ΘΕΑΤΡΟ

Διαλέξαμε 10 παραστάσεις να δείτε από το αρχείο του Εθνικού Θεάτρου

Η Όλγα Σελλά κάνει μια βουτιά στο πλούσιο αρχείο της μεγαλύτερης σκηνής της χώρας.

Μακμπέθ σε βαθύ κόκκινο από το Δημήτρη Λιγνάδη

Μια παράσταση επιπέδου Εθνικού Θεάτρου, που θέλησε ν' αγκαλιάσει ένα πλατύ κοινό, συνδυάζοντας το κλασικό και το σύγχρονο για να αποδώσει ένα σπουδαίο κείμενο

10 λόγοι για να δει κανείς το Europeras 1 & 2 του Τζων Κέιτζ στην Εναλλακτική Σκηνή για τα 80 χρόνια της ΕΛΣ

Με αφορμή τον εορτασμό των 80 χρόνων από την ίδρυση της ΕΛΣ, η Εναλλακτική Σκηνή παρουσιάζει την εμβληματική μετα-όπερα Europeras 1 & 2 του πάπα της αβανγκάρντ Τζων Κέιτζ για πρώτη φορά στην Ελλάδα (+ αποκλειστικές φωτογραφίες).

Σεμνά και ταπεινά, κάποιοι άνθρωποι κάνουν τίμιο θέατρο

«Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι» και «Μάρτυρες των Αθηνών»: Δύο παραστάσεις που μπορεί να μην κάνουν καμία τομή, αλλά διακρίνονται στη σκηνή η ταπεινότητα και η αγάπη με την οποία αντιμετώπισαν το κείμενο. Γράφει η Όλγα Σελλά.

Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης: «Η Πάπισσα Ιωάννα δεν είναι μια επαναστάτρια του γυναικείου φύλου, είναι το ζωντανό σύμβολο κατάργησης κάθε φυλετικού στερεότυπου»

Μιλήσαμε με τον συγγραφέα που διασκεύασε για την όπερα και την Εθνική Λυρική Σκηνή το κλασικό έργο του Ροΐδη. Ανεβαίνει σε λίγες μέρες σε μουσική Γιώργου Βασιλαντωνάκη.

«Γιον Γκάμπριελ Μπόρκμαν»: Πώς να κάνεις σύγχρονο το κλασικό.

Ο Γιάννης Χουβαρδάς ακολούθησε την ψίχα του έργου, ενέταξε μύθους από τον πολιτισμό του δημιουργού του και σύγχρονες αγωνίες. Γράφει η Όλγα Σελλά.

Το TRANSATLANTIC είναι ένα μεταφεμινιστικό ποπ ρέκβιεμ

Οι november απαντούν στις ερωτήσεις της Popaganda για το νέο τους έργο που θα παρουσιαστεί στο θέατρο Ροές στις 2, 3 και 4 Μαρτίου.

Η Εβελίνα Παπούλια δεν έχει τον ψυχαναγκασμό να ενσωματώσει τον ρόλο επάνω της

Πρωταγωνιστεί ως Κλυταιμνήστρα στην «Ηλέκτρα» που σκηνοθετεί ο Άρης Μπινιάρης και υπογραμμίζει ότι δε θέλει να έχει δική της ταυτότητα στη σκηνή γιατί την καλύπτει η ταυτότητα του ηθοποιού που μεταλλάσσεται και πειραματίζεται.

«Κομμώτριες / Μεταπολίτευση»: Το υπέροχο, μεγάλο πάρτι του Μιχαήλ Μαρμαρινού

«Μια παράσταση που είχε δράση, είχε ξαφάντωμα, είχε έναν αδιάκοπο στροβιλισμό μέσα στα γεγονότα και στη γεύση που άφησαν. Μια παράσταση προσωπική και πολιτική, ακριβώς με τον τρόπο που το λέγαμε παλιά το σύνθημα». Γράφει η Ολγα Σελλά.

