Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Σινεμά στη Στέγη: Ζέτα, Φλωρέττα, Νίκη – Ένα κινηματογραφικό αφιέρωμα στη Μικρή Σκηνή

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Χ ONASSIS STEGI

Ζέτα, Φλωρέττα, Νίκη

Πατριαρχία, Μητριαρχία, #ΜeΤoo, 50/50, Cancel Culture και Ελληνικό Σινεμά

Κινηματογραφικό αφιέρωμα
Στέγη – Μικρή Σκηνή | 23-27.02.2022 

23-27.02.2022 | Μικρή Σκηνή 
Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 18:30 & 21:00
Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 18:30 & 21:30
Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 17:30, 20:00, 22:30
Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 17:00, 20:00, 23.00
Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 16:00, 18:50 , 19:30, 21:50

Έναρξη προπώλησης Φίλων Στέγης: 9 Φεβρουαρίου 2022, 17:00
Έναρξη γενικής προπώλησης: 11 Φεβρουαρίου 2022, 17:00

Πατριαρχία, Μητριαρχία, #ΜeΤoo, 50/50, Cancel Culture & Ελληνικό Σινεμά. Το πενθήμερο κινηματογραφικό αφιέρωμα στη Μικρή Σκηνή της Στέγης ανοίγει τη συζήτηση γύρω από το αποτύπωμα μιας ολόκληρης εποχής. Μια συνεργασία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, στο πλαίσιο της δράσης «Σινεμά, Ανοιχτό».

Δείτε το τρέιλερ: https://youtu.be/_eF-dDEt6fo

Πώς αποτύπωσε το ελληνικό σινεμά εποχές που πέρασαν (πέρασαν;); Πώς προφήτεψε μια εποχή που αλλάζει (αλλάζει;); Πώς διαπραγματεύτηκε το ελληνικό σινεμά όρους και έννοιες που προκαλούν δυναμικές αλλαγές στη δημόσια σφαίρα και επαναπροσδιορίζουν χρόνια παγιωμένες αντιλήψεις; Το «Σινεμά, Ανοιχτό», η κοινή σειρά δράσεων της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά, παρουσιάζοντας φέτος το πενθήμερο κινηματογραφικό αφιέρωμα «Ζέτα, Φλωρέττα, Νίκη» στη Μικρή Σκηνή της Στέγης από 23 έως 27 Φεβρουαρίου.

Οι τρεις ηθοποιοί της ταινίας «Αμόκ», η Ζέτα Αποστόλου, η Φλωρέττα Ζάννα και η Νίκη Τριανταφυλλίδη, που στην εποχή της κυκλοφορίας της ταινίας και αργότερα δέχτηκαν επικριτικά σχόλια και βολές κατά της αξιοπρέπειάς τους για τη συμμετοχή τους, έδωσαν τα ονόματά τους στον τίτλο του αφιερώματος – μια ελάχιστη πράξη δημόσιας επανόρθωσης, αγάπης και ρήξης με κάθε τύπο slut-shaming. 
Στο αφιέρωμα προβάλλονται 14 εμβληματικές, δημοφιλείς αλλά και δυσεύρετες ταινίες από την πλούσια κληρονομιά του ελληνικού σινεμά μέχρι το 2009. Πρόκειται για ταινίες που συνδιαλέγονται με τις θεματικές του φύλου και αποτυπώνουν εκδοχές της βίας που στηλιτεύτηκαν και εκτέθηκαν στο άπλετο φως από το κίνημα #MeToo, ταινίες που συναντούν μορφές πατριαρχίας αλλά και μητριαρχίας, αλλόκοτες, επώδυνες, άγριες και, σε κάποιες περιπτώσεις, αστείες, ταινίες που όχι μόνο ρωτούν για το Cancel Culture, αλλά και φωτίζουν το ζήτημα του 50/50, δηλαδή της υποεκπροσώπησης των γυναικών στον κινηματογράφο. Οι προβολές συνδέουν το τότε με το τώρα και ανοίγουν τη συζήτηση πάνω στα κρίσιμα και επίκαιρα ζητήματα της εποχής.

Τα πολλαπλά πρόσωπα μιας γυναίκας λίγο πριν από τον θάνατό της, στον «Τόπο» της Αντουανέττας Αγγελίδη (1985). Άντρες και γυναίκες της διπλανής πόρτας, παγιδευμένοι και παγιδευμένες, στην «Παραγγελιά» του Παύλου Τάσιου (1980). Το χρήμα, η οικογένεια και οι κοινωνικές τάξεις ασκούν βία πάνω σε ένα πρόσωπο, στην «Τιμή της Αγάπης» της Τώνιας Μαρκετάκη (1984). Ο έρωτας, ο θάνατος και το μαύρο χιούμορ, στο «Singapore Sling» (1990), την απόλυτη ταινία-σκάνδαλο του Νίκου Νικολαΐδη. Το πορτρέτο μιας τρανς γυναίκας, σαράντα χρόνια πριν από την αναγνώριση ταυτότητας φύλου, στην «Μπέττυ» του Δημήτρη Σταύρακα (1979). Μια οικογένεια που πελαγοδρομεί εύθυμα και παράλογα, εκτρέποντας, επικυρώνοντας και ανατρέποντας εκ νέου περιρρέουσες ηθικολογικές και στερεοτυπικές αντιλήψεις, στην ταινία «Μια Τρελλή Τρελλή Οικογένεια» του Ντίνου Δημόπουλου (1965).

