Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΥΣΙΚΗ : ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Ο Wax Tailor νιώθει ευτυχής που έζησε την γαλλική ραπ των 90’s

Μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της electro hip-hop σκηνής απαντά στις ερωτήσεις της Popaganda λίγο πριν εμφανιστεί στο Fix Factory of Sound της Θεσσαλονίκης και στο Fuzz Live Music Club της Αθήνας.

Μοιάζει περιττό να προσπαθήσει να μιλήσει κανείς στο ελληνικό κοινό για τον Wax Tailor. Η δημοφιλία του Γάλλου ράπερ στη χώρα μας είναι τέτοια, που οι συστάσεις προφανώς περιττεύουν αφού το το κοινό που συρρέει στις εμφανίσεις του είναι πολυπληθέστατο. Λίγο πριν προσγειωθεί για τις δύο εμφανίσεις του, την Παρασκευή 17 Μαρτίου στο Fix Factory of Sound της Θεσσαλονίκης και το Σάββατο 18 Μαρτίου στο Fuzz Live Music Club της Αθήνας, ο Wax απάντησε στις ερωτήσεις της Popaganda.

Μιλήστε μου λίγο για τη γαλλική ραπ σκηνή στην οποία ανήκετε. Ήταν μια άλλη εποχή τότε, στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ήταν ακόμα η επώαση της γαλλικής σκηνής, όλα έμεναν ακόμα να οικοδομηθούν. Υπήρχε ένας ενθουσιασμός, ήταν χαρά να είσαι μέρος αυτής της περιπέτειας. Είμαι υπερήφανος κι ευτυχής που έζησα αυτά τα χρόνια, τη χρυσή εποχή.

Ο ήχος της rap και της hip hop ρίζωσε αληθινά στη Γαλλία – σχεδόν δεν θεωρείται ως ξένη μουσική. Πώς το εξηγείτε αυτό; Αυτή είναι μια ιστορία κάπως ιδιαίτερη. Υπήρξαν αρκετές περίοδοι. Το 1983 ήταν η εμφάνιση της σκηνής, ύστερα το ’89 ήταν η επώασή της, κι ύστερ η περίοδος που έγινε εμπορική, ξεκινώντας από το 1996. Διαφορετικές εποχές, και διαφορετικοί κι οι πρωταγωνιστές τους.

8442042168_a251a60103_b

Ξεκινήσατε από το ραδιόφωνο των παρισινών προαστίων. Πείτε μου κάτι για εκείνη την περίοδο. Ήταν αληθινό σχολείο για μένα. Χάρις στο ραδιόφωνο γνώρισα ανθρώπους που θαύμαζα, τα μεγάλα γαλλικά συγκροτήματα, αλλά και αρκετά αμερικάνικα, όπως τους Cypress Hill ή τους Roots. Εκείνη την εποχή το ραδιόφωνο ήταν ένας ωραίος χώρος με μεγάλη ελευθερία.

Το hip hop εμφανίστηκε στις ΗΠΑ για λόγους συγκεκριμένους, μέσα σε μια συγκεκριμένη ατμόσφαιρα. Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για το trip hop και το Μπρίστολ. Στη Γαλλία πώς συνέβησαν τα πράγματα; Είναι δύσκολο να τα συνοψίσει κανείς, αλλά ας πούμε πως υπήρξαν πολλοί διαφορετικοί παράγοντες. Το 1982 έγινε στο Παρίσι η περιοδεία New York City Rap με επικεφαλής τον Afrika Bambataa. Αυτή υπήρξε αληθινά σημαδιακή. Επίσης είχαμε την τύχη να ξεκινήσει το ελεύθερο ραδιόφωνο το 1981, κι εκεί ξεπήδησαν και τέτοιες εκπομπές. Από αυτές αποκτήσαμε και μια εκπομπή Hip Hop στην τηλεόραση το 1984: Παιζόταν την Κυριακή το απόγευμα στο μεγαλύτερο κανάλι. Δεν κράτησε παρά μόνο έξι μήνες, αλλά σημάδεψε μια ολόκληρη γενιά και συνένωσε αυτούς που θα γίνονταν λειτουργοί αυτής της κουλτούρας. Οι ανεξάρτητοι ραδιοφωνικοί σταθμοί έπαιξαν επίσης μεγάλο ρόλο στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’80, και πάνω απ’ όλους το Radio 7 και το Radio Nova. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 υπήρξε κι άλλη μια εκπομπή rap στην τηλεόραση, το RapLine, που επίσης έπαιξε σπουδαίο ρόλο.

https://www.youtube.com/watch?v=snUL2IBlB88&feature=youtu.be

Τι θα δούμε την Παρασκευή στην Θεσσαλονίκη και το Σάββατο στην Αθήνα; Θα με συνοδεύει το συγκρότημά μου: ένας κρουστός, ένα κιθαρίστας, ένας τσελίστας, μια φλαουτίστα, δύο MC’s, δύο τραγουδίστριες και μια καινούρια οπτική εγκατάσταση που δημιουργήθηκε γύρω από το καινούριο μου άλμπουμ, το By Any Beats Necessary. Είμαι πολύ ευτυχής με αυτό το καινούριο λάιβ.

O Wax Tailor επιστρέφει στην Ελλάδα, μαζί με την μπάντα του και με ένα ολοκαίνουριο album στις αποσκευές του για δύο μοναδικές συναυλίες, την Παρασκευή 17 Μαρτίου στο Fix Factory of Sound (Θεσσαλονίκη) και το Σάββατο 18 Μαρτίου στο Fuzz Live Music Club (Αθήνα).  Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ και εδώ
POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.