ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΑ

Αν χορτάσατε από Start Up, ήρθε η ώρα να μάθετε το Scale Up.

Με αφορμή την «Ημέρα Επιχειρηματικότητας Αλέξανδρος Ωνάσης», μιλήσαμε με τον Θοδωρή Αναγνωστόπουλο, Πρόεδρο του Συνδέσμου Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση, για το επιχειρείν στην Ελλάδα της κρίσης.
Φωτογραφίες: Γιάννης Σούλης (all4mat.gr)
11080636_1581396378810191_7434000565934405594_o

Την Τρίτη, 31 Μαρτίου, ο Σύνδεσμος Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση διοργανώνει για πρώτη φορά στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών την Ημέρα Επιχειρηματικότητας Αλέξανδρος Ωνάσης, με θέμα το Scale Up, το τι πρέπει να κάνετε δηλαδή εφ’ όσον η επιχείρησή σας πέρασε το δύσκολο στάδιο του ξεκινήματος ως Start Up. Η ημερίδα θα φιλοξενήσει παράγοντες του επιχειρηματικού κόσμου, οι οποίοι θα επιχειρήσουν να σκιαγραφήσουν τα βήματα που καθιερώνουν μία νέα επιχείρηση στην αγορά. Ανάμεσα στους ομιλητές της Ημερίδας θα είναι και η Αναπληρωτής Υπουργός για την Καταπολέμηση της Ανεργίας, κυρία Ράνια Αντωνοπούλου, καθώς και ο Αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας, κύριος Κώστας Φωτάκης, με στόχο να περιγράψουν το θεσμικό επιχειρηματικό περιβάλλον που θα διαμορφωθεί στην Ελλάδα τα προσεχή χρόνια.

Η Ημέρα Επιχειρηματικότητας είναι χωρισμένη σε τρεις θεματικές ενότητες, ενώ περιλαμβάνει και βιωματικά εργαστήρια επιχειρηματικότητας. Το Ίδρυμα Ωνάση έχει διαμορφώσει μία ειδική ιστοσελίδα, στην οποία οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την ημερίδα.

Η Ημέρα Επιχειρηματικότητας Αλέξανδρος Ωνάσης θα πραγματοποιηθεί στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Η Ημέρα Επιχειρηματικότητας Αλέξανδρος Ωνάσης θα πραγματοποιηθεί στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Με αφορμή την Ημέρα Επιχειρηματικότητας, μιλήσαμε με τον Θοδωρή Αναγνωστόπουλο, Πρόεδρο του Συνδέσμου Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση, για την ημερίδα, το επιχειρείν στην Ελλάδα και τις ευκαιρίες επιχειρηματικότητας στο δυσμενές οικονομικό πλαίσιο της κρίσης….

Ποιος είναι ο βασικός στόχος και ποιοι οι άξονες της Ημέρας Επιχειρηματικότητας Αλέξανδρος ΩνάσηςΑντικείμενο των ομιλιών και των βιωματικών εργαστηρίων που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της ημερίδας επιχειρηματικότητας αποτελεί το Scale Up. Καταξιωμένοι άνθρωποι από το χώρο των επιχειρήσεων περιγράφουν, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ποια είναι τα επόμενα βήματα μετά το ξεκίνημα μιας νεοφυούς επιχείρησης, αναλύουν το θεσμικό πλαίσιο στον τομέα των επιχειρήσεων, καθώς και τους τρόπους χρηματοδότησης μιας νέας ιδέας. Οι τρεις βασικές άξονες της ημερίδας είναι οι εξής: Εμπνέοντας την Επιχειρηματικότητα – Στηρίζοντας την Επιχειρηματικότητα – Μιλώντας για την Επιχειρηματικότητα.

Αμέσως μετά το τέλος των ομιλιών, και σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους της Στέγης, θα πραγματοποιηθούν βιωματικά εργαστήρια επιχειρηματικότητας, μέσα από τα οποία σημαντικοί επαγγελματίες θα μπορέσουν να μεταδώσουν με πολύ πρακτικό τρόπο την τεχνογνωσία τους και την πείρα τους πάνω σε συγκεκριμένες θεματικές. Η ημερίδα διοργανώνεται από τον Σύνδεσμο Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Το θέμα του Scale Up συζητείται στο εξωτερικό εδώ και καιρό. Στην Ελλάδα δεν έχει γίνει παρόμοια συζήτηση, ίσως διότι δεν έχουμε βαθιά παιδεία στην επιχειρηματικότητα.

Τι σημαίνει Scale Up και τι βήματα θα πρέπει να κάνει κάποιος για να το πετύχει; Τα Start Ups βρίσκονται σε άνθηση στη χώρα μας. Όμως το ερώτημα παραμένει: προχωρούν στο επόμενο βήμα της γοργής ανάπτυξης ή παραμένουν στο ίδιο σημείο; Το Scale Up είναι τα επόμενα βήματα που ωριμάζουν το ξεκίνημα μιας επιχείρησης και της προσδίδουν αξία τόσο σε οικονομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο.

