Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΣΙΝΕΜΑ

Καυγάς στο Μπλοκ 99: Κάποιος έπρεπε να μιλήσει για τους «λευκούς θυμωμένους άνδρες»…

Πέραν της πολυσυζητημένης μεταμόρφωσης του Βινς Βον, το φιλμ του Σ. Γκρεγκ Ζάλερ σηματοδοτεί την αναβίωση του τσαμπουκαλεμένου σινεμά των 70s. Γράφει η Μάρα Θεοδωροπούλου.

1988: Ο Βινς Βον, έχοντας μόλις αποφοιτήσει από το Λύκειο, κάνει το ντεμπούτο του σε ένα διαφημιστικό αυτοκινήτου για την Chevrolet.

2017: Ο Βινς Βον, διάσημος για τις κωμωδίες του με τον Όουεν Γουίλσον, τον Γουίλ Φέρελ και τον Μπεν Στίλερ, σπάει οργισμένος με τις γροθιές του ένα αυτοκίνητο στο Καυγάς στο Μπλοκ 99, μια ταινία που σίγουρα δεν είναι για γέλια.

Εκεί ο Βον υποδεύεται τον Μπράντλεϊ Τόμας, έναν πρώην πυγμάχο που απολύεται από τη δουλειά του και μαθαίνει ότι η γυναίκα του τον απατάει. (Το προαναφερθέν αυτοκίνητο την πληρώνει για την ατυχία του, ενώ ταυτόχρονα ο εύφλεκτος χαρακτήρας του αρχίζει να σχηματίζεται μπροστά στα μάτια μας, προετοιμάζοντας το έδαφος για τη σκληρότητα που θα ακολουθήσει, σε περίπτωση που το τατουάζ-σταυρός στο ξυρισμένο του κρανίο δεν ήταν αρκετά εμφανές σημάδι.) Προσπαθώντας να αλλάξει την τύχη του, γίνεται βαποράκι για έναν τοπικό έμπορο ναρκωτικών με αρκετή επιτυχία, μέχρι που μια δουλειά με έναν Μεξικάνο στραβώνει θεαματικά κι ο Τόμας καταλήγει στη φυλακή. Ως αντίποινα για τις πράξεις του, ο Μεξικάνος απάγει την έγκυο σύζυγό του και τον ειδοποιεί ότι για να τη γλιτώσει, πρέπει να αποφασίσει αν θα δεχθεί να δολοφονήσει έναν τρόφιμο στο υψηλής ασφαλείας Μπλοκ 99 ή αν θα αφήσει τη γυναίκα και το αγέννητο παιδί του να υποφέρουν στα χέρια των εχθρών του. Ακολουθεί μια δίωρη χορογραφία σπασμένων κοκκάλων και λιωμένων κρανίων που δύσκολα θα περιέγραφε ο Αλέξης Κωστάλας.

https://youtu.be/5hfAExhHTMM

Μετά το ντεμπούτο-αποκάλυψη Τσεκούρι από Κόκκαλο, ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος και μεταλάς Σ. Κρεγκ Ζάλερ συνεχίζει να χτίζει το ιδιαίτερο κινηματογραφικό brand του με μια ακόμα πιο βίαιη genre ταινία, χρησιμοποιώντας τη χαρακτηριστική του πλέον αγριότητα για να φτιάξει το πορτρέτο ενός ανθρώπου σε αδιέξοδο, που κάθε ανάσα που παίρνει τροφοδοτεί το θυμό του με τον κόσμο γύρω του και την τυφλή απελπισία του. Η επιλογή του Βον για ένα τέτοιο κόντρα ρόλο, που για σχεδόν δύο δεκαετίες βρισκόταν εναλλάξ ψηλά και χαμηλά στην εκτίμηση κοινού και κριτικών με την παρουσία του ως μέλους του λεγόμενου Frat Pack σε μια σειρά από γνωστές κωμωδίες (οι καλές: Swingers, Old School, Γαμομπελάδες, Anchroman, Dodgeball – οι κακές: Τhe Internship, The Dilemma, The Watch – οι παραγνωρισμένες: The Break-Up, Delivery Man), σηματοδοτεί μια ίσως οριστική στροφή στην καριέρα του ηθοποιού, που είχε επιχειρήσει και στο παρελθόν να παραστρατήσει από την ασφάλεια των mainstream κωμωδιών με ενίοτε απογοητευτικά (δεύτερος κύκλος True Detective) και ενίοτε τραγικά (το ριμέικ του Ψυχώ) αποτελέσματα. Πέρσι εξέπληξε, αλλά και δίχασε τους δύσπιστους, με τη συμμετοχή του στο βραβευμένο με 2 Όσκαρ πολεμικό biopic, Αντιρρησίας Συνείδησης, του Μελ Γκίμπσον, στο ρόλο ενός άκαμπτου, ζόρικου λοχία, αλλά τότε τα φώτα ήταν στραμμένα στο αμφιλεγόμενο comeback του σκηνοθέτη για να παρατηρήσει κανείς το μοτίβο που άρχισε να σχηματίζεται στις εμφανίσεις του Βον.


Η πλήρης μεταμόρφωσή του σε ζωώδη τιμωρό έρχεται μετά τη συνεργασία του Ζάλερ με τον Κερτ Ράσελ στο Τσεκούρι από Κόκκαλο. Σημειώστε ότι Ζάλερ, Βον και Ράσελ αποτελούν τρεις από τους λίγους ανοιχτά συντηρητικούς καλλιτέχνες του Χόλιγουντ, με απόψεις που τους διαφοροποιούν ηχηρά από την πλειοψηφία των πιο προοδευτικών συναδέλφων τους (όπως ο Τζορτζ Κλούνεϊ που μας απασχόλησε αυτήν την εβδομάδα με το Suburbicon), σε μια περίοδο ακραίας πόλωσης σε όλα τα κοινωνικά στρώματα της Αμερικής. Ο Βον κατά καιρούς έχει εκφράσει την υποστήριξή του για την οπλοκατοχή («το να απαγορεύσεις τα όπλα είναι σαν να απαγορεύεις τα πιρούνια για να μην γίνει κάποιος χοντρός» είχε δηλώσει, προκαλώντας αντιδράσεις από προσωπικότητες όπως ο Τζαντ Άπαταου), ενώ έγινε και meme με την εμφανή απάθεια/απέχθειά του για τον αντι-Τραμπ λόγο της Μέριλ Στριπ στις τελευταίες Χρυσές Σφαίρες. Από την πλευρά του ο Ζάλερ δηλώνει ότι πολιτικά τοποθετείται «δεξιά του κέντρου», αν και φροντίζει να μην αφήνει τις απόψεις του να επηρεάζουν τη δουλειά του (για παράδειγμα, παρόλο που είναι άθεος, έγραψε τραγούδια όπως το “The trumpets of heaven” στο soul σάουντρακ που ακούσατε πρώτοι στην Popaganda).

Μαζί με την αναβίωση του gritty σινεμά των 70s διά χειρός Ζάλερ, έχει αρχίσει να σχηματίζεται γύρω του και μια άτυπη ομάδα που ετοιμάζει ήδη το επόμενο κινηματογραφικό της βήμα: ο Βον και ο Γκίμπσον συμπρωταγωνιστούν στη νέα ταινία του, Dragged Across Concrete, υποδυόμενοι δύο αστυνομικούς που τίθενται σε διαθεσιμότητα λόγω των υπερβολικά βίαιων μεθόδων τους κι αποφασίζουν να διεισδύσουν στον υπόκοσμο για βρουν το δίκιο τους. Το καυτό θέμα της ταινίας έχει αντιμετωπιστεί από τώρα με σηκωμένα φρύδια λόγω του αμφιλεγόμενου πρότερου βίου των συντελεστών του, αλλά πολλοί από τους ηθοποιούς του Ζάλερ από τον Καυγά στο Μπλοκ 99 (Τζένιφερ Κάρπεντερ, Ντον Τζόνσον, Ούντο Κίερ) δεν διστάζουν να επαναλάβουν τη συνεργασία τους μαζί του, ακόμα κι αν η κυκλοφορία της ταινίας αναμένεται να τύχει εμπρηστικής υποδοχής.

Σε κάθε περίπτωση, όποιος δυσανασχετεί, μπορεί να περάσει από το κελί του Βινς Βον για να το συζητήσουν.

To Καυγάς στο Μπλοκ 99 προβάλλεται στους κινηματογράφους από την Πέμπτη 26/10 σε διανομή της Weirdwave
POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.