TV SHOWS

Είδαμε όλες τις σειρές του ελληνικού prime time και σχολιάζουμε

Η περιβόητη άνθηση της ελληνικής μυθοπλασίας στο prime time, είναι εδώ, έτοιμη να ικανοποιήσει κάθε όρεξη και κάθε ανάγκη. Θεωρητικά. Γιατί μετά από μια προσεκτική ματιά θα δεις ένα βασικό πρόβλημα σαν να αγγίζει όλες τις σειρές, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων. Αδυνατούν να αντιληφθούν τι γίνεται εκεί έξω. Είναι λες και απευθύνονται σε ένα κοινό που ζει την καθημερινότητα του δύο δεκαετίες πριν. Γι’ αυτό και στο τέλος για αρκετούς, η γλυκιά και συνήθως κακώς σχεδιασμένη προτεινόμενη χαλάρωση. απωθεί και σε ωθεί σφαίρα στις πλατφόρμες του εξωτερικού, για μεγαλύτερο σασπένς, καλύτερη εικόνα και κυρίως περισσότερη κανονικότητα.

Κάποια γρήγορα συμπεράσματα. Η κωμωδία πάσχει αγρίως, το «Έτερος εγώ» έδειξε στους συναδέλφους του πως έχουμε τη δυνατότητα για αξιοπρεπέστατα αστυνομικά, τα καθημερινά «σαπούνια» έχουν την ίδια δομή, την ίδια αίσθηση και είναι θέμα χρόνου να έχουν και τους ίδιους ηθοποιούς, ο έρωτας θέλει σταθερά τις αντιθέσεις του και η ΕΡΤ πέρα από κάποιες μεμονωμένες αστοχίες της, ρίχνει τελικά τις πιο συχνές εξάρες από όλους.

Απαραίτητη επισήμανση. Η τοποθέτηση κάποιων δελτίων ειδήσεων στην ζώνη των επτά και των οκτώ και η επιλογή κάποιων καναλιών να τα χτυπήσουν με σειρές άλλαξε τα χρονικά όρια του prime time προσθέτοντας μία ώρα.   

-Ζώνη 20:00-

Ο παράδεισος των κυρίων (Δευτέρα- Πέμπτη, Alpha)

Κατηγορία: Κόπια καρμπονάρα

Μια ιστορία: Διασκευή του II paradiso delle signore το οποίο αποτέλεσε με τη σειρά του μια πολύ χαλαρή διασκευή στο Au nonheur des dames του Amile Zola. Η σειρά στην Ιταλική της φόρμα επικεντρώνεται στη ζωή του ιδιοκτήτη και των εργαζομένων ενός πολυκαταστήματος που εδρεύει στο Μιλάνο. Στη δική μας περίπτωση χτυπήσαμε Αθήνα. Χρώματα, ίντριγκες, απιστίες, έρωτες, ερωτικά απωθημένα, ύποπτοι θάνατοι και ένα ζαλιστικό πέρα δώθε ανάμεσα στα ζευγάρια που θα ζήλευαν και οι σεναριογράφοι της Δυναστείας. Φταίει μάλλον η υποψία της βάτας που φαίνεται στο βάθος, μετά από τα Αθηναϊκά αυτά 60’ς, μη με παρεξηγείς.  

Και ένα συμπέρασμα: Από τις σειρές που πάνε καλά στο βασίλειο της AGB. Το οποίο προφανώς και σημαίνει πως αυτό που δεν καταλαβαίνω εγώ, το καταλαβαίνουν μια χαρά οι άλλοι. Και δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης σε αυτόν τον παστέλ  υπερ-ο-κόσμο του παλιού στυλ και του νέου πλούτου με τα μεγάλα θεατρικά κάδρα και την βαρύγδουπη εκφραστικότητα, τις κλισέ ανατροπές και τους σχηματικούς διαλόγους που προδίδουν την πρόθεση πριν καν αυτή εκδηλωθεί και το βαθύ συναίσθημα­-στις περισσότερες περιπτώσεις, πριν καν αυτό αποφασίσει προς τα που θέλει να πάει. Όσο για το δυνατό πράγματι καστ που έχει συγκεντρωθεί, αφήνω τον Αργύρη Πανταζάρα στην απόλυτη αποδοχή του twitter και κρατώ με προσοχή τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο και την Θεοδώρα Τζήμου, αφού είναι αυτοί κυρίως με την εμφάνιση τους, που διώχνουν αμέσως την αφηρημάδα και επαναφέρουν το βλέμμα μου σε τάξη.

