moto360cafe_8f22f1abed04946fe2b48e46db3c5106
Αν υπήρχε ένα προϊόν στην αγορά της Τεχνολογίας που έκανε θραύση φέτος τα Χριστούγεννα, ήταν αδιαμφισβήτητα τα wearables. Όχι πως τα υπόλοιπα (smartphones, tablets, λοιπά αξεσουάρ) δεν πούλησαν μία, κάθε άλλο: οι προσιτές τιμές πολλών προϊόντων τους επέτρεψαν να έχουν μια εξαιρετική πορεία την εορταστική περίοδο. Απλά τα wearables ήρθαν από το πουθενά εκπλήσσοντας όσους δεν είχαν διακρίνει τις σταθερά ανοδικές τους τάσεις τους προηγούμενους μήνες. Τι εννοούμε λέγοντας wearables; Από τα smartwatches που πλέον έχουν κατακλύσει την αγορά μέχρι σκουφιά, wristbands (έστω κι αν αυτά είναι ακόμα σε βρεφικό στάδιο) και κάθε λογής gadgetόνι που φοριέται. Προσέξτε: δεν είναι ανάγκη να πρόκειται για κάτι high-end με τιμή μερικών εκατοντάδων ευρώ. Πριν μερικές μέρες «τσίμπησα» ο ίδιος ένα σετάκι γάντια με ειδική υφή για να μπορώ να χρησιμοποιώ οθόνες αφής φορώντας τα. Πληρώνοντας κάτι παραπάνω από 10€ πήρα κάτι «must have» εν όψει χειμώνα. Θα μου πείτε, είναι αυτό gadget, ρε Τζιάκα; Γιατί όχι; Βρείτε μου τον ορισμό του gadget που θα το ακυρώσει και θα σας παραδεχτώ.

Στην Ελλάδα πάντως ξεσκιστήκαμε. Σε πολλά καταστήματα και αλυσίδες, τα wearables έκαναν φτερά. Αν πήγαινε κανείς σε κεντρικά σημεία το τελευταίο τριήμερο του έτους ψάχνοντας να αγοράσει wearables, θα αναγκαζόταν να βολευτεί με «ό,τι είχε ξεμείνει». Τι συνέβη και «έφυγαν» έτσι γρήγορα τα wearables όμως; Αρχικά, πρόκειται για κάτι καινούριο, κάτι που ο Έλληνας τώρα γνωρίζει, οπότε έχει όλη την περιέργεια να πειραματιστεί μαζί του. Επιπλέον, οι τιμές πολλών τέτοιων αξεσουάρ δεν είναι απαγορευτικές (τα wearables δεν είναι μόνο τα ρολόγια των 300€) οπότε εύκολα μιλάμε για κάτι που δωρίζει κάποιος ή αγοράζει για τον ίδιο χωρίς να «ματώσει» οικονομικά. Επιπλέον, ελάτε στη θέση μιας μαμάς ή μιας θείας που μπαίνει σε ένα κατάστημα Τεχνολογίας για να πάρει ένα δώρο: δεν θα αισθανθεί πιο άνετα με ένα σκουφί ή προστατευτικά αφτιών που θα βρει εκεί (και φυσικά θα είναι «εμπλουτισμένα» με έξτρα λειτουργίες);

Οι επόμενοι μήνες θα ‘ναι κρίσιμοι για τα wearables στην Ελλάδα. Θα είναι το διάστημα που το ελληνικό καταναλωτικό κοινό θα «παίξει» με τα wearables που προμηθεύτηκε εντός των εορτών. Θα πειστεί για την αξία τους; Θα καλυφθούν οι απαιτήσεις του; Θα διακρίνει την ευκαιρία που υπάρχει εδώ; Θα αντιληφθεί τη θετική επιρροή των wearables στην καθημερινότητά του; Υπομονή μερικούς μήνες και θα πάρουμε τις απαντήσεις μας. Στο ενδιάμεσο, πάρτε μερικά στοιχεία από έρευνα της Nielsen που αφορά τις ΗΠΑ, έτσι, για να ξέρετε πού βαδίζομεν:

* Το 72% θεωρεί πως τα wearables είναι ακριβά.

* Το 62% περιμένει να τα δει και σε διαφορετικές μορφές από wristbands και smartwatches.

* Το 53% τα θέλει να μοιάζουν περισσότερο με κοσμήματα.

* Το 73% γνωρίζει την ύπαρξή τους.

* Το 17% έχει ήδη αγοράσει τουλάχιστον ένα wearable.

Είπατε κάτι;