Πού οφείλεται αυτή η έλλειψη στο σχεδιασμό μίας επιχείρησης; Γενικότερα βλέπουμε την επιχειρηματικότητα, ως κράτος και ιδιώτες, με τη σοβαρότητα και τον μακροχρόνιο σχεδιασμό που επιβάλλεται; Το θέμα του Scale Up συζητείται στο εξωτερικό εδώ και καιρό. Στην Ελλάδα δεν έχει γίνει παρόμοια συζήτηση, ίσως διότι δεν έχουμε βαθιά παιδεία στην επιχειρηματικότητα. Το επιχειρείν άρχισε να γίνεται ευρεία ανάγκη και επιλογή για τον κόσμο τα τελευταία χρόνια της κρίσης.  Επίσης, δεν έχει βοηθήσει μια άλλη μας αδυναμία, η έλλειψη μακροπρόθεσμου σχεδιασμού.

γγ

Ο Θοδωρής Αναγνωστόπουλος, Πρόεδρος του Συνδέσμου Υποτρόφων του Ιδρύματος Ωνάση.

Πολλοί Έλληνες ξεκίνησαν τα τελευταία χρόνια Start Ups, μοιραία λίγοι θα καθιερωθούν στην αγορά. Ποια είναι τα συνήθη σφάλματά τους; Αρχικά, το ποσοστό των νεοφυών επιχειρήσεων που πετυχαίνει είναι χαμηλό παγκοσμίως. Πόσο μάλλον στην Ελλάδα, όπου η αγορά είναι μικρή κι ο ανταγωνισμός μεγάλος. Επιπλέον, είναι πιθανό, λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών και της υψηλής ανεργίας στη χώρα μας, πολλοί συμπολίτες μας να ξεκίνησαν μια επιχείρηση με σκοπό την απασχόλησή τους και χωρίς ενδεχομένως να έχουν κάνει τα απαραίτητα βήματα, όπως έρευνα, προεργασία και επιχειρηματικό πλάνο που απαιτούνται πριν την εκκίνηση ενός επιχειρηματικού εγχειρήματος, με αποτέλεσμα  να μην προσφέρουν προϊόντα ή υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας και επομένως οι επιχειρήσεις τους να μην είναι βιώσιμες.

Μπορεί κάποιος σήμερα να δημιουργήσει μία βιώσιμη επιχείρηση στο δυσμενές οικονομικά πλαίσιο της κρίσης; Σίγουρα δεν είναι εύκολο. Αν όμως είναι σε θέση να παρέχει προϊόντα ή υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, τότε μπορεί να έχει μια βιώσιμη επιχείρηση ακόμα και σε αντίξοες συνθήκες. Είναι κλισέ αλλά στην κρίση υπάρχουν ευκαιρίες για το νέο και το καινοτόμο.

Κράτος-Ιδιώτης: Τι πρέπει να αλλάξει στη σχέση των δύο παραγόντων της αγοράς για την προώθηση της επιχειρηματικότητας; Θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα σταθερό και συγκεκριμένο πλαίσιο το οποίο θα ευνοεί την επιχειρηματικότητα. Είναι απαραίτητο να δίνονται κίνητρα στους επιχειρηματίες και να τους παρέχεται βοήθεια σε διάφορα επίπεδα. Από την άλλη, θα πρέπει να διαφυλάσσονται τα δικαιώματα του κάθε εργαζόμενου.

Η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που έχει η χώρα μας δείχνει και τους τομείς στους οποίους μπορούν να καινοτομήσουν οι Έλληνες, όπως ο τουρισμός, οι υπηρεσίες, η γεωργία, η παραγωγή τροφίμων, οι εναλλακτικές πηγές ενέργειας και η τεχνολογία