Να το δω; Με υπογραφή γονέα


Μην αρχίζεις τη μουρμούρα (Παρασκευή, Κυριακή, Alpha)

Κατηγορία: Μπιρι μπιρι ολ ναιτ λονγκ

Μια ιστορία: Ένατος, δέκατος, δέκατος όγδοος κύκλος; Θα σε γελάσω. Η διασκευή στο Ισπανικό Escenas de Matrimonio έκανε αμέσως γκέλα με το κοινό το 2013 και έδειξε τη δυνατή του ανθεκτική οδοντοστοιχία στο χρόνο. Στους τελευταίους κύκλους η κόπωση είναι εμφανής, η φρεσκάδα στην ατάκα και στην σεναριακή ιδέα έχει πάει βόλτα στη πέρα ραχούλα και οι ηθοποιοί δείχνουν να έχουν βάλει τον αυτόματο και να περνούν ωραία χαζεύοντας τα σύννεφα. Ακόμη κι έτσι όμως το concept αντέχει. Και χαιδεύει συχνά πυκνά τις υψηλότερες θέσεις της τηλεθέασης. 

Όσο για τις προσωπικές μου αδυναμίες σε ένα επίσης απολαυστικό κάστ; Ψήφο για τον Iron Throne της σειράς στη Δάφνη Λαμπρόγιαννη. Και άλλους τρεις, δύο στο ζεύγος Πάνος Βλάχος και Ιωάννα Τριανταφυλλίδου και ένα στον Βλαδίμηρο Κυριακίδη, έτσι για το φάγωμα προς την κατάκτηση του. 

Να το δω; Ότι πουν οι αντοχές σου


Η δική μας οικογένεια (Δευτέρα, Open beyond)

Κατηγορία: Μη παίρνεις και όρκο

Μια ιστορία: Δύο φίλοι έχουν μια εταιρία για μότοκρος. Ο ένας έχει οικογένεια, ο άλλος όχι. Αυτός με την οικογένεια χάνεται σε ένα αεροπορικό δυστύχημα. Μαζί με την γυναίκα του. Ο εργένης «κληρονομεί» τα παιδιά. Το μεγαλύτερο από αυτά είναι υιοθετημένο. Δεν το ξέρει. Εμφανίζεται η βιολογική του μητέρα. Κάνει την υπηρέτρια για να μπει μέσα στην οικογένεια. Ο εργένης νομίζω θα την ερωτευτεί. Επίσης, νομίζω είναι κωμωδία.

Και ένα συμπέρασμα: Μετά τους Συμμαθητές, την Ελεύθερη Σχέση και τη Φαμίλια, ο Βασίλης Θωμόπουλος σε μια ακόμη προσπάθεια να βρει το δρόμο του προς την επιτυχία του 50 -50. Οι εποχές όμως έχουν αλλάξει και η ελληνική «οικογενειακή» κομεντί δείχνει να μη ξέρει πια τι θέλει να πει και κυρίως πως να «μεταφράσει» κωμικά αυτό που γίνεται στην απέναντι πλευρά της οθόνης. Αυτό δηλαδή που την κοιτάει μέσα από την ανέχεια και την κοινωνική απαξίωση.

Να το δω; Μόνο αν είσαι από αυτούς που πίστευαν πως το 50-50 ήταν η καλύτερη κωμωδία του πλανήτη


Κι όμως είμαι ακόμη εδώ (Σάββατο- Κυριακή, ΕΡΤ1)

Κατηγορία: Ξύλινα Σπαθιά

Μια ιστορία: Νεαρή πιστεύει πως θα πεθάνει από σπάνια αρρώστια όπως η μητέρα της. Αυτό την κάνει υποχόνδρια. Κάποια στιγμή μαθαίνει πως έχει έξι μήνες ζωής. Αυτό την κάνει “τρελή κι αδέσποτη παρόλη την αγάπη”. Και έτσι αντί να καταρρεύσει απελευθερώνεται και αρχίζει να απολαμβάνει τη ζωή.

