων η Νεουορκέζα Ava Williams, ετών 26 – ένα ατελείωτο standing ovation την τυλίγει σαν κασμίρ ζακέτα- η οποία μια μέρα που γύριζε από γεύμα στους γονείς της με τρένο, στις 8 Απριλίου δηλαδή, συνειδητοποίησε πως το όλο περιβάλλον, της θύμιζε λίγο το The French Dispatch που όλως τυχαίως είχε δει το προηγούμενο βράδυ μαζί με την οικογένεια της και έτσι σκέφτηκε να γυρίσει κάτι που να τη θυμίζει και να ρομαντικοποιήσει τις ώρες της επιστροφής (δες το εδώ).

Αυτό ήταν. Τα views έπεσαν βροχή, το φράγμα των έντεκα εκατομμυρίων (πως είπατε), έσπασε σαν καραβάκι σε τρικυμία και όπως ήταν αναμενόμενο, τον πλούτο εμίσησαν πολλοί την δόξα όμως ουδείς. Άπαντες έριξαν μια ματιά τριγύρω τους «αναβαθμίζοντας» τη ματιά τους και έτρεξαν να κάνουν το ίδιο, με πρώτο και καλύτερο τον Keith Afadi που ανέβασε τη δική του «απάντηση» από ένα μπεργκεράδικο του Λονδίνου.

Από εκεί που δεν το περίμενε κανείς το συμμετρικό καδράρισμα, η εκκεντρικότητα, οι κάρτες στους τίτλους, οι λήψεις με ευρυγώνιους φακούς, η μεγάλη επιμέλεια στις χρωματικές παλέτες και μια διάχυτη αίσθηση απώλειας και θλίψης- just like the movies, παρέσυραν την εφηβική αφέλεια και την παρορμητικότητα του κοινωνικού περιβάλλοντος και πρότειναν μια καθημερινότητα κινηματογραφικού πρωτοκλασάτου επιπέδου. Οι άνθρωποι σε όλο το κόσμο αγκαλιάζουν με μανία τον κόσμο του Wes Anderson- ακόμη κι αυτοί που δεν είχαν δει ούτε μια ταινία του και τον μεταμορφώνουν σε παγκόσμιο trend.

Αλλά και όχι μόνο. Όπως πληροφορούμαστε στο newsweek στο λογαριασμό Memi_the cat, βλέπουμε την γάτα Memi να επισκέπτεται το κόσμο του Wes και να ζει το δικό της μύθο, με το δικό της αποκλειστικό τρόπο. Παρακολουθώντας περιστέρια και κάνοντας βόλτες στο σπίτι.

Η πρωτοφανής εξέλιξη όμως, που είναι θέμα χρόνου να μας ενθουσιάσει ακόμη περισσότερο, είναι αυτή που πρόκειται να γίνει με το Obituary του Alexander Desplat που χρησιμοποιείται στο κλιπάκι ως λούπα. Στοίχημα πότε οι κορυφές των charts θα λυγίσουν στο σαρωτικό του πέρασμα γράφοντας μια ιδιαίτερη ιστορία, αφού αν το καταφέρει ίσως να είναι και το πρώτο ορχηστρικό κομμάτι που ανεβαίνει στο νούμερο ένα από ταινία που έχει βγει εδώ και καιρό.

Αν ζήλεψες λιγάκι και θες να κάνεις τα δικά σου εδώ θα βρεις τις απαραίτητες οδηγίες που χρειάζεσαι.

Και αν πάλι θες να δεις τι κάνουν οι άλλοι για να πάρεις κάποιες ιδέες, ιδού εδώ μερικά υπέροχα δείγματα.

Bonus άσχετο για τους απαιτητικούς

Αν νομίζεις πως έχεις ξεπεράσει πια το θέμα TikTok Wes Anderson και νοιώθεις έτοιμος για το επόμενο trend του lounge εικαστικού εστετισμού, ιδού ποια νέα “εργασία” για έρευνα και δημιουργική επανάληψη μας έρχεται, παρέα με το Bim Bom -και με ελληνική συμμετοχή παρακαλώ.

Δημήτρης Πάντσος

Share
Published by
Δημήτρης Πάντσος