ΘΕΑΤΡΟ

Αττικό Σχολείο Aρχαίου Δράματος: Μια νίκη του πολιτισμού, σε δυσοίωνους καιρούς

Η Μάρθα Φριντζήλα εξηγεί τι αλλαγές συνέβησαν φέτος ώστε ν' ανταποκριθεί αυτός ο σημαντικός θεσμός στις αντίξοες συνθήκες.

«Λυσιστράτη»: Μια φρέσκια, χαρούμενη παράσταση, με χιούμορ και σκεπτικό

Η Όλγα Σελλά είδε την παράσταση του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου.

Είδαμε την «Αντιγόνη» σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη

Η Όλγα Σελλά πιστεύει πως ήταν μια παράταση απλή, κλασική και χωρίς ανατροπές.

Ο Δημήτρης Καραντζάς αναζητά με τον «Οιδίποδα» κι άλλα στρώματα στην αρχαία τραγωδία

Η Όλγα Σελλά όμως αναρωτιέται αν θα ήταν προτιμότερο να είχε ανέβει η παράσταση σε κλειστό χώρο.

Μαρία Πανουργιά: «Τι εμπιστοσύνη να έχουμε στο κράτος, αφού το κράτος κάθε φορά είναι απόν;»

Σκηνοθετεί την όπερα «Ανθρώπινη Φωνή» του Φ. Πουλένκ σε λιμπρέτο του Ζαν Κοκτώ στην Μικρή Επίδαυρο και θεωρεί ότι μόνο μια καθολική απεργία θα μπορούσε όντως να αλλάξει τα πράγματα.

Εάν βρίσκεστε στην Κέρκυρα μη χάσετε το «Καθ΄…οδών»

Η σκηνοθέτρια Τζωρτζίνα Κακουδάκη μιλάει στην Popaganda για μια συλλογική εμπειρία με τις τεχνικές της σκηνής που ξεδιπλώνει την ομορφιά και την ιστορία μιας μαγευτικής πόλης.

Στεφανία Γουλιώτη: «Η ζωή είναι μικρή και δεν θα τη χαραμίσω για κανέναν»

Λίγο πριν το ανέβασμα της «Λυσιστράτης» στην Επίδαυρο, η ηθοποιός μιλά στο Σταύρο Διοσκουρίδη για τον Αριστοφάνη, τον κορωνοϊό και την επιτακτική ανάγκη της γυναίκας να καταλάβει επιτέλους ότι είναι ίση με τον τον άντρα.

«Κάθε κιβωτός είναι Κιβωτός μνήμης»

Τέσσερις από τους συντελεστές της όπερας-περφόρμανς «Η κιβωτός του Νώε» που θα παρουσιαστεί στην Μικρή Επίδαυρο μιλούν στην Popaganda για τη «χαρούμενη βιοποικιλότητα που διαπλέει τις σημερινές φουρτούνες».

«Πέρσες» του Αισχύλου: Μια κλασική όσο και καθαρή παράσταση στην Επίδαυρο

Είδαμε τη σκηνοθεσία του Δημήρη Λιγνάδη για την παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου.

Είδαμε το «Περιμένοντας τον Γκοντό»

Η Όλγα Σελλά γράφει για το έργο του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.

Αργύρης Ξάφης: «Χωρίς το θέατρο ίσως να μην είχα αντιληφθεί τη χαρά της διαφορετικότητας»

Μιλάει για το θέατρο την εποχή του κορωνοϊού, τη βία που δεν ανεχόμαστε πια και εκείνη τη στιγμή στις πρόβες του "Shopping and Fucking" που άλλαξε για πάντα την οπτική του για τον κόσμο. Συνέντευξη στη Λίνα Ρόκου.

Ο Δημήτρης Καραντζάς δεν είναι συμφιλιωμένος με τη μοναξιά, τη σιωπή και τον στοχασμό

Ο πιο καταξιωμένος σκηνοθέτης της γενιάς του μιλάει για την καραντίνα, τον Μεγάλο Περίπατο, την υπουργό Πολιτισμού, το Φεστιβάλ Αθηνών, την ανάγκη για σύγκρουση και γιατί δέχτηκε το ρίσκο να αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου Προσκήνιο

Θανάσης Παπαγεωργίου: «Το χειρότερο πράγμα που μπορεί να συμβεί στον άνθρωπο είναι να ξέρει πότε θα πεθάνει»

Είναι στο θέατρο 60 χρόνια, φέτος θα γιόρταζε τα 50 χρόνια της «Στοάς» αλλά πλέον δεν είναι καν σίγουρος αν θα ανοίξει. Το καλοκαίρι όμως θα περιοδεύσει με το «Περιμένοντας τον Γκοντό» και εκμυστηρεύεται τι τον συγκινεί περισσότερο στο θέατρο.

Είδαμε τον «Κοινό Λόγο» στο Κατάστημα Κράτησης Γυναικών Ελαιώνα

Μαζί με το ΚΕΘΕΑ, την 26η Ιουνίου που είναι και Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών.

Μάκης Παπαδημητρίου: Το συμφέρον όλων των ηθοποιών είναι να υπάρχει ένα μαχητικό ΣΕΗ

Ο ηθοποιός δε μας μιλά για κάποιο ρόλο του, αλλά για τις εκλογές στο σωματείο του, σε μια εποχή που τα εργασιακά δικαιώματα των καλλιτεχνών πρέπει να γραφτούν πάλι από την αρχή.

«Δεν υπάρχει τμήμα μακιγιάζ για το καλοκαίρι»

Η Όλγα Σελλά παρακολούθησε την πρόβα των «Περσών» του Εθνικού Θεάτρου.

