George Apergis: «Για εμάς το techno δεν έχει σύνορα και είναι μια παγκόσμια κουλτούρα!»

Την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου, τα Modulation Events της Modular Expansion Records σε συνεργασία με τη Vault88, παρουσιάζουν τον Αμερικανό DJ και παραγωγό TRUNCATE ή αλλιώς AUDIO INJECTION, γνωστό απο τις κυκλοφορίες του στις Droid, 50 Weapons και Electric Deluxe. Μαζί του οι EMEX, σε ένα πολυαναμενόμενο Live, George Apergis και Cirkle. Λίγες ώρες πριν το πολυαναμενόμενο event μιλήσαμε με τον George Apergi για την ιστορία του στο χώρο του djing και την εμπειρία του από το θρυλικό Berghain του Βερολίνου.

George Apergi, πες μας την ιστορία σου στο χώρο του djing! Το πιο σημαντικό για εμένα είναι η διάρκεια και η αυθεντικότητα. Στη δική μου περίπτωση αυτά αναλογούν με  πάνω από 20 χρόνια παρουσίας στην αθηναϊκή techno σκηνή. Αισθάνομαι τυχερός γιατί  έζησα την άνθηση της ηλεκτρονικής μουσικής, του techno, της club σκηνής, από την αρχή της το 1990 μέχρι και σήμερα, μέσα από όλες της τις διακυμάνσεις.


Τι γινόταν τότε στην ηλεκτρονική σκηνή; Θυμάμαι τα πρώτα χρόνια που ο κόσμος πραγματικά «αγαπούσε» τη μουσική που άκουγε και αυτό συνέβαινε γιατί ήθελε κόπο. Ήταν  ιδιαίτερα δύσκολο να βρει κάποιος ηλεκτρονική μουσική έστω και  για να την ακούσει! Έψαχνε τα parties, τους ραδιοφωνικούς σταθμούς, τα δισκάδικα και όταν κάποιος έπαιρνε τον δίσκο ή έγραφε την εκπομπή σε κασέτα έλεγε το έχω. Και αυτός και οι φίλοι του που είχαν πλέον το πολυπόθητο υλικό για να ακούνε. Αυτός ήταν και ο λόγος που άρχισα το djing και τα Modular Expansion Parties. Αυτός ήταν και ο στόχος των Modular Expansion Parties. Να μοιράζομαι τη μουσική που μου άρεσε και  «είχα» με άλλους. Πλέον απαριθμώ πάνω από 7.000 βινύλια, ίσως από τις μεγαλύτερες techno συλλογές στην Ελλάδα. Το 1998 ήταν η εποχή που πραγματικά στα party μας άκουγες την techno με τη σημερινή της μορφή. Οι Jeff Mills, Robert Hood, Surgeon, Luke Slater, The Advent, Sterac,  Space DJZ, Dave Clarke, θρύλοι της techno σκηνής, ακούγονταν για πρώτη φορά στην Αθήνα! Οργανώναμε events σε clubs όπως στα Umatic, Plus Soda, Factory, Danza, ενώ την ίδια περίοδο ξεκινήσαμε να φέρνουμε guests από το εξωτερικό και διοργανώσαμε τα Tresor Events στην Αθήνα. Αυτή η συνεργασία είχε ως αποτέλεσμα να παρευρεθώ και να παίξω το 2002 στο θρυλικό- πλέον- παλιό Tresor του Βερολίνου ως ο πρώτος Έλληνας Dj.

Εικόνες και μουσικές που δεν θα ξεχάσεις ποτέ; Έχουμε πραγματοποιήσει events με διεθνείς καλλιτέχνες όπως οι Alexander Kowalski, Adam Beyer, Dj Rolando, Dj Bone, Substance,  FunkD’ Void, Dave Tarrida, Minilogue, Carl Cox, Pacou. Η επαφή μου με το εξωτερικό είχε ως συνέπεια να συμμετάσχω σε πολλά events, παίζοντας  σε πόλεις όπως το Βερολίνο, η Βαρκελώνη, η Μόσχα, η Ρώμη και άλλες. 


