Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Οι 22 ημέρες της προεκλογικής εκστρατείας του ΣΥΡΙΖΑ σε ένα ντοκιμαντέρ 15 λεπτών

Μιλήσαμε με τη δημοσιογράφο Θεόπη Σκαρλάτου που στο ντοκιμαντέρ «Ελλάδα: Το Τέλος της Λιτότητας;» κατέγραψε όσα έγιναν στο στρατόπεδο του ΣΥΡΙΖΑ μέχρι να κερδίσει τις εκλογές.
Στιγμιότυπο από τα επινίκια (Παναγιώτης Τζάμαρος / FOSPHOTOS).

Στιγμιότυπο από τα επινίκια (Παναγιώτης Τζάμαρος / FOSPHOTOS).

«Ο ΣΥΡΙΖΑ είχε 22 μέρες για να γράψει ιστορία». Με αυτό στο μυαλό της η δημοσιογράφος (και συνεργάτης του BBC και του Channel 4), Θεόπη Σκαρλάτου αποφάσισε να ακολουθήσει την ηγεσία, τα μέλη και τους φίλους του ΣΥΡΙΖΑ στο ταξίδι που τελικά θα τους οδηγούσε στη νίκη της 25ης Ιανουαρίου. Στιγμές και συναισθήματα αυτού του οδοιπορικού ζωντανεύουν στο ντοκιμαντέρ της «Ελλάδα: Το Tέλος της Λιτότητας;» (Greece: The End of Austerity?) που μπορεί ο καθένας να το δει online. Η Popaganda μίλησε μαζί της για όσα έγιναν μπροστά και πίσω από τις κάμερες.

Κάποια από τα μέλη της ομάδας που εργάστηκε για το ντοκιμαντέρ. Στο κέντρο η Θεόπη Σκαρλάτος.

Κάποια από τα μέλη της ομάδας που εργάστηκε για το ντοκιμαντέρ. Στο κέντρο η Θεόπη Σκαρλάτος.

Πότε ακριβώς και γιατί αποφασίσες να γυρίσεις το ντοκιμαντέρ; Ξέραμε ήδη από την έναρξη των διαδικασιών για την εκλογή νέου Προέδρου Δημοκρατίας ότι τα πράγματα θα γίνονταν πολύ ενδιαφέροντα στην Ελλάδα. Όταν πολύ γρήγορα προκηρύχθηκαν εθνικές εκλογές, ξέραμε ότι αυτή ήταν μία καλή ευκαιρία για τον ΣΥΡΙΖΑ να κερδίσει και θελήσαμε να μάθουμε το γιατί και το πώς θα το πετύχαινε. Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί πλέον μετά τη νίκη του, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα για όλη την Ευρώπη. Θέλουμε να κάνουμε και ένα δεύτερο μέρος του ντοκιμαντέρ, αλλά ψάχνουμε ακόμα για χρηματοδότηση.