Και ένα συμπέρασμα: Η Κατερίνα Γερονικολού με σταθερό χαμογελαστό μειδίαμα που υπαινίσσεται προσωπική απελευθέρωση από άγχη κα φοβίες και ο Γιάννης Τσιμιτσέλης με σταθερά γυαλιά που υπαινίσσονται κύρος καθότι γιατρός (στο δεύτερο κύκλο αλλάζει σκελετό), ως άλλοι Αλίκη και Δημήτρης, σε ρεσιτάλ τηλεοπτικής χαριτομενιάς και ερμηνευτικής αγκύλωσης, απολαμβάνουν το πετυχημένο τους πέρασμα στο δεύτερο κύκλο, καθώς προφανώς αρέσουν. Υποθέτω.

Να το δω; Ρίξε του μια ματιά για την θεούσα Ροζαλία -Έφη Γούση, έτσι για να νοιώσεις τι σημαίνει κωμικό ταπεραμέντο που δεν χρειάζεται να το φωνάζει


Χαιρέτα μου τον πλάτανο (Δευτέρα -Παρασκευή, ΕΡΤ1)

Κατηγορία: Κρύα βρυσούλα

Μια ιστορία: Παράξενος γέροντας πεθαίνει σε χωριό και αφήνει στα εγγόνια του ένα σπίτι, κάποια στρέμματα και μερικά εκατομμύρια ευρώ, με τον όρο να μείνουν εκεί χωρίς ρεύμα, νερό και μπάνιο για ένα χρόνο. Αυτά θα κάνουν τα πάντα να επιβιώσουν και οι κάτοικοι να τους διώξουν, αφού, αν αυτά «χάσουν το στοίχημα», η περιουσία πάει στο χωριό.

Και ένα συμπέρασμα: Το πρώτο κερδισμένο μεγάλο στοίχημα της ΕΡΤ, στα πλαίσια της «ανανέωσης» στη μυθοπλασία που πραγματοποίησε πριν δύο τρία χρόνια. Μια σειρά που δεν ανακαλύπτει την πυρίτιδα, βαδίζει με σκηνοθετική σιγουριά τον βουνίσιο δρόμο της (Ανδρέας Μορφονιός) και δείχνει πως μπορείς να χρησιμοποιείς όλα τα κλισέ του κόσμου υπέρ σου, χωρίς να γελοιοποιείσαι. Ξεκίνησε με τον Πέτρο Φιλιππίδη και συνέχισε μετά την «απόλυση» του με τον Τάσο Χαλκιά.   

Να το δω; Αν έχω μετρήσει σωστά, τώρα βρίσκεται στο επ. 374. Ξεκίνα τώρα και κάποια στιγμή θα το φτάσεις

-Ζώνη 21:00-

Εκτός Υπηρεσίας (Δευτέρα- Τρίτη, ΑΝΤ1)

Κατηγορία: Τα Νησιώτικα

Μια ιστορία: Δύο χωριά σε ένα νησί με μηδέν εγκληματικότητα διεκδικούν τα κόκαλα του ήρωα προγόνου τους και έρχονται σε ρήξη, ενώ τα κεντρικά αποφασίζουν να κλείσουν το αστυνομικό τμήμα που τα «συνδέει»

Και ένα συμπέρασμα: Μια κωμική σειρά που κανονικά θα έπρεπε να είναι η πιο πετυχημένη του είδους της, βλέπει την κορυφή από το κάτω μέρος της AGB. Τις πταίει; Τα συστατικά υπάρχουν. Άξιοι ηθοποιοί, μια κεντρική ιδέα που σηκώνει εξέλιξη, καλή ατάκα κι ας μη διεκδικεί πρώτη θέση στην ιεραρχία. Τις πταίει να ξαναρωτήσω. Ενδεικτική σκηνή προς απάντηση. Για να πάρει τα ένδοξα κόκαλα ο νεαρός αστυνομικός (ο Πάνος Βλάχος σε μια απελπισμένη προσπάθεια να παρουσιάσει το ευδιάκριτο κωμικό ταλέντο του ανάμεσα σε πολυπαιγμένες ιδέες), ποτίζει τον παππού του και τον φίλο του παππού με ecstasy, αυτοί μπερδεύουν την techno με τα νησιώτικα και χορεύουν ως το πρωί. Όκ, θα μπορούσε να είναι μια πραγματική αστεία στιγμή, αλλά δεν είναι. Γιατί είναι τόσο κακότεχνα γυρισμένη και ηχητικά μπουκωμένη που κάθε υποψία αστειότητας χάνεται στην προσπάθεια σου να ακούσεις τι λένε. ‘Η απλά να κατανοήσεις γιατί αυτό που βλέπεις, κάποιοι το ονομάζουν, τόσο αποφασιστικά, κωμωδία.