Μαρία Αιγινίτου: «Το θέατρο μπορεί να συμβεί, στην κυριολεξία, παντού»

Η σκηνοθέτρια και ηθοποιός παρουσιάζει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου την παράσταση «Απόσταση Αναπνοής» που βασίζεται στην ομώνυμη συλλογή του Τάσου Γουδέλη.

«Δόξα κοινή» : θέατρο για ερωτευμένους, γίνεται; Γίνεται.

Του Αγίου Βαλεντίνου ανήμερα της ήρθε της Όλγας Σελλά να γράψει για την εξαιρετική μεταφορά, από το Δημήτρη Τάρλοου και το Στρατή Πασχάλη, ερωτικής ποίησης στο θέατρο. Τυχαίο; Δεν νομιζω.

«Φτερά Μπεκάτσας» σε μια μικροαστική κουζίνα που αποτυπώνει μια ολόκληρη εποχή

Η ομάδα 4Frontal, που ανεβάζει στο Θέατρο του Νέου Κόσμου ένα κείμενο του Θανάση Βαλτινού για την Ελλάδα στις αρχές των 90ς, απαντά στις ερωτήσεις της Popaganda.

Αρχαία ελληνική γραμματεία στο θέατρο, Μαθήματα πολέμου ΙΙI – Ηλέκτρα

Ο τίτλος τα λέει όλα. Άρης Μπινιάρης, Γιάννης Λιγνάδης και Γιωργής Τσουρής καταπιάνονται με τους αρχαίους έλληνες συγγραφείς. Και παίρνουν 10. Γράφει η Όλγα Σελλά.

Μια στιγμή στο Δάσος μπορεί να σε αλλάξει για πάντα

Οι συντελεστές του μιούζικαλ “Into the Woods” που παρουσιάζεται από 8 Φεβρουαρίου στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ μας οδηγούν βαθιά μέσα στο Δάσος και αποκαλύπτουν αποκλειστικά στην Popaganda τα μυστικά του.

7 Αναζητήσεις στη σύγχρονη ελληνική δραματουργία

Όλο το φάσμα των αποχρώσεων της σύγχρονης ελληνικής θεατρικής γραφής, σε μια παράσταση. Και σ' αυτό το φάσμα υπάρχουν μουντοί, αλλά και λίγοι φωτεινοί τόνοι. Γράφει η Όλγα Σελλά.

Η Ελεάνα Γεωργούλη νοσταλγεί ένα άλλο ανθρώπινο μέγεθος

Και μιλάει για την παράσταση «Τα κόκκινα τετράδια» που σκηνοθετεί στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και πραγματεύεται έναν έρωτα που άνθισε στο πλαίσιο του ΕΑΜ.

Ελένη Καστάνη: «Θέλω να βλέπω τον άνθρωπο να χαίρεται, γι’ αυτό κάνω αυτή τη δουλειά»

Πρωταγωνιστεί στο «Μαμά» μαζί με την Ευγενία Σαμαρά, είναι μητρική φιγούρα προς όλους και ξέρει ότι πάντα θα επιστρέφει στην ιδιαίτερη πατρίδα της, τη Σητεία.

Ο Γιώργος Παπαγεωργίου αναδεικνύει τον ανθρωποκεντρικό πυρήνα στο «Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι»

Ένα από τα σπουδαιότερα έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου παρουσιάζεται στο Θέατρο του Νέου Κόσμου με πρωταγωνίστρια τη Θέμιδα Μπαζάκα.

«Τρεις αδελφές», τριάντα χρόνια μετά

Ο Δημήτρης Καρατζάς αποτολμά μία πρωτότυπη ανάγνωση του κλασσικού έργου του Τσέχωφ. Και τα καταφέρνει περίφημα. Γράφει η Όλγα Σελλά.