Έρευνες, αλλά και η εμπειρία της καθηερινότητας, δείχνουν πως οι Έλληνες στην περίοδο της κρίσης αποφασίσαν να κάνουν το επιχειρηματικό τους άνοιγμα, επιλέγοντας «ασφαλείς» λύσεις, όπως ταχυφαγεία και κομμωτήρια. Συμφωνείτε; Αν ναι αυτό πρέπει να αλλάξει; Και πώς; Καταρχάς, δεν θεωρώ ότι ένα ταχυφαγείο ή κομμωτήριο είναι εξ’ορισμού ασφαλής λύση. Η αγορά στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα κορεσμένη σε αυτούς τους τομείς με αποτέλεσμα να κλείνουν συχνά οι μικρές αυτές επιχειρήσεις. Η διαφορά των Start Ups από μικρές επιχειρήσεις, όπως αυτές που αναφέρατε, είναι ότι τα πρώτα εξερευνούν ένα άγνωστο ή καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο. Αν θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους νέους προς μια διαφορετική επιχειρηματική κουλτούρα και νοοτροπία, θα πρέπει να αλλάξει αρκετά το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, να συνδεθεί η έρευνα και η καινοτομία με την εκπαίδευση και, φυσικά, να στραφούμε σε τομείς στους οποίους η Ελλάδα έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα αξιοποιώντας συγχρόνως την τεχνολογία. Ένα επιτυχημένο παράδειγμα οικονομίας, που αναπτύχθηκε βασιζόμενο στην τεχνολογική καινοτομία είναι το Ισραήλ και είμαστε τυχεροί που θα έχουμε στην ημερίδα μας την ισραηλινή Nava Swersky Sofer. Η Nava είναι ιδρύτρια του NanoIsrael, μιας κορυφαίας διεθνούς διάσκεψης και έκθεσης νανοτεχνολογίας, σύμβουλος της ισραηλινής κυβέρνησης για την καινοτομία και τις διεθνείς συνεργασίες Έρευνας και Ανάπτυξης και σύμβουλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας για την καινοτομία. Πρόκειται για το πλέον κατάλληλο άτομο να μας εξηγήσει πώς το Ισραήλ κατάφερε να αναπτύξει αισθητά την έννοια του scaling up σε σύντομο χρονικό διάστημα».

Σε ένα νέο άνθρωπο θα πρότεινα να δοκιμάσει να ξεφύγει από τα τετριμμένα, να δοκιμάσει τις αντοχές και τις δυνάμεις του. Να ρισκάρει. Και το κυριότερο, να ανακαλύψει το πάθος του.

Σε ποιους τομείς μπορούν να καινοτομήσουν οι Έλληνες για να δημιουργήσουν μία κερδοφόρο επιχείρηση; Η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που έχει η χώρα μας δείχνει και τους τομείς στους οποίους μπορούν να καινοτομήσουν οι Έλληνες, όπως ο τουρισμός, οι υπηρεσίες, η γεωργία, η παραγωγή τροφίμων, οι εναλλακτικές πηγές ενέργειας και η τεχνολογία.

Πόσο άλλαξε η επιχειρηματικότητα μέσα στην κρίση; Πιστεύω ότι ο αριθμός των Start Ups αυξήθηκε αισθητά τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, αλλά αυτό είναι μάλλον αποτέλεσμα της ανάγκης που υπήρξε για απασχόληση. Χρειαζόμαστε όμως το είδος των επιχειρήσεων που συνήθως βρίσκονται σε πιο δυναμικές οικονομίες και μεταμορφώνουν, μετασχηματίζουν το επιχειρηματικό τοπίο με το να αναπτύσσονται και να δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας. Τις επιχειρήσεις που κάνουν το επόμενο βήμα, το scaling up.

Το βιογραφικό σας είναι πλούσιο σε δραστηριότητες και στόχους που θέσατε και επιτύχατε. Τι θα λέγατε σε κάποιο νέο που θα ήθελε να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση; Σε ένα νέο άνθρωπο θα πρότεινα να δοκιμάσει να ξεφύγει από τα τετριμμένα, να δοκιμάσει τις αντοχές και τις δυνάμεις του. Να ρισκάρει. Και το κυριότερο, να ανακαλύψει το πάθος του. Ζούμε σε πολύ δύσκολες εποχές, όπου όλα είναι ρευστά. Παρόλα αυτά, οι καιροί είναι πρόσφοροι για επιχειρηματικότητα, πόσο μάλλον για καινοτόμο επιχειρηματικότητα. Ακόμα και αν αρχικά αποτύχουμε, κάθε αποτυχία, κάθε λάθος μας φέρνει πιο κοντά στην επίτευξη των στόχων μας. 

Λίγα Λόγια για τη Μέρα Επιχειρηματικότητας

Οι 3 θεματικές ενότητες της Ημερίδας είναι: SESSION I – Εμπνέοντας την Επιχειρηματικότητα, SESSION II – Στηρίζοντας την Επιχειρηματικότητα, SESSION III – Μιλώντας για την Επιχειρηματικότητα. Αμέσως μετά το τέλος των ομιλιών, θα λειτουργήσουν σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους της Στέγης βιωματικά εργαστήρια επιχειρηματικότητας  μέσα από τα οποία εξίσου σημαντικοί εκπρόσωποι από το χώρο των επιχειρήσεων θα μπορέσουν να μεταδώσουν με  πρακτικό τρόπο την τεχνογνωσία τους και την εμπειρία τους.

Για το πρόγραμμα των εργαστηριών και για να δηλώσετε συμετοχή πατήστε ΕΔΩ. Μπορείτε επίσης να δήλωσετε συμμετοχή στο τηλέφωνο 210 3713015. (Προσφέρεται η δυνατότητα ομαδικής κράτησης σε τμήματα εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Όριο Συμμετοχής 25 άτομα ανά εργαστήριο). Πληροφορίες για το κοινό: 210 3713011. Είσοδος ελεύθερη.

POP TODAY
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2020 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.