Να το δω; Σε μια χρονιά που επί της ουσίας το comedy δεινοπαθεί, μπορεί να είναι και η πιο χαριτωμένη. Παρά τις εμφανείς της ατέλειες.


Ποιος Παπαδόπουλος; (Τετάρτη- Πέμπτη, ΑΝΤ1)

Κατηγορία: Αμνησία

Μια ιστορία: Δυο μωρά που άλλαξαν οικογένειες από λάθος στο μαιευτήριο ξαναβρίσκουν μετά από χρόνια το βιολογικό τους μονοπάτι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Και ένα συμπέρασμα: Πόσες φορές νοιώθεις πως το έχεις ξαναδεί; Και πόσες φορές πρέπει να αναρωτηθείς γιατί πρέπει να το ξαναδείς; Ειδικά αν στο σερβίρουν οικογενειακά ξαναζεσταμένο; Μάλλον πολλές και ακόμη περισσότερες, αφού το θέμα «συγκατοίκησης» μεταξύ ανθρώπων που τους χωρίζει ταξική άβυσσος είναι πολύ αγαπημένο θέμα για τα ελληνικά κανάλια. Που κοιτούν ακόμη και τη Ρωσική τηλεόραση για να βρουν αυτό το κωμικό κάτι να τους ικανοποιήσει, καθώς μάλλον να κάνουν ανάθεση σε Έλληνα δημιουργό είναι κάτι που δεν περνάει από το μυαλό τους (The Ivanovs vs The Ivanovs-2017).

Να το δω; Αν έχεις τόσο χρόνο για σκότωμα, τι να πω και γω


Η γη της Ελιάς (Δευτέρα, Τρίτη, Πέμπτη, Mega)

Κατηγορία: Που ναι το κτήμα, μάνα, στο βουνό;

Μια ιστορία: Δύο οικογένειες, αλλά και κάποιες άλλες περιφεριακά, σε κόντρα και ένα ερωτικό δράμα κάπου εκεί ανάμεσα να εκτυλίσσεται στην καρδιά της Μάνης, την Αρεόπολη

Και ένα συμπέρασμα: Μια ακόμη επιτυχία του Ανδρέα Γεωργίου που ξέρει πώς να στήνει σειρές που οι μισοί τις βλέπουν και οι άλλοι μισοί αναρωτιούνται γιατί. Θα την θυμόμαστε μετά από χρόνια ως αυτή που έχρισε ηθοποιό τον Λίαμ Άιρλαντ, δίνοντας του έτσι το δικαίωμα να πιστέψει πως είναι. 

Να το δω: Σύμφωνα με τα μηχανάκια και το θες και το βλέπεις, οπότε τι με ρωτάς;


Μαίρη, Μαίρη, Μαίρη (Παρασκευή, Mega)

Κατηγορία: Τι είπες;

Μια ιστορία: Τρείς κυρίες με το ίδιο προφανώς όνομα και οι κωμικές περιπέτειες της ζωή τους.

Και ένα συμπέρασμα: Μετά την τηλεοπτική βερσιόν του θεατρικού τους Συμπέθεροι από τα Τίρανα, οι Ρέπας -Παπαθανασίου επιστρέφουν και πάλι με μια κωμωδία καταστάσεων και χαρακτήρων που προφανώς και την έγραψαν γρήγορα και άτακτα για να εξαργυρώσουν άμεσα την εντυπωσιακά πετυχημένη περσινή επιστροφή τους. Παρέα με το Δις Εξαμαρτείν στο you tube που το έγραψαν το 1993, πολύ καλύτερα θα περάσεις.     

Να το δω; Αν σου αρέσει η ανία στη ζωή σου, γιατί όχι


Στοργή (Παρασκευή, Σκαϊ)

Κατηγορία: Ψυχή μου μόνη

Μια ιστορία: Μια ψυχίατρος και οι υποθέσεις που κουράρει. Ξένο φορμάτ που μας έρχεται από την διπλανή Τουρκία. Η σειρά εκεί ονομάζεται Kirmizi Oda και βασίζεται στο βιβλίο της ψυχιάτρου και συγγραφέως Gulseren Budaicioglu που έβγαλε τις θεραπευτικές ιστορίες – συνεδρίες των πελατών της στη φόρα με μέγιστη, εκεί, τηλεοπτική επιτυχία. Στον ρόλο της ψυχίατρου η Μαρία Ναυπλιώτου.

