youtube1

Το YouTube είχε ανακοινώσει μέσα στο καλοκαίρι τα ευχάριστα νέα σε ό,τι αφορά την ποιότητα των βίντεό του. Αυτή την εβδομάδα, ήρθε όμως και η στιγμή να κάνει τα σχέδιά του πραγματικότητα. Μέχρι τώρα, βλέπετε, η μοναδική επιλογή όσον αφορά στην αναπαραγωγή των βίντεο της υπηρεσίας, ήταν τα 30 fps. Ανεξαρτήτως ανάλυσης, τα συγκεκριμένα καρέ ανά δευτερόλεπτο έμοιαζαν να αποτελούν μονόδρομο. Όχι ότι είναι άσχημα, ιδίως στις HD αναλύσεις, όμως όπως και να το κάνουμε, δεν είναι κι ό,τι καλύτερο για ‘κείνους που αποζητούν μια πιο premium εμπειρία. Ε, το YouTube λοιπόν πλέον επιτρέπει την αναπαραγωγή βίντεο στα 60 fps!

Για να δεις ένα βίντεο με αυτόν τον ρυθμό ανανέωσης, θα πρέπει να επιλέξεις HD ανάλυση, τουτέστιν τα 720p ή τα 1080p. Έτσι, θα έχετε την ευκαιρία να απολαύσετε πιο «στρωτή» εικόνα με ομαλότερες κινήσεις, κάτι απόλυτα λογικό αν σκεφτείτε ότι ουσιαστικά στον ίδιο χρόνο, το μάτι σας θα βλέπει τις διπλάσιες εικόνες και άρα το διάστημα που θα μεσολαβεί ανάμεσα σε δύο διαδοχικά καρέ θα είναι το μισό σε σχέση με πριν. Η εν λόγω λειτουργία είναι διαθέσιμη για όλους τους browsers φυσικά και μέχρι στιγμής, δείχνει να δουλεύει απρόσκοπτα ανεξαρτήτως προγράμματος. Ποιος τύπος βίντεο ωφελείται περισσότερο από την κίνηση αυτή; Μα φυσικά αυτά που αφορούν τα videogames.

Κακά τα ψέματα, τόσο τα PC όσο και οι next-gen κονσόλες είναι σε θέση να αποδώσουν γραφικά με περισσότερα fps απ’ ό,τι το YouTube ήταν σε θέση να απεικονίσει μέχρι πρότινος. Οι παίκτες που ανέβαζαν κλιπ από τα παιχνίδια τους στο Xbox One, το PS4, το Wii U και βέβαια τα πανίσχυρα PC τους στο YouTube, ήταν αναγκασμένοι να συμβιβαστούν με τα 60 fps, κάτι που πλέον περνά στο παρελθόν. Ήδη τα πρώτα βίντεο που εκμεταλλεύονται το νέο frame-rate του YouTube είναι γεγονός και η διαφορά ανάμεσα στις «απλές» εκδόσεις των 30 fps και τις «σπέσιαλ» των 60 fps είναι εμφανέστατη. Εννοείται ότι μπορεί ο καθένας να ανεβάσει το κλιπ του στα 60 fps χωρίς να χρειαστεί να κάνει κάτι διαφορετικό απ’ ό,τι κάνει συνήθως.

Ε, μετά από τόσα χρόνια ανάπτυξης των γύρω-γύρω, ήρθε η ώρα και για τη Google να ασχοληθεί και με τον πυρήνα του YouTube. Κάλλιο αργά παρά ποτέ.