Categories: ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Μια ευκαιρία μέσα στην κρίση

Οι νικητές του φετινού Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας.

Το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας ξεκίνησε το 2012 από την πεποίθηση ότι η οικονομική κρίση δε μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο στην επιχειρηματική ανάπτυξη και πλέον έχει μετατραπεί σε έναν από τους σημαντικότερους θεσμούς προώθησης της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Απόδειξη, η εμπορική επιτυχία που απολαμβάνουν οι νικήτριες επιχειρήσεις των προηγούμενων ετών. Το Bραβείο, που έχει θέσει ως μοναδικό του σκοπό τη δημιουργία νέων ευκαιριών και προσφέρει τόσο σε έμπειρους όσο και σε νέους επιχειρηματίες τη δυνατότητα να τολμήσουν την επιχειρηματική τους ιδέα, αλλά και όλη την ουσιαστική υποστήριξη που απαιτείται για την πραγματοποίησή της, ανακοίνωσε στις 31 Μαΐου τους τέσσερις φετινούς νικητές .

Ο Jimmy Αθανασόπουλος Διευθυντής του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας

«Το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας γεννήθηκε από την πεποίθηση ότι η οικονομική δυσπραγία και η κρίση στην Ελλάδα δε θα πρέπει να στερεί την ευκαιρία από ανθρώπους που έχουν μία εξαιρετική και ανταγωνιστική ιδέα προς υλοποίηση. Το Bραβείο ήρθε για να στηρίξει την επιχειρηματικότητα και να καλλιεργήσει μία νέα κουλτούρα στο επιχειρείν», λέει ο Jimmy Αθανασόπουλος, Διευθυντής του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας.

Οι τέσσερις επιχειρήσεις θα λάβουν άμεσα όλους τους πόρους που απαιτούνται για την επιτυχημένη υλοποίηση της επιχείρησής τους, όπως χρηματοδότηση συνολικού ύψους €700.000, υπηρεσίες υποστήριξης, καθώς και συμβουλευτική καθοδήγηση από έναν πολύπειρο σύμβουλο επιχειρήσεων.

 

Οι τέσσερις νικήτριες ιδέες που επιλέχθηκαν βάσει του επιχειρηματικού τους πλάνου και της ικανότητας τους να παραμείνουν βιώσιμες και να προσφέρουν θέσεις εργασίας είναι η ANASSA ORGANICS, η Open circle, η e-satisfaction και η RTsafe. «Το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας έχει τέσσερα βασικά κριτήρια βάσει των οποίων γίνεται η αξιολόγηση.

Το πρώτο είναι η καινοτομία. Θα πρέπει να αναδεικνύει έναν απλό τρόπο σκέψης και θα πρέπει να αναδεικνύει και καινοτομία σε οποιαδήποτε έκφανση της επιχειρηματικής ιδέας, δηλαδή, στην διαδικασία, στην παραγωγή, στο τελικό προϊόν ακόμα και στον τρόπο διάθεσης και προώθησης.

Δεύτερον, ο ούριος άνεμος του βραβείου είναι φιλανθρωπικός και γι αυτό η δημιουργία θέσεων εργασίας είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό κριτήριο στην αξιολόγηση των επιχειρηματικών ιδεών.

Τρίτον, θα πρέπει η επιχείρηση αυτή να είναι βιώσιμη που σημαίνει ότι θα πρέπει να αυτοχρηματοδοτείται, να μην στηρίζεται σε δώρα, χαρίσματα και επιδοτήσεις και να είναι κερδοφόρα και υγιής έτσι ώστε να μπορεί να σηκώνει στις πλάτες της όλες τις υποχρεώσεις.

Τέταρτον, είναι απαραίτητο στοιχείο η χρηματοοικονομική σοβαρότητα και ο ρεαλισμός, εν ολίγοις η πειθαρχία. Ο ρεαλισμός είναι ότι δε θα θέλαμε να δούμε να δημιουργούνται τα νέα golden boys, βέβαια, θα θέλαμε να έχουμε υψηλούς μισθούς στις νέες θέσεις εργασίας όμως όχι όταν θίγεται η βιωσιμότητα των επιχειρηματικών πλάνων», δήλωσε στη Popaganda ο Διευθυντής του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας.

RTsafe: Το μεγάλο στοίχημα, η σύνδεση των ακαδημαϊκών και της έρευνας με την επιχειρηματικότητα.

Ο Ευάγγελος Παππάς (RTsafe), νικητής στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας 2014

Οι τέσσερις επιχειρήσεις θα λάβουν άμεσα όλους τους πόρους που απαιτούνται για την επιτυχημένη υλοποίηση της επιχείρησής τους, όπως χρηματοδότηση συνολικού ύψους €700.000, υπηρεσίες υποστήριξης, καθώς και συμβουλευτική καθοδήγηση από έναν πολύπειρο σύμβουλο επιχειρήσεων. «Το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας είναι η μοναδική πλατφόρμα στην οποία κάναμε αίτηση γιατί πέρα από τα χρήματα προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες τις οποίες,  ειδικά η δική μας πρόταση, τις έχει πολύ μεγάλη ανάγκη. Εμείς παράγουμε ένα προϊόν που είναι καινοτόμο και το έχουμε πατεντάρει στην Αμερική και είναι στη διαδικασία για διεθνή πατέντα με το οποίο για πρώτη φορά παγκοσμίως μπορεί να εφαρμοστεί η ακτινοθεραπεία σε ασθενείς με καρκίνο στον εγκέφαλο με πολύ πιο ασφαλή τρόπο σε σχέση με σήμερα. Η βράβευση μας βοηθά πολύ στο να δράσουμε στην Ελλάδα. Μέχρι πρότινος ήταν τα πάντα έτοιμα για να δραστηριοποιηθούμε εκτός Ελλάδας και χαιρόμαστε διπλά γιατί με την βράβευση η έδρα μας θα είναι εδώ και θα δημιουργούμε από εδώ», λέει ο Ευάγγελος Παππάς της νικήτριας RTsafe και συνεχίζει τονίζοντας τη σημασία της σύνδεσης της ακαδημαϊκής κοινότητας με τον επιχειρηματικό κόσμο. «Χώρος για καινοτομία στην Ελλάδα υπάρχει σίγουρα αρκεί να γίνει λίγο πιο απλή η γραφειοκρατία. Το μεγάλο στοίχημα είναι η σύνδεση των ακαδημαϊκών και της έρευνας με την επιχειρηματικότητα. Είναι ένα στοίχημα το οποίο έχει κερδηθεί σε πολλές χώρες στο εξωτερικό και πρέπει να κερδηθεί και στην χώρα μας γιατί υπάρχουν πολλές ιδέες που είναι προϊόντα έρευνας και μπορούν να γίνουν εμπορικά και να βοηθήσουν κόσμο και πρέπει σε αυτό, όπως μας έχουν υποσχεθεί από το κράτος, να έχουμε μεγάλη στήριξη. Να μη φοβάται ο ακαδημαϊκός να επιχειρήσει. Εμείς έχουμε σα στόχο να γίνουμε ένα κέντρο και ερευνητικής και επιχειρηματικής αριστείας, να δουλεύουν για εμάς φοιτητές που θα κάνουν διδακτορικό και να έχουμε μία συνεχή ροή νέων ερευνητικών αποτελεσμάτων που θα γίνονται προϊόντα έρευνας».

 Open circle: Μεταξύ έρευνας και εμπορικότητας υπάρχει τεράστιο κενό

O Σωκράτης Πλούσσας (Open Circle), νικητής στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας 2014

Τη σημασία της υλοποίησης μίας επιχειρηματικής ιδέας τονίζει και ο Σωκράτης Πλούσσας από την νικήτρια Open circle, μίας διαδικτυακής κοινότητας που δημιουργήθηκε στην κυριολεξία από το μηδέν ώστε επιχειρηματίες με όραμα να παρουσιάσουν τις επιχειρηματικές τους ιδέες για την προώθηση συνεργασιών με επενδυτές που επιθυμούν να συμμετέχουν στην ανάπτυξή τους. «Πολλές φορές η καινοτομία είναι κακώς εννοούμενη γιατί η καινοτομία δεν είναι ένα απλό paper στην έρευνα, αλλά η μεταφορά αυτού στην αγορά και σε αυτό το σημείο μεταξύ έρευνας και εμπορικότητας υπάρχει τεράστιο κενό. Αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι η επιχειρηματικότητα σαν πράξη δεν έχει πάρει τον χώρο που πρέπει στην ελληνική κοινωνία γιατί οι περισσότεροι που έχουν μία ιδέα δεν την υλοποιούν. Είναι θέμα κουλτούρας για το πως αντιμετωπίζουμε την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα, κάτι βέβαια, που μπορεί να αλλάξει, αλλά με πολύ αργούς ρυθμούς».

ANASSA ORGANICS :Η χρηματοδότηση θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας μας

Η Γιάννα Ματθαίου και η Αφροδίτη Φλώρου (ANASSA ORGANICS), νικήτριες στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας 2014,

Φέτος, η συμμετοχή στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας είχε μία ραγδαία αύξηση κατά 67% σε σχέση με τις κατατεθειμένες αιτήσεις του 2013, πάνω από 600 πλάνα από τους 1200 εγγεγραμμένους χρήστες από τα οποία τα 488 πληρούσαν όλες τις προϋποθέσεις. Μεταξύ αυτών ήταν και η ANASSA ORGANICS της Γιάννας Ματθαίου και της Αφροδίτης Φλώρου που άφησαν τον χώρο του μάρκετινγκ για να δημιουργήσουν κάτι δικό τους. «Καταθέσαμε μία ολόκληρη πρόταση, ένα buisiness plan στο οποίο ζητήσαμε να κάνουμε ένα συσκευαστήριο. Η χρηματοδότηση θα μας βοηθήσει επιπλέον στο να αυξήσουμε την παραγωγή, να φτιάξουμε καινούρια προϊόντα και να προσλάβουμε κόσμο γιατί είμαστε μόνο οι δυο μας. Για τις θέσεις εργασίας ειδικά, χωρίς την χρηματοδότηση θα έπρεπε να βρούμε έναν άλλο τρόπο. Ή να μην προχωρήσουμε τόσο γρήγορα ή να μην φτιάξουμε συσκευαστήριο», λένε οι εμπνεύστριες της ANASSA ORGANICS που έκανε την αρχή με μία σειρά από premium τσάι βοτάνων και αφεψήματα που επιλέγονται από την καλύτερη ποιότητα ελληνικών βιολογικών προϊόντων.