Και ένα συμπέρασμα: Όταν η τηλεοπτική κάμερα μπαίνει «κρυφά» στις συνεδρίες σου με τον ψι, τσέκαρε πριν από όλα για ποιο κανάλι πρόκειται. Γιατί αλλιώς, τόσο λάθος «μετάφραση» και τόσες βαρύγδουπες ατάκες ψυχαναλυτικού περιεχομένου δεν πρόκειται να ακούσεις, ούτε στα πιο πετυχημένα best sellers της Λένας Μαντά.

Να το δω; Μόνο αν τα βαθιά ανεξίτηλα κλισέ είναι το τοπίο της ζωής σου


Το κόκκινο ποτάμι (Κυριακή, Open beyond)

Κατηγορία: Πνιγμός

Μια ιστορία: Δραματική σειρά εποχής, βασισμένη στο ομώνυμο ιστορικό μυθιστόρημα του Χάρη Τσιρκινίδη, που αφορά πραγματικά γεγονότα γύρω από την γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού.

Και ένα συμπέρασμα: Η επιτυχία του πρώτου κύκλου έφερε τη συνέχεια μέσα από παράλληλες ιστορίες που εκτυλίσσονται στην Ελλάδα, στην Τουρκία, στον Πόντο και τη Σμύρνη. Συνεχίζοντας με τον ίδιο ακαδημαϊκό τρόπο- αν δεν έχεις το σωστό μπάτζετ να ρίξεις σε τοποθεσίες και στήσιμο σκηνών εποχής, άλλο τρόπο δεν έχεις- τις περιπλανήσεις στα μονοπάτια της ελληνικής ιστορίας, το ποτάμι ψάχνει τρόπους να διατηρήσει την ένταση στην κοκκινάδα του και να βάλει νέα χρώματα στην παλέτα του, όχι πάντα με επιτυχία. Πως το έλεγε η Μαίρη Λω στα 60’ς; Α ναι, βαριέμαι…

Να το δω; Αν ήσουν φαν του πρώτου κύκλου, ίσως


Σασμός (Δευτέρα- Πέμπτη, Alpha)

Κατηγορία: Μπαμ και μπουμ και μπουμ και μπαμ

Μια ιστορία: Μια βεντέτα, ένα χωριό, δύο οικογένειες σε μόνιμη τσίτα και δεκάδες χαρακτήρες να παρεμβαίνουν, διεκδικώντας τα δικά τους 15 λεπτά φήμης και δόξας στην τηλεοπτική επιτυχία -πάλι- της χρονιάς

Και ένα συμπέρασμα: Η Κρήτη στο background, ο Κότσιρας στο τραγούδι και ο καταραμένος απαγορευμένος έρωτας σε πρώτο φόντο, είναι μερικά από τα δεκάδες στοιχεία που δημιούργησαν την μεγαλύτερη επιτυχία της περσινής χρονιάς και από ό,τι φαίνεται και της φετινής. Κρατώ πως σύστησε στο πλατύ κοινό πανάξιους θεατρικούς ηθοποιούς που ίσως αυτό αγνοούσε (Ήμελλος, Πρωτόπαπα, Λάλος), πως πρόσφερε μερικές από τις ωραιότερες δραματικές σκηνές που έχουμε δει και πως, γρηγορότερα από όλους, κατάφερε να δημιουργήσει χαρακτήρες, ξεκάθαρους και ολοκληρωμένους, ακόμη και μέσα στην κλισαδούρα με την οποία τους αντιμετώπισε. Finger up στον τρόπο που «αναγεννήθηκε» με νέα στόρι και χαρακτήρες στο νέο κύκλο  

Να το δω; Τατουάζ το έχεις κάνει κι ακόμη με ρωτάς;

– Ζώνη 22:00-

Παγιδευμένοι (Δευτέρα- Τρίτη, ΑΝΤ1)

Κατηγορία: Give me the key

Μια ιστορία: Ένας φόνος, πέντε- έξι δικηγόροι και δύο εισαγγελείς σε κανονική πασαρέλα κοστουμιών   

