51816-img_2687

Η αλήθεια είναι πως η Susan Wojcicki, η «σιδηρά κυρία» ή τυπικά η Διευθύνουσα Σύμβουλος του YouTube, δεν μιλά συχνά στον Τύπο. Όταν το κάνει όμως, οι κουβέντες που θα βγουν απ’ το στόμα της αποζημιώνουν όσους παρακολουθούν την αγορά της Τεχνολογίας για την αναμονή. Όπως ανέφερε λοιπόν η Wojcicki μιλώντας σε συνέδριο στις ΗΠΑ, περίπου οι μισοί από τους επισκέπτες του YouTube, προέρχονται από φορητές συσκευές: tablets και smartphones φυσικά είναι πλέον τα Μέσα, χάρη στα οποία το YouTube καταγράφει δεκάδες εκατομμύρια επισκέψεις τη μέρα. Αν μάλιστα αναλογιστεί κανείς ότι ο χρόνος που ξοδεύει ο κάθε επισκέπτης του παρακολουθώντας βίντεο αυξάνεται κατά 50% σε ετήσια βάση, τότε εύκολα αντιλαμβάνεται ότι οι ώρες που ξοδεύονται στο YouTube μέσα από mobile συσκευές είναι ΠΟΛΛΕΣ.

Αυτό από μόνο του λέει κάτι ακόμα και για την πορεία των πακέτων σύνδεσης και τη διείσδυση του Wi-Fi: οι πάροχοι ανά τον κόσμο με τον καιρό ρίχνουν τις χρεώσεις, οπότε ολοένα και περισσότερος κόσμος έχει τη δυνατότητα να πλαισιώνει το smartphone ή το tablet του με ένα «γενναίο» πακέτο data. Επιπλέον η ύπαρξη Wi-Fi έχει γίνει αυτό που αγγλιστί αποκαλείται «commodity» με αποτέλεσμα όπου κι αν βρίσκεται κάποιος, από βαπόρι κι αεροπλάνο μέχρι πλατείες, εμπορικά κέντρα και σταθμούς μετρό (και δεν μιλάω φυσικά για την Ελλάδα όπου μόλις τους τελευταίους μήνες γνωρίσαμε κάποιες απ’ αυτές τις απολάυσεις…) να έχει σταθερή πρόσβαση στο διαδίκτυο. Ας μείνουμε όμως καλύτερα στα του βίντεο.

Το ζουμί των όσων ανέφερε η Wojcicki ήταν στο θέμα των συνδρομων: «Θα έρθει κι η στιγμή που ο κόσμος δεν θα θέλει να δει τις διαφημίσεις», ήταν η χαρακτηριστική της τοποθέτηση η οποία ουσιαστικά «προδίδει» το όλο πλάνο του YouTube: επί του παρόντος είναι μια δωρεάν υπηρεσία που απλά προσφέρει υπηρεσίες στους διαφημιζόμενους-πελάτες της. Τα σχέδια της Google όμως θέλουν την πελατειακή βάση να αυξάνεται καθώς σε αυτή θα προστεθούν και οι επισκέπτες του site: αν κάποιος δεν αντέχει άλλες διαφημίσεις, θα έχει τη δυνατότητα να αποκτά ελεύθερη, ad-free πρόσβαση στο δίκτυο με το αζημίωτο φυσικά –και αφού πρώτα το YouTube τον έχει «πήξει» στη διαφήμιση, φτάνοντάς τον στο απροχώρητο. Έτσι θα δημιουργηθεί με ροή απόλυτα φυσιολογική ακόμα μία πηγή εσόδων, η οποία μάλιστα θα έχει και πολλές περισσότερες προοπτικές από τη μία και μοναδική ήδη υπάρχουσα.

Όσο για εμάς, τους αναγνώστες; Κοιτάξτε, από τη στιγμή που δεν πληρώνουμε για το προϊόν που παίρνουμε (το YouTube δηλαδή), τότε δεν θέλω να σας στεναχωρήσω αλλά τα προϊόντα είμαστε εμείς. Ε, κι από προϊόν, χίλιες φορές καλύτερα πελάτης. Τουλάχιστον έτσι έχεις πάντα δίκιο.