aris3

Στην εποχή μας υπάρχουν, μεταξύ άλλων, κάποιοι δημοσιογράφοι που κάνουν τρομερά πράγματα αποκλειστικά βασισμένοι στις δυνάμεις τους χωρίς να απέχουν καθόλου από την πραγματικότητα, πράγμα δύσκολο για τους περισσότερους δημοσιογράφους που διαβάζουμε, βλέπουμε και ακούμε. Μέσα από τα ρεπορτάζ τους, τα άρθρα τους και τις εκπομπές τους σε μαθαίνουν διάφορα που δεν ήξερες (και δεν θα ήξερες) και στα μαθαίνουν γρήγορα και έγκυρα έτσι ώστε να σου μείνουν και να μπορείς να τα μεταφέρεις και σε άλλους. Ο Άρης Χατζηστεφάνου είναι ένας από αυτούς και ξεχωρίζει για την άποψη του και το θάρρος που την συνοδεύει.

Χαρακτηριστική πένα αλλά ακόμα πιο χαρακτηριστική ραδιοφωνική παρουσία με έναν απαράμιλλα ευγενέστατο τόνο στη φωνή, ο Άρης Χατζηστεφάνου είναι ο δημιουργός του εξαιρετικού, ραδιοφωνικού Infowar που συνδυάζει μουσική με ιστορία και των ντοκιμαντέρ Debtocracy και Catastroika. Το χαρακτηριστικό, εκτός από την ενδελεχή έρευνα και την ευρηματική παρουσίαση, είναι πως ο Άρης Χατζηστεφάνου και η ομάδα του επιθυμούν να είναι αυτόνομοι και επιλέγουν το crowdfunding για την χρηματοδότηση και παραγωγή των ντοκιμαντέρ για ένα και μόνο λόγο. Για να μπορούν να πουν ξεκάθαρα αυτά που θέλουν να πουν. Και ο Άρης Χατζηστεφάνου άσχετα από το αν “τα λέει καλά” σίγουρα τα λέει ενδιαφέροντα και τεκμηριωμένα.

Έχετε κάνει το Debtocracy, το Catastroika και τώρα το Fascism INC. Πως είναι να είναι κανείς δημιουργός ανεξάρτητων πολιτικών ντοκιμαντέρ στην σύγχρονη Ελλάδα; Είναι ένα πανάκριβο «χόμπι» αν κρίνεις από τις εργατο-ώρες που απαιτούνται από όλους  τους συντελεστές. Πλέον όμως η ανεξάρτητη χρηματοδότηση είναι μονόδρομος εάν θέλεις  να μιλάς ελεύθερα για συγκεκριμένους παράγοντες της πολιτικής και της οικονομίας. Στο  Fascism Inc, λόγου, χάρη συνδέουμε τις σημερινές οικονομικές ελίτ με τους δοσίλογους  της κατοχής και αναζητούμε ευθύνες σε συγκεκριμένους μεγαλο – δημοσιογράφους για την άνοδο του νεοναζισμού. Ποιο κανάλι θα χρηματοδοτούσε ένα τέτοιο ντοκιμαντέρ;


FASCISM INC – ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ από infowar

Από τη χρεοκρατία στον φασισμό. Έχει σχέση το ένα με το άλλο ή είναι ανεξάρτητα φαινόμενα; Ο φασισμός είναι μια συγκεκριμένη φάση του οικονομικού μας συστήματος και έρχεται στην επιφάνεια όταν το παραδοσιακό πολιτικό σύστημα αδυνατεί να διαχειριστεί την κρίση για λογαριασμό των οικονομικά ισχυρών. Προφανώς υπάρχουν πολλοί ακόμη παράγοντες που παίζουν καθοριστικό ρόλο. Χρεοκρατία χωρίς φασισμό μπορείς να έχεις. Φασισμό χωρίς χρεοκρατία ποτέ.