Και ένα συμπέρασμα: Σαν αλλιώς να ξεκίνησε και αλλιώς να βαδίζει. Στα πρώτα επεισόδια υπήρξε ένας μίνι ενθουσιασμός, που στην πορεία έχασε άπειρες στροφές. Αιτία η ξαφνική ολίσθηση των διαλόγων σε επίπεδο Οικογενειακών Ιστοριών και η άτακτη επιτάχυνση στη λύση του μυστηρίου, η οποία μάλλον έχει να κάνει με την επερχόμενη διακοπή της λόγω Μουντιάλ και την προβληματική σε νούμερα επαφή της με το τηλεοπτικό κοινό. Και ναι, παίζει και ο Λεβεντογιάννης.

uptodate: κανένα μουντιάλ, η λύση του μυστηρίου τελικά, στην σεναρική εξέλιξη, πέφτει στην παγίδα μοντέρνων ανατροπών, όπως Αμερική #not

Να το δω: Δεν πειράζει, δες το, έχεις δει και χειρότερα.


Κάνε ότι κοιμάσαι (Δευτέρα, ΕΡΤ1)

Κατηγορία: Το ροχαλητό δεν επιτρέπεται

Μια ιστορία: Διαπρεπής καθηγητής προσπαθεί να βγάλει άκρη με τον εαυτό του, το σχολείο που διδάσκει και τη δολοφονία της γυναίκας του, την ίδια στιγμή που το εκπαιδευτικό προσωπικό, η αστυνομία και οι δολοφόνοι, στήνουν ένα ασφυκτικό περιβάλλον γύρω του.    

Και ένα συμπέρασμα: Σαφώς επηρεασμένο από το Ετερος Εγώ, κάτι που δεν το λες κακό αφού δεν διαλέγει την αντιγραφή και αποφασίζει πολύ γρήγορα να ακολουθήσει ένα διαφορετικό δικό του δρόμο, κρατώντας κυρίως την ίδια μεγάλη αγάπη για τις συνεχόμενες ανατροπές. Cool σκηνοθεσία, σωστός ρυθμός, δύο τρεις φαουλιες στο κάστινγκ που δεν επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα, ένας ενδιαφέροντας αν και κάπως σχηματικός σχολιασμός πάνω στον σχολικό εκφοβισμό και ένας Σπύρος Παπαδόπουλος που θυμίζει πώς είναι να παίζεις χωρίς να παίζεις.

Να το δω: Μια αστυνομική περιπέτεια της προκοπής έχουμε φέτος, κρίμα είναι να τη χάσεις


Τα καλύτερα μας χρόνια (Τρίτη ΕΡΤ1)

Κατηγορία: Σε είδα σε παλιές φωτογραφίες

Μια ιστορία: Μια νοσταλγική βουτιά στα ελληνικά 60ς και 70ς μέσα από τα μάτια του μικρού γιού μιας επεισοδιακής πενταμελούς οικογένειας. Το ζευγάρι Κατερίνα Παπουτσάκη-Μελέτης Ηλίας ηγείται μια ομάδας ερμηνευτών ικανής να σε βοηθήσει να αποκτήσεις και πάλι εμπιστοσύνη στο εθνικό μας εκφραστικό ταλέντο 

Και ένα συμπέρασμα: Μια τίμια προσπάθεια θέασης κάποιων ημερών από το εθνικό παρελθόν με το έντονο κοινωνικό και πολιτικό προφίλ που θυμόμαστε -κι ας δίνει περισσότερη σημασία στο πώς θα δείξει την εποχή αυτή, παρά να την εξηγήσει. Πολύ ενδιαφέρουσα παρέλαση ηθοποιών, με κορυφαία όλων την Υβόνη-γιαγιά Ερμιόνη- Μαλτέζου που όταν ήρθε η ώρα να «αποχωρήσει», σείστηκε όλο το σόσιαλ κοινό!

Να το δω: Πάτα play, δεν νομίζω πως θα με βρίσεις 


Τα νούμερα (Παρασκευή, ΕΡΤ1)

Κατηγορία: Διπλής

Μια ιστορία: Ομάδα μουσικών ανοίγει το δικό της μαγαζί στο οποίο προσκαλεί πρόσωπα που ουδείς θα περίμενε από τη συγκεκριμένη.  