Αλκίνοος Δωρής: «Παρότι νέοι, πιστεύουμε στον πρωταρχικό σεβασμό για το θέατρο»

Συζητήσαμε με τον Αλκίνοο Δωρή για να χαρτογραφήσουμε τα όρια της νέας απειλής που ονομάζεται «Ο Αστικός Μύθος του Γ.Ψ.» και είναι το θεατρικό έργο που παρουσιάζουν οι Loxodox στο Θέατρο Επί Κολωνώ για τριάντα παραστάσεις.

Γιωργής Τσουρής: «Ο πόλεμος, η επιβολή της ισχύος και η υποτίμηση της ζωής, δυστυχώς, δεν έφυγαν ποτέ από την μόδα».

Ο σκηνοθέτης της παράστασης «Μαθήματα Πολέμου III Αθηναίων Δράματα» εξηγεί γιατί δύναται αυτή να αποτελέσει ερέθισμα για περαιτέρω μελέτη και έρευνα εις βάθος.

Ο Γάμος, του Μάριου Ποντίκα, μία παράσταση που ταρακουνάει και συγκινεί.

Μια ιστορία που γράφτηκε πριν από 40 χρόνια και εξακολουθεί να είναι βασανιστικά υπαρκτή για πάρα πολλές γυναίκες, εξαιρετικά ανεβασμένη από τον Κώστα Παπακωνσταντίνου και την Αγγελική Μαρίνου. Γράφει η Όλγα Σελλά.

Αθηνά Μαξίμου: «Η αγρανάπαυση είναι εργαλείο της ζωής»

Το κορίτσι που αγαπήσαμε πριν 20 χρόνια στο «Αυτή η νύχτα μένει» του Νίκου Παναγιωτόπουλου είναι η φετινή Ιρίνα στις «Τρεις Αδελφές» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά και με έναν dream team θίασο επί σκηνής.

Είδαμε την «Εξημέρωση» στη Στέγη

«Θέλησε να θίξει πολλά θέματα, πολλές ιστορίες, πολλές στιγμές. Θέλησε να γίνει ένα σύγχρονο τραγούδι, αλλά τελικά στολίστηκε τόσο πολύ 'που φαγώθηκε από τα μαλάματα το πρόσωπό' του». Γράφει η Όλγα Σελλά.

«Ο θάνατος του εμποράκου» είναι ένα σύγχρονο έργο 70 ετών

Μία εξαιρετική παράσταση του Γιώργου Σκεύα με άλλη μια εξαιρετική ερμηνεία του Δημήτρη Καταλειφού. Γράφει η Όλγα Σελλά.

Οι Πρεμιέρες του 2020

Μερικές από τις πιο must, μερικές από τις ενδιαφέρουσες παραστάσεις του καινούργιου χρόνου. Γράφει η Όλγα Σελλά.

Τα αδημοσίευτα σχέδια του Πάρι Μέξη για τη νέα όπερα της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ

Ο σκηνοθέτης, σκηνογράφος και ενδυματολόγος της «Λεπορέλλα» παραχωρεί αποκλειστικά στην Popaganda τα σχέδια του.

«Άμλετ», της Κατερίνας Ευαγγελάτου. Τίποτε άλλο.

Σίγουρα από τις καλύτερες δουλειές της σκηνοθέτιδας, σίγουρα μία από τις καλύτερες παραστάσεις της σεζόν. Γράφει η Όλγα Σελλά.

Ο γιος, η αδελφή. Ο ένας θαυμάσιος, η άλλη όχι.

Δύο παραστάσεις εντελώς διαφορετικές που συνδέονται όμως μ'ένα κοινό νήμα: με την έγνοια και τον πόνο για κάποιο μέλος της οικογένειας που υποφέρει, σωματικά, ψυχικά ή και τα δύο μαζί. Η μία ενθουσιάζει, η άλλη απογοητεύει. Γράφει η Όλγα Σελλά.
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2020 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.