popaganda_fb_bands

Αν είστε από αυτούς που ανανεώνετε το status σας κάθε πέντε λεπτά, σχολιάζετε τα πάντα και κάνετε like παντού τότε σίγουρα δε θα σας έχει ξεφύγει ούτε αυτό. Το νέο παιχνίδι που κυκλοφορεί στους κύκλους των απανταχού μουσικόφιλων και μη στο Facebook και έχει γίνει αρκετή φασαρία ώστε  αποκλείεται να μη το έχει πάρει κάπου το μάτι σας ή να μην έχετε συμμετάσχει σε αυτό έστω και μια φορά. Δεν είναι κάτι δύσκολο. Απλά κάποιος ανεβάζει ένα κομμάτι και συμπληρώνει τα εξής στοιχεία:

1) Band I Was Given: Η μπάντα ή ο καλλιτέχνης που σου έχει δoθεί από κάποιον άλλο φίλο/χρήστη στο Facebook.

2) Do I Like Them? Καλά εδώ δεν είναι απαραίτητο να είσαι και φαν-μπορείς να ρίξεις και τη χολή σου βρε αδερφέ.

3) Have I Seen Them? Εδώ απλά απαντάς αν τους έχει δει ποτέ σε συναυλία, να περηφανευτείς αν ήταν ένα μοναδικό live ή να γκρινιάξεις που δε τα κατάφερες/δε πρόλαβες/το σύμπαν ήταν εναντίον σου.

4) Favorite Song: Εδώ βάζεις το αγαπημένο σου κομμάτι, ή αυτό που έχεις βρει πρώτο στο Youtube.

Στη συνέχεια συμπληρώνεις ακριβώς από κάτω Like this post and I’ll give you a band, όπου καλείς τους απανταχού φίλους σου να συμμετάσχουν κάνοντας like θέλοντας και μη (γιατί μπορεί απλά να τους άρεσε το κομμάτι) και επισημαίνοντας τους σε σχόλια, και δίνοντας κάποιο γκρούπ/ καλλιτέχνη για να συνεχιστεί το παιχνίδι.

Για να είμαστε απόλυτα ακριβείς το εν λόγω παιχνίδι κυκλοφορεί στους κύκλους του συγκεκριμένου κοινωνικού δικτύου σε διάφορες παραλλαγές από το 2011. Κατά περιόδους οι χρήστες ενδιαφέρονται και συμμετάσχουν και ύστερα από λίγο χάνουν το ενδιαφέρον τους και το ξεχνάνε. Ξεκίνησε με ηλικία και αριθμούς («-15. Τι έκανες στα 15 σου;», «10 πράγματα που ξέρετε ή δε ξέρετε για μένα»), με ηθοποιούς, αυτή τηn περίοδο με τα μουσικά πράγματα (δεδομένου και της έξαρσης που υπάρχει με τα free downloads, το bandcamp, το Soundcloud, το Spotify και πάει λέγοντας) ενώ η τελευταία εναλλακτική επιλογή  πιάνει και τους βιβλιόφιλους, και τους αγαπημένους και μη συγγραφείς/ποιητές και τα έργα τους.

Σύμφωνα με τις «θεωρίες συνωμοσίας» αυτά τα παιχνίδια ξεκινούν από το ίδιο το Facebook στη προσπάθεια του είτε να εξασφαλίσει περισσότερους χρήστες, είτε να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον και τη διάθεση των ήδη ενεργοποιημένων λογαριασμών. Επίσης, κάποια τελευταία «κακεντρεχή» (;) άρθρα λένε ότι ήδη υπάρχει ένα ποσοστό που αρχίζει και βρίσκει το «φατσομπούκι» βαρετό ενώ αν λάβουμε υπ’ όψιν και το μεγαλοπρεπέστατο «όχι» που εισέπραξε από το Snapchat, τότε ίσως οι παραπάνω θεωρίες να έχουν κάποια βάση. Να πρόκειται ουσιαστικά για μια έμμεση προσπάθεια του κοινωνικού δικτύου να φέρει και άλλους λογαριασμούς στη διαδικτυακή «φωλιά» του.

Πάντως το εν λόγω παιχνίδι, από όποια πλευρά και αν το δει κανείς τελικά, έχει πλάκα, είναι διασκεδαστικό και δε χρειάζεται να έχεις τουλάχιστον 1600 βινύλια για να το παίξεις. Ούτε καν τρεις σκληρούς δίσκους γεμάτους με MP3. Χρειάζεται να έχεις λίγα λεπτά χρόνου για χάσιμο.