Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
NEWS
01.08.2021

«Δυστυχώς, ήταν παράδεισος» και άλλες προβολές στο Tavros.Space

Από τον μαχητικό κινηματογράφο του 1960 μέχρι σήμερα στην Ελλάδα και τον αραβικό κόσμο- οι κινηματογραφιστές στοχεύουν να αποκαλύψουν δευτερεύουσες ιστορίες, οι οποίες συνειδητά δεν είχαν κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης.

Ξεκινώντας τον Σεπτέμβριο του 2020 με ένα σινε-κονσέρτο στο δημόσιο χώρο του Ταύρου, η διοργάνωση «Δυστυχώς, ήταν παράδεισος» επρόκειτο να διεξαχθεί με τη μορφή ενός μηνιαίου προγράμματος κινηματογραφικών εκδηλώσεων έως και το καλοκαίρι του 2021. Έπειτα από τρεις προβολές και μία παύση μερικών μηνών, το πρόγραμμα επιστρέφει στην πόλη της Αθήνας με μία σειρά ελληνικών, μεσανατολικών και βορειοαφρικανικών ταινιών, οι οποίες συνομιλούν μεταξύ τους καθώς προσεγγίζουν όμοια θέματα που ανταποκρίνονται τόσο στην ιστορία του Ταύρου όσο και των κατοίκων του. Η θεματολογία του προγράμματος καλύπτει ζητήματα που σχετίζονται με αυτούς τους νέους κατοίκους που διαμόρφωσαν- στον Ταύρο όπως και παντού- μία εργατική δύναμη και εργατικές κινητοποιήσεις για τη διεκδίκηση καλύτερων συνθηκών διαβίωσης και κοινωνικής δικαιοσύνης, αγώνες γυναικών εργατριών και διαμαρτυρίες για την προστασία του περιβάλλοντος ενάντια σε επιθετικές πρακτικές βιομηχανιών και εργοστασίων.

Σε πολιτικά και κοινωνικά ταραχώδεις καιρούς- από τον μαχητικό κινηματογράφο του 1960 μέχρι σήμερα στην Ελλάδα και τον αραβικό κόσμο- οι κινηματογραφιστές στοχεύουν να αποκαλύψουν δευτερεύουσες ιστορίες, οι οποίες συνειδητά δεν είχαν κάλυψη από τα μέσα ενημέρωσης. Διαφορετικές σε μορφή και δομή, οι ταινίες που θα προβληθούν ποικίλλουν από ταινίες φαντασίας, ντοκιμαντερ, πειραματικές έως και ένα σινε-κονσέρτο. Οι ταινίες που επιλέχθηκαν προέρχονται από σύγχρονους κινηματογραφιστές, αλλά και πρωτοπόρους, των οποίων το έργο αποτελεί μέρος της κινηματογραφικής μας κληρονομιάς. Πράγματι, το καλλιτεχνικό πεδίο του σινεμά είναι ιστορικά συνδεδεμένο με τον κόσμο της εργασίας. Είτε μέσω της φαντασίας είτε των ντοκιμαντέρ, η εργασία, οι εργάτες και η τάξη τους έδωσαν παλμό στην ιστορία του σινεμά.

Παράλληλα, ο οργανισμός AIN σε συνεργασία με τη locus athens προσκάλεσε κινηματογραφιστές, καλλιτέχνες, επιμελητές και ακτιβιστές να συλλογιστούν τα διάφορα ζητήματα που τίθενται σε κάθε προβολή και να ανταποκριθούν σε αυτά μέσω κειμένων, οπτικών δοκιμίων ή διαδικτυακών συζητήσεων. Το υλικό θα δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του TAVROS, καθώς και μέσω newsletter. Οι Αλληλογραφίες αυτές δημιουργούν ένα ευρύτερο πλαίσιο που επιτρέπει στις πολλαπλές αναγνώσεις των προβολών να διαχέονται στο χρόνο.

Αναλυτικό πρόγραμμα

4η προβολή

Δευτέρα 31 Μαΐου 2021, 21:00, Λαΐς (θερινός), Ταινιοθήκη της Ελλάδος Μέχρι το πλοίο του Αλέξη Δαμιανού, (1966, 93 λεπτά, Ελλάδα) Τετάρτη 2 Ιουνίου 2021, 21:00, Θερινός Κινηματογράφος Φλερύ Poisonous Roses του Ahmed Fawzi Saleh (2018, 70 λεπτά, Αίγυπτος/Γαλλία/Κατάρ/Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) Online Αλληλογραφίες: κείμενα του θεατρικού συγγραφέα και σεναριογράφου Ευθύμη Φιλίππου και του συγγραφέα και κριτικού Ismail Fayed.

5η προβολή

Τετάρτη 16 Ιουνίου 2021 στις 21:00, Θερινός Κινηματογράφος Φλερύ Ceuta’s Gate της Randa Maroufi (2019, 19 λεπτά, Γαλλία/Μαρόκο) Pre-Image (Blind as the Mother Tongue) του Hiwa K (2017, 18 λεπτά, Γερμανία/Ελλάδα) Ο πιο μακρύς δρόμος της Μαριάννας Οικονόμου (2015, 74 λεπτά, Ελλάδα) Online Αλληλογραφίες: κείμενα της ακαδημαϊκού και κινηματογραφίστριας Αργυρώς Νικολάου και του κριτικού τέχνης και κινηματογράφου Nicolas Feodoroff.

6η προβολή

(λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν σύντομα), Γήπεδο Μπάσκετ (ΓΑΣΤ), Ταύρος Ακαδημία Πλάτωνος του Φίλιππου Τσίτου (2009, 103 λεπτά, Ελλάδα/Γερμανία) My English Cousin του Karim Sayad (2019, 122 λεπτά, Ελβετία/Κατάρ) Online Αλληλογραφίες: podcast της επιμελήτριας, συγγραφέως και περφορμερ-εικαστικού Yasmina Reggad και βίντεο της εικαστικού και αρχιτεκτόνισσας Σοφία Ντώνα. 7η προβολή (λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν σύντομα), Γήπεδο Μπάσκετ (ΓΑΣΤ), Ταύρος Roundabout in my Head του Hassen Ferhani (2015, 101 λεπτά, Αλγερία/Γαλλία/Λίβανος/Κατάρ) Οι βοσκοί του Νίκου Παπατάκη (1967, 121 λεπτά, Ελλάδα) Online Αλληλογραφίες: κείμενα του πολιτιστικού δημοσιογράφου και δοκιμιογράφου Ammar Almamoun και της ερευνήτριας, καθηγήτριας φιλοσοφίας Σοφίας Ευσταθίου.

Δείτε όλο το πρόγραμμα αναλυτικά εδώ.

Πρόγραμμα συλλογικού σινεμά  Επιμέλεια: Delphine Leccas

και online εκδόσεων Επιμέλεια: Delphine Leccas & locus athens

(*Δυστυχώς, Ήταν Παράδεισος: μια ποιητική συλλογή του Mahmoud Darwish)

 
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2021 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.