Αυτό είναι που λείπει από το ελληνικό επιχειρείν. Η γνώση, η εμπειρία και η δομημένη επιχειρηματική σκέψη

Τη σημασία της συμβουλευτικής υποστήριξης, πέρα από την χρηματοδότηση, ως μέσο για την εμπορική επιτυχία μίας νεοσύστατης επιχείρησης τονίζει ο Jimmy Αθανασόπουλος. «Ένα υψηλά ιστάμενο στέλεχος από τον Όμιλο Libra ανατίθεται σε καθεμία από τις νικήτριες ιδέες προσθέτοντας την τεχνογνωσία του, τις γλώσσες του, την εμπειρία του, γιατί όχι τη δυναμική και τις γνωριμίες του. Αυτό είναι που λείπει από το ελληνικό επιχειρείν. Η γνώση, η εμπειρία και η δομημένη επιχειρηματική σκέψη». Την ίδια άποψη υιοθετεί και ο Σωκράτης Πλούσσας της Open circle, ενώ τονίζει ταυτόχρονα τη σημασία της συμμετοχής σε έναν τέτοιο διαγωνισμό που δίνει τη δυνατότητα στους νέους επιχειρηματίες να αναπτύξουν το επαγγελματικό τους δίκτυο. «Το σημαντικό κομμάτι είναι ότι εμπλεκόμαστε σε ένα δίκτυο ανθρώπων που μπορεί να μοχλεύσει το δικό μας πρότζεκτ γιατί απευθύνεται σε επιχειρηματίες».

e-satisfaction: ‘Οραμά μας, να αναδεικνύουμε τα καλύτερα καταστήματα και όχι απαραίτητα τα πιο φθηνά

Ξένια Κούρτογλου και Ευάγγελος Κοτσώνης (e-satisfaction), νικητές στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας 2014

Εκτός από τις νέες επιχειρήσεις το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας απευθύνεται και σε έμπειρους επαγγελματίες με πραγματικά καινοτόμες ιδέες. Η Ξένια Κούρτογλου ως Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Bari – focus, γνωρίζοντας τον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου καλύτερα από τον καθένα αντιλήφθηκε άμεσα το κενό μεταξύ των καταναλωτών και των e-shop και δημιούργησε μαζί με την Κατερίνα Πραματάρη, τον Στέλιο Ηλιάκη και τον Ευάγγελο Κοτσώνη το e-satisfaction μία πλατφόρμα που καταγράφει ολόκληρη την εμπειρία της διαδικτυακής αγοράς από την περιήγηση μέχρι την παραγγελία και την παράδοση. «Βλέποντας το πόσο πολύ ο κόσμος επικοινωνεί διαδικτυακά μέσα από την κοινωνικότητα που έχει αναπτύξει μέσω των δυνατοτήτων που του προσφέρουν τα social media και το πώς επικοινωνεί τις απόψεις και τις εντυπώσεις του από ένα προϊόν που αγόρασε διαδικτυακά, μας έβαλε στη διαδικασία να σκεφτούμε ότι το e-satisfaction μπορεί να ενώσει αυτά τα δύο σε μία κοινή πλατφόρμα η οποία ουσιαστικά καταγράφει το βαθμό ικανοποίησης του καταναλωτή του ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλο το ταξίδι της αγοραστικής εμπειρίας. Το επόμενό μας βήμα είναι η δημιουργία μιας δημόσιας πλατφόρμας του e-satisfaction που εκεί πλέον θα είναι δημόσιες οι γενικές βαθμολογίες των καταστημάτων . Το όραμά μας είναι να μπορούμε να αναδεικνύουμε τα καλύτερα καταστήματα και όχι απαραίτητα τα πιο φθηνά», τονίζει στη Popaganda η Ξένια Κούρτογλου. Όπως εξηγεί, το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας θα βοηθήσει το e-satisfaction να αποκτήσει το μέγεθος που του αναλογεί και να μετατραπεί σε ένα πολύτιμο και διαδραστικό μηχανισμό feedback και αναφορών για ηλεκτρονικά καταστήματα σε ολόκληρο τον κόσμο. «Το βασικότερο είναι να υλοποιήσουμε τα σχέδια που έχουμε κάνει, δηλαδή, να γίνει η υπηρεσία όσο μεγάλη τη φανταστήκαμε. Επειδή σε πάρα πολλές χώρες η κατάσταση στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι παρόμοια με της Ελλάδας το e-satisfaction το χτίσαμε με στόχο τον πλανήτη, να αποτελέσει το trip advisor του ηλεκτρονικού εμπορίου».

Ελένη Κυριακίδου