O έρωτας ως αντίδραση σε έναν κόσμο σε αγκύλωση, στην «Ευδοκία» του Αλέξη Δαμιανού (1971). Ένας πατέρας αφέντης των παιδιών του στήνει θανάσιμες παγίδες, στην ταινία «Προσοχή Κίνδυνος!» του Γιώργου Σταμπουλόπουλου (1983). Η ελληνική μικροαστική οικογένεια έτοιμη να πάρει φωτιά, στο «Σπιρτόκουτο» του Γιάννη Οικονομίδη (2003). Ασυνήθιστα υψηλή ένταση στην απεικόνιση του φύλου και των ρόλων μέσα σε μια μεγαλοαστική οικογένεια, στις «Απουσίες» του Γιώργου Κατακουζηνού (1987). Δύο αδελφές αντιμέτωπες με τα πάθη και τη μοναξιά τους, στην ταινία «Οι Δρόμοι της Αγάπης είναι Νυχτερινοί» της Φρίντας Λιάππα (1981), μιας σκηνοθέτριας που, λίγα χρόνια αργότερα, είδε όλη της την πορεία να ακυρώνεται από τον κίτρινο βαρβαρισμό των τηλεοπτικών παραθύρων. Μια πράκτορας ενάντια στους κανόνες, στη «Διαρκή Αναχώρηση της Πέτρα Γκόινγκ» της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη (2000).

Μια σχέση ανοιχτή σε πολλαπλές ερμηνείες και μια απεικόνιση της δεκαετίας του ’80, που συνδιαλέγεται δυναμικά με το σήμερα, στον «Μελισσοκόμο» του Θόδωρου Αγγελόπουλου (1986). Τρόμος, σεξουαλική βία, άγριοι ήρωες και άγριες ηρωίδες κάτω από τον καυτό ήλιο, στο «Αμόκ» του Ντίνου Δημόπουλου (1963). 

Τις ταινίες προλογίζουν δημιουργοί των ταινιών και κινηματογραφιστές, κριτικοί κινηματογράφου και δημοσιογράφοι. Παράλληλα με τις ταινίες, κατά την είσοδο των θεατών στη Στέγη, προβάλλονται στις οθόνες του φουαγέ θραύσματα από 47 ελληνικές ταινίες που συμμετείχαν στα Βραβεία Ίρις, από το 2009 μέχρι σήμερα: σκηνές, πλάνα, κομμάτια διαλόγου και εικόνας σύγχρονων φωνών του ελληνικού σινεμά, που καθρεφτίζουν, συμπληρώνουν ή ανατρέπουν τις ταινίες που θα προβάλλονται στη Μικρή Σκηνή και τις θεματικές του αφιερώματος, συνδιαλέγονται μαζί τους σε έναν ζωντανό διάλογο ή εμπνέονται από τις ίδιες.

Συντελεστές
Επιμέλεια δράσης (ΕΑΚ): Σύλλας Τζουμέρκας, Γιώργος Τσούργιαννης, Ελίνα Ψύκου
Project Manager: Ιωάννα Ραμπαούνη 
Μοντάζ τρέιλερ και θραυσμάτων: Στάμος Δημητρόπουλος
Βοηθός παραγωγής: Βάιος Γαλάνης
Μουσική τρέιλερ: Τάνι Ρα, Σταμάτης Σπανουδάκης (από το σάουντρακ της ταινίας «Απουσίες» του Γιώργου Κατακουζηνού) 
Τραγούδι: Ελευθερία Αρβανιτάκη

Οι ταινίες «Αμόκ» και «Μια Τρελλή Τρελλή Οικογένεια» προβάλλονται με την υποστήριξη της ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ 

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα

Τετάρτη 
23.02.2022

18:30
ΤΟΠΟΣ της Αντουανέττας Αγγελίδη (85´) DCP
Εισήγηση: Αντουανέττα Αγγελίδη

21:00
Η ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑ ΓΚΟΪΝΓΚ της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη (101´) 35ΜΜ
Εισήγηση: Θέλγια Πετράκη

Μάθετε περισσότερα >

Πέμπτη
24.02.2022

18:30
Ο ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΟΣ του Θόδωρου Αγγελόπουλου
(120´) DCP
Εισήγηση: Σύλλας Τζουμέρκας

21:30
ΑΠΟΥΣΙΕΣ του Γιώργου Κατακουζηνού (118´) 35MM
Εισήγηση: Θέμις Μπαζάκα

Μάθετε περισσότερα > 

Παρασκευή
25.02.2022

17:30
ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΙ της Φρίντας Λιάππα (90´)
35 MM
Εισήγηση: Λήδα Γαλανού και Πόλυ Λυκούργου