Και ένα συμπέρασμα: Η ωραιότερη έκπληξη της φετινής τηλεοπτικής χρονιάς ανήκει στον Φοίβο Δεληβοριά. Και τη συνοδεύει μέγιστη ανακούφιση, αφού πολλές φορές έχουμε δει όλα τα συστατικά να είναι ολόφρεσκα στο τραπέζι αλλά το τελικό αποτέλεσμα στην κατσαρόλα να μην ευχαριστεί ούτε το μάγειρα και ούτε τους καλεσμένους. Πρόσφερε δε, στην ελληνική τηλεόραση, το καλύτερο guest από την εποχή της Δέσποινας Βανδή στους Δύο Ξένους. Την Κόκκινη Μποφίλιου. Και μόνο γι’ αυτό…   

Να το δω; Εννοείται. Δικαίως στα ελάχιστα must see της χρονιάς


Φλόγα και άνεμος (Σάββατο, ΕΡΤ1)

Κατηγορία: Και στάχτη και μπούρμπερη

Μια ιστορία: Ο έρωτας της Κυβέλης με τον Γεώργιο Παπανδρέου μέσα από τα χρόνια που τους συνόδευσαν.  

Και ένα συμπέρασμα: Άκυρα σεναριακά πήγαινε έλα, ηθοποιοί που μοιάζουν σαν να ξεχάστηκαν στο βεστιάριο του Εθνικού, τηλεοπτική θεατρικότητα, υπερφορτωμένη ιστορική καταγραφή, μηδέν εκμοντερνισμός, παραξενιές στο κάστινγκ -η Καρυοφιλιά Καραμπέτη έχει μητέρα την Κόρα Καρβούνη και κόρη την Πέγκυ Σταθακοπούλου, είναι μερικά από αυτά που πήγαν όπως ήθελαν εκείνα, σε μια σειρά που θέλησε να θυμίσει κάτι από την παλιά καλή ΕΡΤ. Πρόταση; Δες καλύτερα την Αγάπη Παράνομη με μια Καραμπέντη που ξέρει και που πατά και που βρίσκεται, ίσως την καλύτερη πρόταση μυθοπλασίας της ΕΡΤ από την εποχή που σειρές όπως «Η αγάπη άργησε μια μέρα» ήταν απλά μια συνήθεια (την οποία παρεμπιπτόντως μπορείς να βρεις στο Ερτφλιξ)

Να το δω; Μόνο αν πάσχεις από αυπνία τα βράδια


Μια νύχτα του Αυγούστου (Κυριακή, ΕΡΤ1)

Κατηγορία: Πανσέληνος

Μια ιστορία: Η «συνέχεια» της μεταφοράς του βιβλίου της Βικτόρια Χίσλοπ Το Νησί 

Και ένα συμπέρασμα: Μια σειρά που τελικά μάλλον βγήκε στον αέρα για να μας δείξει πόσο σπουδαίος ηθοποιός είναι ο Γιώργος Καραμίχος. Και να υπενθυμίσει πόσο χρειάζεται το σωστό περιβάλλον για να αναδειχθούν οι δυνατότητες και οι πιθανότητες των ωραίων εκπλήξεων.

Πολλά Kudos στην σκηνοθέτιδα Ζωή Σγουρού  που με μια κίνηση ματ έβαλε το όνομα της στην κορυφή της κατηγορίας της, δίνοντας έτσι υπόσχεση για ένα τηλεοπτικό μέλλον που θα της (μας) αποκαλύψει πολλά.

Να το δω; Και να το απολαύσεις

-Ζώνη 22:40-

Μαύρο Ρόδο (Δευτέρα- Τρίτη, Mega)

Κατηγορία: Στο βάζο να το βάλεις

Μια ιστορία: Ο έρωτας ενός νεαρού της κακής κοινωνίας με μια νεαρή μοναχή που κουβαλά στα μέσα της ένα βαρύ μυστικό   

