DESIGN

Μέσα στο πολυβραβευμένο γραφείο του G Design Studio

Ένα δημιουργικό γραφείο, με έδρα την Αθήνα, έχει λάβει μέσα σε 14 χρόνια πάνω από 40 βραβεία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Το επισκέφθηκε η Ζωή Παρασίδη.
Φωτογραφίες: Νατάσα Πανταζοπούλου / FOSPHOTOS

Δημήτρης Στεφανίδης και Μιχάλης Γεωργίου, οι G Design Studio.

Δοκιμάζοντας πριν λίγο καιρό ένα κρασί από τον εγχώριο αμπελώνα, στάθηκα στην ετικέτα του για να το συγκρατήσω και να το βρω εύκολα την επόμενη φορά που θα αναζητούσα την ευχάριστη γεύση του. Και τελικά το logo μου έμεινε ακόμα περισσότερο στο μυαλό. «Ξέρω ποιοι την έχουν φτιάξει», μου είπε μια φίλη. 

Μερικές μέρες μετά, ξεφυλλίζοντας ένα από τα λευκώματα των εκδόσεων Taschen με τίτλο The History of Graphic Design. Vol. 2, 1960 – Today έπεσα πάνω στο όνομα του ελληνικού δημιουργικού γραφείου που είχε σχεδιάσει την καλαίσθητη ετικέτα. Είναι οι G Design Studio που αποτελούν εδώ και 14 χρόνια μέρος μιας νέας μορφής οπτικής γλώσσας, της γλώσσας που βρίσκουμε όλοι καθημερινά μπροστά μας είτε αγοράζουμε ένα premium ξύδι είτε παρατηρούμε την αφίσα ενός πολιτιστικού event.

Το γραφείο τους είχε πάντα την έδρα του στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, στην αρχή στου Ψυρρή και τα τελευταία 9 χρόνια στην οδό Πραξιτέλους σε ένα δρόμο που Μιχάλης Γεωργίου κι ο Δημήτρης Στεφανίδης αγαπάνε γιατί «έχει καταφέρει σε έναν βαθμό να παραμείνει αλώβητη από την μαζική νυχτερινή ζωή», όπως διαπιστώνουν.

Άρχισαν να συνεργάζονται σε μια εποχή που τα μικρά δημιουργικά γραφεία ήταν ελάχιστα και μόλις είχαν αρχίσει να γίνονται τα πρώτα βήματα ανεξαρτητοποίησης από τις μεγάλες διαφημιστικές. «Δεν είναι τυχαίο που στου Ψυρρή ξεκινήσαμε το Design Walk το 2007, ίσως το πιο μαζικό γεγονός που διοργανώθηκε ποτέ γύρω από την οπτική επικοινωνία. Για 5 χρόνια, η διοργάνωση είχε τεράστια επιτυχία και η προσέλευση του κόσμου ήταν εντυπωσιακή. Αυτό έδειχνε πως κάτι νέο συμβαίνει και το κοινό θέλει να το γνωρίσει».

Είναι συναρπαστικό να δουλεύεις ταυτόχρονα την επικοινωνία του Εθνικού Θεάτρου και την ετήσια αναφορά του Μουσείου Ακρόπολης μαζί με ένα νέο φάρμακο, ένα νέο κρασί, μια νέα γεύση γιαουρτιού ή ένα μηχάνημα που θα προσφέρει στους ανθρώπους ποιότητα ζωής. 

Η πρώτη δουλειά που υπέγραψαν μαζί ήταν για ένα μικρό κομμωτήριο στου Ψυρρή «μια εργασία για την οποία δουλέψαμε με σεβασμό και κέφι και κατέληξε να βραβεύεται στην Ελλάδα και το εξωτερικό». Σήμερα, το G Design Studio βρίσκεται σε ένα οίκημα του 1827 σχεδιασμένο από τον αρχιτέκτονα Ανδρέα Κριεζή. Με ιδιαίτερο χαρακτήρα, είναι ένα εκπληκτικό δείγμα εκλεκτικιστικού ρυθμού. «Επιλέξαμε έναν χώρο με προσωπικότητα, η αρχική του χρήση ήταν οικία κι αυτό γιατί θέλαμε το γραφείο μας να παραπέμπει σε σπίτι. Περνάμε εδώ τις περισσότερες ώρες της ημέρας, είναι ωραίο να αισθάνεσαι το γραφείο σαν σπίτι σου». Ακόμα κι αν έχετε τάσεις μαξιμαλισμού, δύσκολα δεν θα αναγνωρίσετε ότι η μινιμαλιστική προσέγγιση του γραφείου τους είναι χάρμα οφθαλμών. Το γραφείο της Πραξιτέλους είναι ζηλευτό γιατί αναδεικνύει την άποψη των «κατοίκων» του: είναι ένας απ’ ακρή σ’ ακρή λευκός καμβάς έτοιμος να  υποδεχτεί και να αναδείξει τις δουλειές τους. 

Ο σχεδιασμός τους είναι βασισμένος σε μια ιδέα, με συναισθηματικό υπόβαθρο και σημασία στην λεπτομέρεια. «Η έμπνευση στην δουλειά μας έρχεται από παντού. Φυσικά μέσα από σκληρή έρευνα, αλλά μπορεί να προκύψει και από οποιαδήποτε καθημερινή ενασχόληση. Από μια ωραία ταινία, ένα νόστιμο φαγητό ή μια κουβέντα με έναν καλό φίλο». 

Παράλληλα με το γραφείο η διδασκαλία κατέχει σημαντικό κομμάτι στη ζωή των G Design. Ο Μιχάλης Γεωργίου διδάσκει στο Κολλέγιο Βακαλό τα τελευταία 27 χρόνια και είναι υπεύθυνος του τμήματος Γραφιστικής. Ο Δημήτρης Στεφανίδης διδάσκει επίσης στο Κολλέγιο Βακαλό εδώ και 5 χρόνια. Ως G Design Studio οργανώνουν workshops στο εξωτερικό, ενώ τα 3 τελευταία χρόνια είναι επισκέπτες καθηγητές στο Raffles Milano (στο μεταπτυχιακό τμήμα Master in Graphic Design). Τον Αύγουστο που μας πέρασε δε, έτρεξαν ένα workshop με 150 σπουδαστές στο Κολλέγιο Otis στο Los Angeles.

Αυτήν την στιγμή, τα δημιουργικά γραφεία είναι στην πρώτη γραμμή του σύγχρονου σχεδιασμού στην Ελλάδα, με πελατολόγιο που περιλαμβάνει από indie brands μέχρι τεράστιες εταιρείες και οργανισμούς. «Είμαστε ευτυχισμένοι που μπορούμε να δουλεύουμε με μια τεράστια γκάμα πελατών που κινούνται από τον πολιτισμό και τον ιδιωτικό τομέα μέχρι νέους ανθρώπους που φέρνουν τις φρέσκες καινοτόμες ιδέες τους και επιθυμούν να τους δώσουμε εικόνα.
Είναι συναρπαστικό να δουλεύεις ταυτόχρονα την επικοινωνία του Εθνικού Θεάτρου και την ετήσια αναφορά του Μουσείου Ακρόπολης μαζί με ένα νέο φάρμακο, ένα νέο κρασί, μια νέα γεύση γιαουρτιού ή ένα μηχάνημα που θα προσφέρει στους ανθρώπους ποιότητα ζωής. Η εναλλαγή αυτή που σε οδηγεί κάθε φορά σε νέα μονοπάτια έρευνας και σε νέους δρόμους σκέψης είναι για εμάς το πιο σημαντικό στοιχείο της δουλειάς μας».

Η οπτική γλώσσα που έχουν διαμορφώσει γραφεία όπως το G Design Studio καθιστά το  design «ανάγκη», θέλουμε πλέον να βλέπουμε και να θαυμάζουμε έναν σχεδιασμό που πατάει πάνω σε μια ισχυρή ιδέα, υλοποιείται με ιδιαίτερη φροντίδα μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια ακόμα κι αν πρόκειται για τη συσκευασία ενός βιολογικού βρώσιμου προϊόντος. «Για οποιοδήποτε προϊόν ή υπηρεσία, η διαδικασία σχεδιασμού ακολουθεί σχεδόν τους ίδιους κανόνες. Πρέπει να γνωρίσεις το προϊόν, πρέπει να γνωρίζεις σε ποιους απευθύνεται και να σχεδιάσεις την ταυτότητα με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να μπορέσει ο καταναλωτής να αντιληφθεί την αξία του και να το προτιμήσει».

Επί 8 χρόνια, κάθε Τετάρτη το meeting room του G Design Studio μετατρέπεται σε γυμναστήριο και όλη η ομάδα κάνει ορθοσωμική, έτσι ώστε η μέση της εβδομάδας να συνδυάζεται με επανεκκίνηση σώματος και πνεύματος. Αντισυμβατική σκέψη για ένα γραφείο. 

Η πιο out of the box δουλειά που έχουν παρουσιάσει σε πελάτη τους αφορά τον πολιτισμό. «Ήταν η καμπάνια του 2015-2016, εν μέσω της κρίσης,  με τα φρούτα και τα λαχανικά για την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Ένας δημόσιος οργανισμός, για τον οποίο σχεδιάζουμε 9 χρόνια τώρα και έχουμε καταφέρει να επικοινωνούμε στο ευρύ κοινό με τον πιο δημιουργικό και πολλές φορές ανατρεπτικό τρόπο. Αν το σκεφτεί κανείς λίγο περισσότερο, θα καταλάβει πως ήταν άθλος».

Σε ποιο κοινό απευθύνθηκαν με τη καμπάνια αυτή; «Ο πολιτισμός πρέπει να έχει ένα ευρύ κοινό. Πρέπει να μπορεί να αγκαλιάζει όσο το δυνατόν περισσότερες ηλικιακές ομάδες. Σίγουρα υπάρχει κάθε φορά κάποιο συγκεκριμένο target group στο οποίο καλείσαι να απευθυνθείς, αλλά το να μπορείς να μιλάς και σε νέες ομάδες με αυτό που κάνεις ως σχεδιαστής, είναι σπουδαίο».

Το G Design Studio έχει λάβει μέσα σε 14 χρόνια πάνω από 40 βραβεία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

«Τα βραβεία είναι πάντα καλοδεχούμενα. Δεν είναι όμως στο μυαλό μας κατά την διαδικασία δημιουργίας ενός project. Χαιρόμαστε απεριόριστα όταν έρχονται και αισθανόμαστε περήφανοι. Μας συγκινούν περισσότερο όλα τα βραβεία που έχουμε λάβει για την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, 27 στον αριθμό».

Μερικά από τα βραβεία του G Design Studio.

Περισσότερα για το G Design Studio θα βρείτε εδώ
POP TODAY
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2020 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.