Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
03.04.2024

Το «επικίνδυνο» χαρακτηριστικό που κάνει το Facebook εθιστικό

Αν αναρωτιέσαι γιατί κολλάς τόσες ώρες στο Facebook, ιδού ο λόγος.
Το «επικίνδυνο» χαρακτηριστικό που κάνει το Facebook εθιστικό

Η δυνατότητα που σου δίνει η εφαρμογή του Facebook να πατήσεις για «νέες δημοσιεύσεις» συνδέεται με την εθιστική δραστηριότητα. Ένας λόγος που παραμένει δωρεάν η πρόσβαση για τους χρήστες, έχοντας παράλληλα σημαντικά έσοδα, είναι η διατήρηση των χρηστών στην πλατφόρμα του Facebook για όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται.

Παρόλο που διαβάζετε συχνά περιεχόμενο από άλλο ιστότοπο, το βλέπετε πάντα μέσα στα όρια της εφαρμογής του Facebook. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι όσο περισσότερο μείνετε στο Facebook, τόσο υψηλότερο είναι το ποσό που μπορούν να χρεώνουν τους διαφημιζόμενους. Η ροή ειδήσεων στο Facebook, όπως και η χρονολογική σειρά του Twitter, έχει σχεδιαστεί για να σας κρατά ενεργούς όσο το δυνατόν περισσότερο, επιτρέποντάς σας να ανανεώσετε την σελίδα με την ελπίδα ότι θα βρείτε νέο περιεχόμενο.

Ειδικοί της συμπεριφορικής ψυχολογίας αναφέρουν ότι αυτή η τεχνική της χρήσης του “pull down-refresh”, έχει τις ρίζες της σε άλλα εξαρτήματα – τύπου «κουλοχέρηδες». Ο Adam Alter, ένας εξειδικευμένος εμπειρογνώμονας στον τομέα των τεχνολογιών και ο συγγραφέας του “The Rise of Addictive Technology and the Business of Keeping Us Hooked“, εξήγησε στο VICE πως το χαρακτηριστικό “pull down to refresh” μας υποδουλώνει.

«Είναι σαν να μπορείτε να τραβήξετε το μοχλό για να κερδίσετε ένα βραβείο, το οποίο είναι μια διακοπτόμενη δράση που σχετίζεται με μια μεταβλητή ανταμοιβή. Μεταβλητή έννοια σημαίνει ότι μπορεί να κερδίσετε, μπορεί και όχι. Με τον ίδιο τρόπο που ανανεώνετε τις ενημερώσεις σας στο Facebook για να δείτε αν έχετε «κερδίσει κάτι νέο». Ή όταν «σπρώχνετε» δεξιά στο Tinder για να δείτε αν έχετε κερδίσει.»

Σύμφωνα με την Alter, η πρόβλεψη είναι το κλειδί για την απόλαυση της εφαρμογής. «Η καθυστέρηση και η προσδοκία είναι μέρος της ψυχολογικής εμπειρίας -«Τι θα πάρω αυτή τη φορά;» «Θα μου έρθει καμιά ειδοποίηση ή κάτι καινούργιο;»- Η εφαρμογή δεν χρειάζεται να φορτώσει. Θα μπορούσε να σου πει αμέσως εάν υπάρχει κάποια νέα ειδοποίηση – αλλά κάτι τέτοιο δεν θα μας έδινε αυτές τις λίγες στιγμές αναμονής που όλοι επιθυμούμε.»

Πηγή

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.