20:00
ΑΜΟΚ του Ντίνου Δημόπουλου (84´) DCP
Εισήγηση: Σύλλας Τζουμέρκας
Προβάλλεται με την υποστήριξη της ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ

22:30
SINGAPORE SLING του Νίκου Νικολαΐδη (111´) DCP
Εισήγηση: Μισέλ Βάλεϋ και Πάνος Θανασούλης

Μάθετε περισσότερα > 

Σάββατο
26.02.2022

17:00
Η ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ της Τώνιας Μαρκετάκη (110´)
35 MM

20:00
ΕΥΔΟΚΙΑ του Αλέξη Δαμιανού (105´) DCP

23.00
ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ του Παύλου Τάσιου (90´) 35 MM

Εισήγηση: Μαρία Λούκα και Αλέξανδρος Παπαγεωργίου

Μάθετε περισσότερα > 

Κυριακή
27.02.2022

16:00
ΜΙΑ ΤΡΕΛΛΗ ΤΡΕΛΛΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ του Ντίνου Δημόπουλου (101´) DCP
Εισήγηση: Χρήστος Πολίτης
Προβάλλεται με την υποστήριξη της ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ
​​​​​

18:50
ΜΠΕΤΤΥ του Δημήτρη Σταύρακα (33´) DCP
Εισήγηση: Δημήτρης Σταύρακας και Μπέττυ Βακαλίδου

ΣΠΙΡΤΟΚΟΥΤΟ του Γιάννη Οικονομίδη (80´) 35 MM
Εισήγηση: Γιάννης Οικονομίδης και ηθοποιοί της ταινίας

21:50
ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΙΝΔΥΝΟΣ του Γιώργου Σταμπουλόπουλου (108´) 35 MM
Εισήγηση: Γιώργος Σταμπουλόπουλος και Γιάννης Οικονομίδης

Μάθετε περισσότερα >

Φουαγιέ
23-27.02.2022

Παράλληλα με τις ταινίες, κατά την είσοδο των θεατών στη Στέγη, προβάλλονται στις οθόνες του φουαγέ θραύσματα από ταινίες που συμμετείχαν στα Βραβεία Ίρις, από το 2009 μέχρι σήμερα: σκηνές, πλάνα, κομμάτια διαλόγου και εικόνας σύγχρονων φωνών του ελληνικού σινεμά, που καθρεφτίζουν, συμπληρώνουν ή ανατρέπουν τις ταινίες που θα προβάλλονται στη Μικρή Σκηνή και τις θεματικές του αφιερώματος, συνδιαλέγονται μαζί τους σε έναν ζωντανό διάλογο ή εμπνέονται από τις ίδιες.

Μάθετε περισσότερα >

Πληροφορίες προβολών
Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Συγγρού 107
Μικρή Σκηνή
Τετάρτη 23 έως Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2022

ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Ακολουθώντας τις οδηγίες της Πολιτείας και στο πλαίσιο των προληπτικών μέτρων για την εξάπλωση του κορωνοϊού, η είσοδος στους χώρους της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση επιτρέπεται μόνο με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού (τουλάχιστον 14 ημερών) ή νόσησης (έως 3 μήνες από τη διάγνωση).
Για την ταυτοποίηση στοιχείων, θα χρειαστεί να έχετε μαζί σας ταυτότητα ή διαβατήριo. Ο έλεγχος των πιστοποιητικών πραγματοποιείται από ειδικά εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο με σάρωση του σχετικού κωδικού QR, μέσα από την ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή “CovidFreeGr”. Διαβάστε περισσότερα εδώ.
Στη Στέγη, προτεραιότητά μας είναι η ασφάλεια όλων.

Εισιτήρια
Κανονικό: 7 €
Μειωμένο, Φίλος, Παρέα 5-9 άτομα: 6 €
Παρέα 10+ άτομα, Ανεργίας, ΑμεΑ, Συνοδός ΑμεA: 5 €
Combo 2 ταινίες ίδιας μέρας: 12 €
Combo 3 ταινίες ίδιας μέρας: 16 €
Ομαδικές κρατήσεις στο groupsales@onassis.orgΟμαδικές κρατήσεις στο groupsales@onassis.org

Με την υποστήριξη της Ticketmaster

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Η υπηρεσία digital ticket / print@home είναι διαθέσιμη για τις online αγορές εισιτηρίων. Ανοίξτε το pdf στη smart συσκευή σας, εναλλακτικά αποθηκεύστε το εισιτήριό σας στο android ή IOS wallet σας ή τυπώστε το και μπείτε απευθείας στην αίθουσα.

ΓΡΑΜΜΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
2111981784

ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΣΤΕΓΗΣ
2130178200

ΕΚΔΟΤΗΡΙΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΣΤΗ ΣΤΕΓΗ (Συγγρού 107)
Τα ταμεία της Στέγης θα παραμείνουν κλειστά μέχρι νεότερης οδηγίας

Διαβάστε περισσότερα
Ζέτα, Φλωρέττα, Νίκη – Κινηματογραφικό αφιέρωμα στη Μικρή Σκηνή της Στέγης | Ίδρυμα Ωνάση (onassis.org)

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA