popaganda_samsung_2
Το να κάνεις ένα Android τηλέφωνο είναι μια αρκετά εύκολη δουλειά. Βάζεις ένα γρήγορο επεξεργαστή, μια σχετικά καλή κάμερα, κάνεις το ίδιο και με τη χωρητικότητα, κάνεις και μερικές αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο μόνο και μόνο για να τις κάνεις, αλλάζεις λίγο την εικόνα του Android στη συγκεκριμένη συσκευή για να ξεχωρίζει από τον όχλο, τα βάζεις σε ένα λεπτό πακέτο και τα στέλνεις στο καλό, δηλαδή στα ράφια των καταστημάτων.

Η συγκεκριμένη στρατηγική εξυπηρέτησε τη Samsung για χρόνια. Της χάρισε μερικά hits, κέρδη, καθώς και το όνομα πως μπορεί να κάνει κι άλλα πράγματα, πιο ελκυστικά, από τα ψυγεία και τις ηλεκτρικές σκούπες. Όμως αυτή η στρατηγική, που εδώ που τα λέμε δεν είναι τίποτα περισσότερο από λέξεις για το marketing και τη διαφήμιση της συσκευής, έφτασε στο τέλμα της. Φάνηκε με το Galaxy S4. Ήταν ακόμα πιο δυνατό, ακόμα πιο γρήγορο, ακόμα πιο… αποτυχημένο. Διότι όλα αυτά τα πιο γρήγορα και δυνατά χαρακτηριστικά, δεν είχαν καμία πρακτική εφαρμογή όταν ο χρήστης έπιανε τη συσκευή στα χέρια του. Δεν του πρόσφεραν κάτι, πέρα ίσως από το να καυχιέται για τον πιο γρήγορο επεξεργαστή. Αλλά πέρα από το μπλα μπλα… τίποτα. Για να μη μιλήσουμε για όλα αυτά τα άχρηστα gimmicks που κανείς δεν χρησιμοποίησε στη πραγματική ζωή. Μόνο οι πρωταγωνιστές των διαφημιστικών χάρηκαν με αυτά και φαντάζομαι πληρώθηκαν γι’ αυτό.

Τώρα η Samsung φαίνεται να αντιλαμβάνεται (ή να αντιγράφει;) αυτό που η Apple λέει εδώ και χρόνια: δεν έχουν σημασία τα specs, σημασία έχει η χρήση που κάνει ο χρήστης και πόσο καλά ανταποκρίνεται η συσκευή σε ό,τι της ζητηθεί. Αν και έχει καλύτερα χαρακτηριστικά από τον προκάτοχο του, το θέμα δεν είναι αυτά καθ’ αυτά. Ούτε η Samsung έριξε το βάρος της σε αυτά κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. Αντιθέτως εστίασε στο πως η συσκευή θα καλυτερέψει τη ζωή του κάθε χρήστη.

Ίσως το πιο σημαντικό νέο χαρακτηριστικό όσον αφορά τη πραγματική ζωή να είναι πως το Galaxy S5 είναι αδιάβροχο. Μπορεί να πέσει στο νερό, να μείνει εκεί για 30 λεπτά και όταν βγει να λειτουργεί κανονικά. Στην Αγγλία οι χρήστες θα κάνουν πάρτι. Αλλά και εγώ θα έκανα καθώς θα μπορούσα να το χρησιμοποιώ την ώρα που κάνω ντουζ. Να αλλάζω μουσική. Να σερφάρω τη Popaganda. Να τραβάω ένα πονηρό video βρε αδερφέ! Θα μπορούσα να κάνω βουτιά στη πισίνα και να τραβάω φωτογραφίες. Να το ρίξω στη τουαλέτα και α μα λάχει, να τραβήξω και το καζανάκι – no worries με οθόνη 5.1 ίντσες δεν θα αρχίσει να ταξιδεύει στις αποχετεύσεις. Τέλος πάντων, μπορώ να σκεφτώ ένα σκασμό πράγματα και εσείς άλλα τόσα, που θα μπορούσαμε να κάνουμε ως χρήστες, στη καθημερινότητά μας και αυτό είναι το όλο νόημα. Αυτή τη στιγμή, το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό είναι ο καλύτερος τρόπος να διαφημιστεί αυτή η συσκευή και να αφήσει πίσω τον ανταγωνισμό. Sorry iPhone. Εύγε Samsung!

To άλλο μεγάλο selling point είναι το Health 3.0 software που διαθέτει. Μπορεί να σε βοηθήσει στη δίαιτα, τη γυμναστική, να καταγράφεις τη γενικότερη φυσική σου κατάσταση. Μένει να δούμε πως θα λειτουργεί στην πράξη, όταν κυκλοφορήσει η συσκευή τον Απρίλιο, ή αν θα είναι άλλο ένα gimmick, όπως το να ελέγχεις τη συσκευή χωρίς να την ακουμπάς με το χέρι σου που είχε το Galaxy S4 και δεν λειτούργησε ποτέ όπως διαφημίστηκε.

Όπως και να ‘χει τo Galaxy S5 είναι ένα βήμα στη σωστή κατεύθυνση. Ίσως οι σκληροπυρηνικοί χρήστες της Samsung, που τόσο καιρό έχουν συνηθίσει να μιλάνε μόνο για specs να μπερδευτούν αρχικά, όμως σε βάθος χρόνου, η εταιρία αρχίζει να ασχολείται με αυτό που έχει πραγματικά σημασία: πως οι χρήστες θα κάνουν τη ζωή τους καλύτερη αν αγοράσουν αυτή τη συσκευή. Η ιδέα μπορεί να μην είναι δική της και να την έχει δανειστεί από το συνήθη ύποπτο, όμως, αν και έχει “δανειστεί” τόσα άλλα, αυτή είναι ήδη η πιο ενδιαφέρουσα συσκευή που έχει ανακοινώσει η Samsung εδώ και χρόνια.