Τι από όσα συνέβησαν μπροστά και πίσω από τις κάμερες σου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση; Με εξέπληξε η ενέργεια των υποψηφίων του ΣΥΡΙΖΑ που ταξίδεψαν σε τόπους και μέρη που η Νέα Δημοκρατία δεν θα ονειρευόταν ποτέ. Το γεγονός ότι κάθισαν σε καφετέριες και ταβέρνες και μίλησαν με αγρότες που ήταν πλέον κουρασμένοι από την ανεργία και τα αυξανόμενα ποσοστά αυτοκτονιών. Η προσαρμοστικότητα των νέων που δεν έφυγαν από τη χώρα, αλλά θέλησαν να παλέψουν για όλους εκείνους που έχασαν τη ζωή τους μέσα στην κρίση. Τα δάκρυα χαράς το βράδυ των εκλογών. Οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ που είπαν ότι αντιπροσωπεύουν όλους εκείνους που πέθαναν εξαιτίας της κρίσης, είτε επειδή αυτοκτόνησαν είτε επειδή δεν μπορούσαν να πληρώσουν τα φάρμακα τους. Αντιπροσώπευαν αυτούς που έχασαν τη ζωή τους εισπνέοντας καπνό, στην προσπάθειά τους να ζεσταθούν καίγοντας ξύλα. Όλο αυτό που ζήσαμε ήταν αρκετά συγκινητικό. Καλύπτω το ρεπορτάζ γύρω από την Ελλάδα και την κρίση τα τελευταία χρόνια και αυτό που έχω δει είναι ανθρώπους κατεστραμμένους και μία κοινωνία κατακερματισμένη. Αλλά σιγά σιγά είδα το ελληνικό πνεύμα να επιστρέφει. Είδα ανθρώπους να γελούν ξανά και να ελπίζουν. Είναι συναρπαστικό όλο αυτό. Ελπίζω πραγματικά η κυβέρνηση να μείνει πιστή στα ιδανικά της και να κάνει το καλύτερο για τη χώρα.

Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων; Δυσκολευτήκαμε να πείσουμε τους ψηφοφόρους της ΝΔ να μας μιλήσουν. Για κάποιο λόγο, εκείνοι που επιθυμούσαν μία νίκη της ΝΔ ένιωθαν αρκετά αμήχανα να το πουν στην κάμερα.

Από την εμπειρία σου, ποιο στοιχείο του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτό που έπαιξε τον πιο καθοριστικό ρόλο ώστε να πεισθεί ο κόσμος και να τον στηρίξει; Νομίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έθεσε ως βάση της προεκλογικής του καμπάνιας την ελπίδα και την αλλαγή και αυτό έκανε τον κόσμο να τον ακολουθήσει. Σε αντίθεση με την καμπάνια της ΝΔ που είχε ως βασικό στοιχείο της το φόβο. Έτσι, πολλοί ήταν εκείνοι, ιδιαίτερα οι νέοι, που επιθυμούσαν μία ριζική αλλαγή. Οι άνθρωποι δεν ήθελαν μόνο να κερδίσουν  ξανά την αξιοπρέπεια τους μέσω της αύξησης του κατώτατου μισθού. Ήθελαν να δώσουν στο πολιτικό σύστημα τη χαμένη του αξιοπιστία, να χτυπήσουν στη ρίζα τους τις σχέσεις διαπλοκής μεταξύ των ελίτ, της ολιγαρχίας και της πολιτικής. Κάποιοι υποψήφιοι του ΣΥΡΙΖΑ μου έλεγαν χαριτολογώντας πως ο κόσμος θα ψήφιζε τον Τσίπρα, ακόμη και αν έκανε 3 από τα 10 πράγματα που είχε υποσχεθεί. Μία θέση εργασίας που φέρνει φαγητό στο τραπέζι και με την οποία μπορεί κανείς να πληρώσει το ρεύμα. Αυτό αρκεί.

Μιας και ζεις τα βρετανικά μίντια «από μέσα», υπάρχει κάποια κυρίαρχη αντιμετώπιση για την Ελλάδα αυτή την περίοδο; Η Ελλάδα αντιμετωπίζεται μέσα σε ένα γενικότερο πλαίσιο, στο πώς μπορεί να επηρεάσει την Ευρώπη. Πολλά βρετανικά ΜΜΕ υιοθέτησαν μία γραμμή υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Γενικά, η βρετανική κοινή γνώμη ενδιαφέρεται περισσότερο για το αν η Ελλάδα θα εγκαταλείψει το ευρώ και λιγότερο για την ακολουθούμενη στο εσωτερικό πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ που επιθυμεί να βάλει τέλος στη λιτότητα.

Διαβάστε επίσης όσα είπε για το αποτέλεσμα των εκλογών στην Popaganda ο Βρετανός δημοσιογράφος Paul Mason (executive producer του ντοκιμαντέρ).

POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.