Αν έβλεπαν κάποιο από τα ντοκιμαντέρ σας ο Καρλ Μάρξ και ο Φρίντριχ Ένγκελς, πως πιστεύετε θα αντιδρούσαν; Θα προτιμούσα τη γνώμη τους για το Debtocracy και το Catastroika δεδομένου ότι δεν έζησαν στον 20ο αιώνα για να γνώρισαν τον φασισμό. Έχουμε πάντως στο fascism Inc μια ιστορία για το πως η αμερικανική κυβέρνηση χρησιμοποιούσε τον Μαρξισμό για να κατανοήσει  το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο. Δεν μπορώ να σας πω όμως περισσότερα. SPOILERALERT.

aris1

Πείτε μας για το “Ποτάμι” του Σταύρου Θεοδωράκη. Θα πάει καλά στις ευρωεκλογές; Αν και χαρακτηρίζεται σαν το κόμμα των απολιτίκ, θεωρώ ότι είναι βαθιά πολιτικό. Αν κρίνουμε μάλιστα από τα δείγματα γραφής της εκπομπής «Πρωταγωνιστές» και από το site «Protagon» είναι και βαθιά συστημικό και σε ορισμένες στιγμές επικίνδυνα αντιδημοκρατικό. Μην ξεχνάμε πως λειτούργησε το MEGA για να «ξελασπώσει» το λιμενικό από τις δολοφονικές του ευθύνες στο φαρμακονήσι. Ούτε μπορούμε να παραβλέψουμε ότι συνεργάτες του Θεοδωράκη στο Protagon έχουν ζητήσει κατά καιρούς κατάλυση του συντάγματος, ανάθεση της εξουσίας στο στρατό και απαγόρευση της κυκλοφορίας των πολιτών σε περιόδους κρίσης. Πρωτίστως όμως, για εμένα το «ποτάμι» αποτελεί ένδειξη πανικού ενός συστήματος που ρίχνει στη μάχη και τις τελευταίες του εφεδρείες.

Εσείς ως δημοσιογράφος θα κατεβαίνατε ποτέ στην πολιτική αρένα να αναμετρηθείτε; Τι γνώμη έχετε για τους συναδέλφους σας που πολιτεύονται; Φυσική κατάληξη ή σημάδι απόλυτης παρακμής; Προσωπικά δεν έχω σκεφθεί ούτε για μια στιγμή να κατέβω στην πολιτική. Το πρόβλημα δεν είναι όμως οι δημοσιογράφοι που ζητούν την ψήφο των πολιτών για κάτι που πιστεύουν. Το πρόβλημα είναι τα στελέχη εκδοτικών συγκροτημάτων, όπως ο Καψής, που τοποθετούνται σε υπουργικές θέσεις χωρίς την παραμικρή πολιτική νομιμοποιήση. Αν τους ενοχλεί τόσο η δημοκρατία να ψηφίζει μόνο το Mega, τα Νέα το Έθνος και τα άλλα μεγάλα ΜΜΕ.

Βλέπουμε την Χ.Α. να έχει φύγει κάπως από το προσκήνιο. Θεωρείτε πως δέχθηκε ένα ισχυρό πλήγμα με τις προφυλακίσεις; Η “Ελληνική Αυγή” είναι φτηνό rebranding ή όχι; Και ο Χίτλερ έφυγε για λίγο από το προσκήνιο το 1923 μετά το αποτυχημένο «πραξικόπημα της μπυραρίας» αλλά επανήλθε δριμύτερος. Η Χρυσή Αυγή δεν θα υπήρχε χωρίς την στήριξη των ΜΜΕ και τμημάτων του κρατικού μηχανισμού. Το πρόβλημα με τους φασίστες είναι ότι αποκτούν και χαρακτηριστικά μαζικού κινήματος και τότε μπορούν να απειλήσουν και το ακόμη και το χέρι που τους τάισε. Σε αυτή τη φάση βρισκόμαστε. Την Χρυσή Αυγή προς το παρόν την θέλουν σαν εφεδρεία για μια ώρα ανάγκης, οπότε επιχείρησαν να της κόψουν λίγο τον αέρα που οι ίδιοι της είχαν δώσει.

Στην επόμενη σελίδα η περίπτωση της Ουκρανίας, ο «μεταμοντέρνος» ευρωπαϊκός φασισμός και το ροκ ως θύτης.