Δημήτρης Λιγνάδης: «Καταλαβαίνω για έναν καλλιτέχνη τι είναι να βλέπει μαύρο μπροστά του»

Η Όλγα Σελλά παρακολούθησε τη συνέντευξη τύπου καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.

Το αβέβαιο κοντινό μέλλον των μικρών σκηνών

Ο Δημήτρης Καρατζιάς από τον Πολυχώρο Vault, ο Μάνος Καρατζογιάννης από το «Θέατρο Σταθμός» και ο Άγγελος Μπούρας που διευθύνει καλλιτεχνικά το «Μικρό Άνεσις» μας μιλούν για τις δύσκολες μέρες που έρχονται. Από την Όλγα Σελλά.

Η Αργυρώ Χιώτη και οι VASISTAS παρουσιάζουν μια περφόρμανς με δύο μορφές: ψηφιακή και φυσική

Η πρώτη εκδοχή του “No man is an island entire of itself” θα μεταδοθεί μέσω της ιστοσελίδας του ΕΜΣΤ και η δεύτερη θα λάβει χώρα στο κτίριο του Μουσείου παρουσία θεατών. Η σκηνοθέτρια μιλά στην Popaganda για το νέο της εγχείρημα.

Έλλη Παπακωνσταντίνου: «Μπαίνουμε στην εποχή του νερού. Τα νερά έσπασαν. Η πατριαρχία θα πεθάνει».

Μια live performance μέσω zoom διεκδικεί την προσοχή μας εστιάζοντας στην καταγωγή της έμφυλης ταυτότητας, την ρευστότητα του φύλου, τον εσωτερικευμένο σεξισμό. Γιατί: «Η δική μου Αντιγόνη θα μπορούσε να λέγεται Ελένη».

Όλο το σώμα, μάτια: αγγίζοντας το ανέγγιχτο

Μια νέα πρακτική για την υποκριτική, μέσα από την τέχνη του Tai Chi και τις τελετουργίες της Ινδίας. Η περίπτωση του Φίλιπ Ζαρίλι. Με την συνδρομή των: Όλγα Μαρία Αθηναίου, Ελεάννα Γεωργούλη, Ρόζα Προδρόμου.

Ρωτήσαμε τον Νίκο Κουρή, τη Ρηνιώ Κυριαζή και την Εύη Σαουλίδου πως ένιωσαν βλέποντας την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σε σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή

Την παράσταση που έπαιξαν δηλαδή στο Φεστιβάλ Επιδαύρου το 2007 και προβλήθηκε στο Youtube το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε.

Θεατρικές παραστάσεις στις οθόνες; Καταρχάς είναι περίεργο…

Η Όλγα Σελλά γράφει για την κατά συνθήκη κατάσταση να βλέπουμε σπουδαίες θεατρικές παραγωγές μέσα από το σπίτι μας.

Δείτε την «Οικογενειακή Γιορτή», μια από τις πολυσυζητημένες παραστάσεις των τελευταίων χρόνων

Με τους Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, Θέμιδα Μπαζάκα, Γιάννη Στάνκογλου, Ερρίκο Λίτση, Αγγελική Παπαθεμελή, Αλέξανδρο Μυλωνά κ.ά.

Το ελληνικό θέατρο σε καραντίνα

Νίκος Καραθάνος, Δημήτρης Καραντζάς, Ρένη Πιττακή, Γιώτα Φέστα, Νίκος Ψαρράς και Αιμίλιος Χειλάκης μοιράζονται με την Popaganda σκέψεις και συναισθήματα για όλα αυτά που μας συμβαίνουν. Από την Όλγα Σελλά.

Διαλέξαμε 10 παραστάσεις να δείτε από το αρχείο του Εθνικού Θεάτρου

Η Όλγα Σελλά κάνει μια βουτιά στο πλούσιο αρχείο της μεγαλύτερης σκηνής της χώρας.

Μακμπέθ σε βαθύ κόκκινο από το Δημήτρη Λιγνάδη

Μια παράσταση επιπέδου Εθνικού Θεάτρου, που θέλησε ν' αγκαλιάσει ένα πλατύ κοινό, συνδυάζοντας το κλασικό και το σύγχρονο για να αποδώσει ένα σπουδαίο κείμενο

10 λόγοι για να δει κανείς το Europeras 1 & 2 του Τζων Κέιτζ στην Εναλλακτική Σκηνή για τα 80 χρόνια της ΕΛΣ

Με αφορμή τον εορτασμό των 80 χρόνων από την ίδρυση της ΕΛΣ, η Εναλλακτική Σκηνή παρουσιάζει την εμβληματική μετα-όπερα Europeras 1 & 2 του πάπα της αβανγκάρντ Τζων Κέιτζ για πρώτη φορά στην Ελλάδα (+ αποκλειστικές φωτογραφίες).

Σεμνά και ταπεινά, κάποιοι άνθρωποι κάνουν τίμιο θέατρο

«Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι» και «Μάρτυρες των Αθηνών»: Δύο παραστάσεις που μπορεί να μην κάνουν καμία τομή, αλλά διακρίνονται στη σκηνή η ταπεινότητα και η αγάπη με την οποία αντιμετώπισαν το κείμενο. Γράφει η Όλγα Σελλά.

Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης: «Η Πάπισσα Ιωάννα δεν είναι μια επαναστάτρια του γυναικείου φύλου, είναι το ζωντανό σύμβολο κατάργησης κάθε φυλετικού στερεότυπου»

Μιλήσαμε με τον συγγραφέα που διασκεύασε για την όπερα και την Εθνική Λυρική Σκηνή το κλασικό έργο του Ροΐδη. Ανεβαίνει σε λίγες μέρες σε μουσική Γιώργου Βασιλαντωνάκη.
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2020 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.