Πες μας την ιστορία της Modular Expansion και των Modulation Events. Το 2012 η αγάπη μου για το techno και τα βινύλια μετουσιώθηκε στη  δημιουργία της Modular Expansion Records έχοντας ήδη πολλές κυκλοφορίες βινυλίων, CD και Digital. Στο Label βρίσκονται καλλιτέχνες όπως οι Zadig, Truncate, Developer, NX1, Lee Holman, Johannes Volk, Ray Kajioka, Dave Tarrida, Homme κ.α. Από τη δημιουργία του label και μετά τα events μετονομάστηκαν σε Modulation Events,  έχοντας καλεσμένους όπως οι Ø [Phase], Drumcell, Psyk, Truncate, Lee Holman. Στόχος των Modulation Events και των Modular Expansion Podcast είναι να παρουσιάζουμε Live τον ήχο της Modular Expansion Records εκφράζοντας τη μουσική μας άποψη και αντίληψη από την πλευρά της αστικής Αθήνας, του μέρους όπου γεννηθήκαμε και μεγαλώσαμε. Πιστεύουμε στις συνεργασίες και για αυτό τον λόγο συνεργαζόμαστε στα events και με άλλες ομάδες του χώρου όπως η Vault88, Seds και Elektrika. Στόχος όλων μας δεν είναι άλλος από τη  διάρκεια,  την αυθεντικότητα, την  πρωτοτυπία και την  πίστη στην καλή μουσική  και το underground. Για εμάς το techno δεν έχει σύνορα και είναι μια παγκόσμια κουλτούρα! 

Πως ήρθες  σε επαφή με τον Alex Retsis; Με τον Αλέξη γνωριστήκαμε την εποχή των πρώτων Modular Expansion parties, καθώς ήταν μόνιμος θαμώνας και μεγάλος χορευτής breakbeats. Από τότε έχουμε στενή επαφή μιας και η τρέλα του με τα αναλογικά synthesizers, τα μουσικά προγράμματα και τα  video games ήρθε κι έδεσε με τη δική μου αγάπη για το techno, τα βινύλια και την ηλεκτρονική μουσική γενικότερα. Έτσι δημιουργήσαμε και το EMEX project. Έχουμε ήδη στο ενεργητικό μας δυο κυκλοφορίες και αρκετά live σε Ελλάδα και εξωτερικό. Τα διαφορετικά ακούσματα μας δίνουν μια ιδιαίτερη χροιά στον ήχο του project. Μέσα από τη  χρήση αναλογικών synthesizer δημιουργούμε τους ήχους και το syquencing live, κάτι που είναι πραγματικά σπάνιο μιας και τη σημερινή εποχή οι περισσότεροι καλλιτέχνες  παίζουν dj set  ή live χρησιμοποιώντας laptops. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Το project σας τιμήθηκε με το Silver Award στα Ευρωπαϊκά Βραβεία ED-Awards 2016. Τι σημαίνει αυτό το βραβείο για εσάς; Αυτό το βραβείο ήταν μια καταξίωση στη γραφιστική πλευρά της Modular ExpansionRecords και των events μας τόσα χρόνια. Είναι  διεθνώς  γνωστή η πρωτοτυπία, ο μινιμαλισμός και η ποιότητα που διακρίνει της δουλειές μας. Σε συνεργασία με τον Γιώργο Καζάκο, www.w-d-n-c.com, βασικό συνεργάτη μας τόσα χρόνια, ο οποίος κατάφερε να δημιουργήσει ένα μίγμα Γιαπωνέζικης και Αρχαιοελληνικής Κουλτούρας που δύσκολα κάποιος αντιλαμβάνεται. Το συγκεκριμένο βραβείο ήταν για το πρώτο βινύλιο των EMEX, το οποίο έγινε σε συνεργασία με την Anagram Design και ποιο συγκεκριμένα με τον Σπύρο Γραμμένο, ο οποίος κατάφερε να μετουσιώσει από τη δική του οπτική γωνία τον χαρακτήρα της Modular Expansion. Πραγματικά είχε ένα άριστο αποτέλεσμα και δικαίως το ευρωπαϊκό Silver Award στον τομέα εξώφυλλο μουσικής – ταινίας 2016. 

Τελικά είναι όσο δύσκολο ακούμε, να μπει κανείς στο θρυλικό Berghain; Το Berghain ίσως έχει την πιο αψυχολόγητη πόρτα στον κόσμο. Αν εξαιρέσεις  ότι δε θέλουν τουρίστες με γαλάζια πουκαμισάκια και άσπρα Nike, σε ρατσιστικό επίπεδο θα έλεγα, από εκεί και πέρα όλα παίζουν! Τα extreme ντυσίματα τα προτιμούν φυσικά. Έχω ακούσει ιστορίες από γνωστούς καλλιτέχνες που τη μια μέρα έπαιζαν μουσική εκεί  και την άλλη ‘έφαγαν’ πόρτα. Προσωπικά, πιστεύω ότι έχει μια βάση η όλη αυτή αυστηρότητα μιας και μέσα γίνονται  τα σόδομα και γόμορα,  στην κυριολεξία.