Και ένα συμπέρασμα: Πώς του ξέφυγε του Μανούσου Μανουσάκη ένα τέτοιο σενάριο, είναι να απορείς. Σειρά που συστήνει νέα πρόσωπα και μεγάλους έρωτες πνιγμένους σε αντιθέσεις και απαγορεύσεις. Ένα θεματικό μοτίβο που έχει προσφέρει στο παρελθόν τρελές επιτυχίες (Ψίθυροι Καρδιάς), κοιτιέται στον καθρέφτη και σταυροκοπιέται. Στο έξυπνο twist του καστινγκ, η Θεοφανία Παπαθωμά, περιφέρεται σε ρόλο κακιάς μητριάς, ίσα ίσα για να θυμίσει πως κάποτε ήταν αυτή η αθώα αγιογράφος που έσπρωχνε τον Παπά- Ζαλμά στην αμαρτία και στην αννάγκη του να παρατήσει το ράσο και να τρέχει προβληματισμένος, αλλά ιδιαιτέρως χαρούμενος, στους αγρούς και τα λαγκάδια του ΑΝΤ1. Στο Άγγιγμα Ψυχής αν θυμάμαι καλά.

Bonus έκπληξη οι απολαυστικές κωμικές «εκρήξεις» στο ρόλο του Λεωνίδα Κακούρη που μοιάζουν λες και ξεπήδησαν κατευθείαν από τα Μαύρα Μεσάνυχτα  

Να το δω: Αν ψάχνεις στην ένοχη απόλαυση νέο όνομα, είσαι στο σωστό σημείο


Μαέστρο (Πέμπτη, Mega)

Κατηγορία: Η επιστροφή

Μια ιστορία: Νέος καθηγητής μουσικής φτάνει στους Παξούς για να οργανώσει φεστιβάλ και ανακατεύεται στις υποθέσεις των άλλων χωρίς να το θέλει, μέχρι που το θέλει.

Και ένα συμπέρασμα: Η μία από τις ελάχιστες σειρές φέτος που καταφέρνουν να αφουγκραστούν μέρικες από τις μεγαλύτερες παθογένειες και αγριότητες της κοινωνικής μας κλειδαρότρυπας και να τις παρουσιάσει έστω και με τη μορφή ειδυλλιακής καρτ ποσταλ. Η στιγμή δε, που ο Παπακαλιάτης θα καταφέρει αυτό που έχει κατακτήσει με τον κινηματογραφικό του εαυτό, την απομάκρυνση του από καθρέφτη σε απόσταση άνω των εκατό μέτρων,  θα είναι μια περίεργη στιγμή και ίσως σπουδαία, για τον ίδιο, τους θεατές και εν γένει την ελληνική τηλεόραση.  

Ως τότε, δεν είναι κακό να απολαύσουμε μερικές από τις ωραιότερες εικόνες που έχουμε δει φέτος, καθότι …μαέστρος στο στήσιμο, όπως βεβαίως και την Χάρις Αλεξίου να δίνει ρέστα ως ηθοποιός

Να το δω; Αν είσαι πάνω από 40 δεν το συζητώ


Αυτή η νύχτα μένει (Δευτέρα- Τρίτη, Alpha)

Κατηγορία: Ψέματα λες

Μια ιστορία: Σειρά που εμπνεύστηκε τις ιστορίες της από το υπέροχο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή που είχε απολαύσει και κινηματογραφική καριέρα το 2000 από τον σκηνοθέτη Νίκο Παναγιωτόπουλο

Και ένα συμπέρασμα: Στα πρότυπα της πέρα των συνόρων τηλεοπτικής πραγματικότητας, το κανάλι έδωσε ήδη πράσινο φως και για δεύτερο κύκλο. Και καλά έκανε. Η εικόνα, οι διάλογοι, η σκηνοθεσία και οι ερμηνείες το δικαιώνουν. Και όταν η σεζόν τελειώσει και τσεκάρουν τις “εισπράξεις”, δύο είναι τα όνοματα που θα πέσουν πρώτα στο τραπέζι απο αυτά που οι περισσότεροι αγνοούσαν. Αννα Μάσχα και Κόρα Καρβούνη καλώς ήρθατε στην Α Τηλεοπτική Εθνική!

Trivia tip: Η σκηνοθέτιδα Κατερίνα Φιλιώτου ξανασυντά σε σειρά τον Γιώργο Πυρπασόπουλο μετά τα Υπέροχα Πλάσματα! 

Να το δω: Και να το τραγουδήσεις μη σου πω

Έχουν κάνει μια κάποια εμφάνιση και οι σειρές του Ant1+, Γέφυρα και Σέρρες στο κανονικό του πρόγραμμα, αλλά λόγω του Μουντιάλ που έρχεται δύσκολο να ολοκληρωθούν εγκαίρως. 

Δημήτρης Πάντσος