Την 1η Φεβρουαρίου του 1893, ο Τόμας Έντισον δημιουργεί το πρώτο κινηματογραφικό στούντιο, με το όνομα «Μαύρη Μαρία» (Black Maria) στο Νιού Τζέρσεϊ. Αποτελούνταν από ένα μόνο δωμάτιο με έναν κινητογράφο πάνω σε ράγες, για να τροφοδοτεί με ταινίες τα κινητοσκόπια.
Αυτό του το εγχείρημα του κόστισε σημερινές τιμές, περίπου 15 εκατομμύρια δολάρια. Με την πρωτότυπη μηχανή του, τον κινησιοφωνογράφο, που απαθανάτιζε σκηνές της καθημερινότητας, «γύρισε» πολλά μικρά φιλμ με ήρωες μεταξύ άλλων σιδεράδες, μασίστες, μποξέρ ή χορευτές. Διένειμε τις ταινίες που κατασκευάζονταν εκεί σε θέατρα βαριετέ, σε στοές προβολών και εκθεσιακούς χώρους. Την ίδια χρονιά άνοιξε και η πρώτη αίθουσα κινητοσκοπίων στη Νέα Υόρκη με εισιτήριο 25 cents για πρόσβαση σε 5 συνολικά συσκευές.
Για να τιμήσουν τον Τόμας Έντισον δημιουργήθηκε το 1981 το Φεστιβάλ Black Maria, με πρωταρχικό στόχο την προώθηση της καινοτομίας στην τέχνη της κινούμενης εικόνας. Το φεστιβάλ καλωσορίζει όλα τα είδη ταινιών (μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ, πειραματικές και άλλα), ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητα και την πρωτοτυπία, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Τα αποφθέγματα ενός μεγάλου εφευρέτη:
• Αυτό που είσαι θα φανεί σ’ αυτό που κάνεις.
• Πολλοί από τους αποτυχημένους είναι άνθρωποι που δεν κατάλαβαν πόσο κοντά ήταν στην επιτυχία, λίγο προτού τα παρατήσουν.
• Αν κάναμε όλα όσα είμαστε ικανοί να κάνουμε, θα εκπλήσσαμε τον εαυτό μας.
• Η μεγαλοφυΐα είναι ένα τοις εκατό έμπνευση και ενενήντα εννιά τοις εκατό προσπάθεια.
• Δείξε μου έναν έντονα ικανοποιημένο άνθρωπο και θα σου δείξω έναν αποτυχημένο.
• Δεν υπάρχουν κανόνες εδώ πέρα. Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε κάτι!
• Ό,τι μπορεί να δημιουργήσει το ανθρώπινο μυαλό, μπορεί να το ελέγξει ο ανθρώπινος χαρακτήρας.
• Το πρώτο προαπαιτούμενο για την επιτυχία είναι η ικανότητα να αφιερώνεις τις φυσικές και πνευματικές σου ενέργειες σε ένα πρόβλημα αδιάκοπα, χωρίς να βαρεθείς.
• Δεν ξέρουμε ούτε ένα εκατομμυριοστό από το ένα τοις εκατό του τίποτα.
• Το αίσθημα του ανικανοποίητου είναι η πρώτη προϋπόθεση για την πρόοδο.
• Δεν υπάρχει υποκατάστατο της σκληρής δουλειάς.
• Ο φωνογράφος δεν έχει καμιά απολύτως εμπορική αξία.