Τι το ξεχωριστό έχει αυτό το θρυλικό μαγαζί που όλοι ακούμε τρελές ιστορίες γι’αυτό; Όσον αφορά τη μουσική πλευρά του όλου θέματος, το Berghain είναι ό,τι καλύτερο μου έχει συμβεί στην καριέρα μου. Όλα ήταν ονειρικά, τέλεια. Ο ήχος, το booth, τα monitor, οι συνεργάτες εκεί, όλα άψογα. Και φυσικά το κοινό, η εκδηλωτικότητα του και ταυτόχρονα η αφαιρετικότητα που το διακρίνει μέσα στον εργοστασιακό ναό σε μεταφέρει στο μέλλον και σε ταινία Mad Max. Ήταν τιμή μας που εκπροσωπήσαμε σαν main live, για πρώτη φορά την Ελλάδα, ειδικά σε τέτοιους καιρούς με τα όσα συμβαίνουν με τη Γερμανία. 

Ο Truncate

Λίγα λόγια για τον καλεσμένο σας TRUNCATE; O David είναι αγαπητός φίλος, πολύ συμπαθές άτομο, γνωρίζει από techno μιας και είναι Dj και μέλος των Droid Behavior events στο Los Angeles δεκαετίες τώρα. Βασικά γνωριστήκαμε το 2013 με το remix που μου έκανε στο κομμάτι Ekhowax και είχε τεράστια επιτυχία. Του αρέσουν οι μπύρες και πραγματικά πιστεύω ότι σε λίγα χρόνια με τα world tour θα τις έχει δοκιμάσει σχεδόν όλες! Η αγάπη του για το djing πιστεύω ήταν και η δημιουργία του project Truncate που ακολούθησε το Audio Injection, αφού βασίζεται σε techno dj tools tracks και αποδεικνύει το πόσο καλά ξέρει τι θέλουν οι Djs. Έχει βγάλει πραγματικά υπέροχα tracks  σε πασίγνωστα Labels όπως στη 50Weapons των Modeselektor, στη Mote-Evolver του Luke Slater, στη CLR του Chris Liebing και πραγματικά ο κατάλογος είναι ατελείωτος κυρίως στα remix που έχει κάνει. Έχει events σε όλα τα μεγάλα club και festival παγκοσμίως και πρόσφατα έκανε ένα dj set στο Boiler Room.

Σε τι φάση βρίσκεται σήμερα η ηλεκτρονική σκηνή παγκοσμίως και ειδικά στη χώρα μας; Η ηλεκτρονική μουσική σκηνή πιστεύω ταυτίζεται με την αστική καθημερινότητα κάθε πόλης. Με την κατάσταση που επικρατεί σήμερα παγκοσμίως, νομίζω βρίσκεται σε μια φάση αντίδρασης και όχι καινοτομίας όπως συνέβαινε για παράδειγμα το 1995 σε ένα οικονομικά πιο υγειές περιβάλλον. Δεν είναι τυχαίο που τα Bpm στο techno έχουν ανέβει και  πάλι, δίνοντας μεγαλύτερη δυναμική στα parties. Υπάρχει μια σύγκριση του κλασικού με το σύγχρονο, μια πάλη μεταξύ των πιστών, για παράδειγμα των βινυλίων και των αναλογικών synthesizers με τα free downloads και τους digital laptop djs. Μια παραφωνία υπάρχει η οποία μου δημιουργεί ερωτήματα. Φυσικά αυτό που έχει σημασία είναι τα partyνα γίνονται με ωραία και ποιοτική  μουσική,  να διασκεδάζει , να χορεύει και να ξεσπάει ο κόσμος! Αυτός ίσως είναι ο ποιο σημαντικός σκοπός όλων! Η Dance μουσική  έχει σαν στόχο να φέρνει κοντά τους ανθρώπους και να ρυθμίζει τον παλμό τους κάτω από το ίδιο beat! Muzik Is The Reazon.


Όλγα Νικολαΐδου

Share
Published by
Όλγα Νικολαΐδου