ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2016 17.06.2016

Ένα απόγευμα με τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο (ΒΙΝΤΕΟ)

Τον επισκεφθήκαμε στο νέο του σπίτι, το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου!
Βίντεο: Δημήτρης Κουλελής
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2016Ένα απόγευμα με τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο (ΒΙΝΤΕΟ)

Η είσοδος της Πειραιώς 260, με το ερεβώδες μωβί λουλούδι της φετινής αφίσας του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, είναι ορθάνοιχτη, μετά από καιρό. Ενώ ο άνεμος λυσσομανά, εργάτες στήνουν στην ανοιχτωσιά μετά τα ταμεία, που σιγά σιγά ξεσκονίζονται κι αποκτούν ζωή, τη σκηνή για τη συναυλία  της έναρξης του Φεστιβάλ. Μέσα στις δύο από τις τρεις σκηνές του φεστιβαλικού συμπλέγματος τεχνικοί ετοιμάζουν σε πυρετό τον εξοπλισμό. Βρισκόμαστε στο παραπέντε της πρώτης πρεμιέρας και υπάρχουν σημεία όπου ακόμα επικρατεί η εικόνα της παραίτησης. Σκόνη παντού.  Ηθοποιοί και βοηθοί από τις πρόβες του θιάσου της Ορέστειας του Γ.Χουβαρδά κάνουν διάλειμμα στον εξωτερικό χώρο πίσω από τα παρασκήνια, που εφάπτεται με την Καλών Τεχνών, πίνοντας καφέ και συζητώντας, ενώ το τεχνικό προσωπικό της Πειραιώς πηγαινοέρχεται ασταμάτητα παντού. «Μην ανησυχείτε. Αύριο θα είναι όλα έτοιμα», καθησυχάζει τους συναδέλφους της μια παλιά καραβάνα. Εμφανίζεται ο νέος καλλιτεχνικός  διευθυντής Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος χαμογελαστός με τη μηχανή του για το ραντεβού μας. Είναι 5 το απόγευμα. Εγγλέζος! Ο κόσμος της Πειραιώς τον χαιρετά εγκάρδια. 

ATHENS FESTIVAL
«Θα πρέπει να μιλήσω και στους εργαζόμενους, όμως», λέει μόλις μας συναντά με τον Δημήτρη, που έχει κάνει ήδη ρεπεράζ στους χώρους. Μετακινούμαστε σε τρία σημεία του πρώην συγκροτήματος Τσαούσογλου. Στην αυλή, όπου γίνονταν επί Γ.Λούκου τα πάρτυ, μέσα στον βασικό αποθηκευτικό χώρο με το κάθε λογής σιδερικό πεταγμένο φύρδην μίγδην, στην αλάνα όπου στηνόταν η εξέδρα για τη συναυλία   των θυρανοιξίων. Ο αέρας πήρε μαζί του πολλά από τα λόγια που ειπώθηκαν. Διασώθηκε το «Δεν είμαι από αυτούς που θεωρούν ότι πρέπει να ξεκινάς απ’το μηδέν. Όλα έχουν μια συνέχεια. «Ο Λούκος, ειδικά στην Πειραιώς, έκανε πολύ σπουδαίο έργο»  μαζί με τα  σχέδιά του το φεστιβάλ να ανοίξει στην κοινωνία, σε στοές και παλιά κτήρια της πόλης.
Ήταν συγκινητική η στιγμή της συνάντησής του, μετά τη συνέντευξη, με τους εργαζόμενους της Πειραιώς: «Βαγγέλη με λέγανε πριν τις 4 Απριλίου (οπότε ανέλαβε καθήκοντα), Βαγγέλη με λένε  μετά τις 4 Απριλίου και μετά μακάρι να φύγω ως Βαγγέλης», τους συστήθηκε.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2016

Πώς ήταν λοιπόν αυτό το «νέο» Φεστιβάλ;

Ο Γιώργος Βουδικλάρης κάνει μία αποτίμηση του πρώτου μετά Λούκον φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαυρου.

Ο Ρίμας Τουμίνας σε πρώτο πρόσωπο

Ο κορυφαίος λιθουανός σκηνοθέτης και διευθυντής του ιστορικού ρωσικού θεάτρου Βαχτάγκοφ μάς μίλησε για τη χώρα του, τον ρώσο πρόεδρο, την Επίδαυρο και τη θεραπεία του θεάτρου. Συνέντευξη στην Ιωάννα Κλεφτόγιαννη.

Cold Blood: Yπερθέαμα από…δάχτυλα

Η σπουδαία χορογράφος Μισέλ Αν ντε Με μιλάει στην Popaganda με αφορμή την πολυαναμενόμενη παράσταση που θα δούμε στην Πειραιώς 260.

Δρώμενο έκπληξη του Εθνικού θεάτρου σε σταθμούς του Μετρό. Πέμπτη 14 / 7 / 2016

Σαξόφωνα, τραγούδια, μονόλογοι. Σε δυο γλώσσες, τα ρωσικά και τα ελληνικά, και σε δυο σταθμούς του Μετρό του Συντάγματος και της Ακρόπολης.

Τι τραβάνε κι αυτοί οι ταξιθέτες…

Οι αφανείς ήρωες του Ελληνικού Φεστιβάλ (Αθηνών και Επιδαύρου) διηγούνται τις πιο σουρεαλιστικές ιστορίες που έχουν ζήσει εν ώρα εργασίας. Από ντου στην είσοδο μέχρι σεξ στις κερκίδες του Ηρωδείου.

Σουρεαλισμός στην Επίδαυρο

Οι ηθοποιοί Νίκος Κουρής, Σοφία Φιλιππίδου και Όλια Λαζαρίδου και ο αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου και μουσικός Θοδωρής Αμπαζής διηγούνται στην Popaganda μερικές περίεργες ιστορίες από το αρχαίο θέατρο.

«Γεννηθήκαμε, θα πεθάνουμε, θα κάνουμε λάθη ενδιάμεσα. Δεν τρέχει και τίποτα»

Η Σοφία Μαραθάκη, που το χειμώνα με την παράστασή της «O Φίλιπ Γκλας Αγοράζει Μια Φρατζόλα Ψωμί» συζητήθηκε όσο λίγες δημιουργοί, μιλάει στην Popaganda λίγο πριν ανέβει η «Φιλονικία» στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Το μεγάλο στοίχημα της Ορέστειας του Γιάννη Χουβαρδά

Η Ιωάννα Κλεφτόγιαννη μιλά με τους πρωταγωνιστές λίγο πριν την πρεμιέρα και ο Γεράσιμος Δομένικος φωτογραφίζει τις πρόβες της παράστασης που συζητά όλη η πιάτσα.

Γιατί τόσο μεγάλη μερίδα του Τύπου εξανέστη με τον Rodrigo Garcia;

Ο Γιώργος Βουδικλάρης είδε την πολυσυζητημένη παράσταση «4» και βάζει τα πράγματα στη θέση τους.

Ποιος είναι ο άγνωστος «Ποδάγρας» που παρουσιάζεται στη Μικρή Επίδαυρο;

Το απαγορευμένο σατιρικό πολιτικό μανιφέστο κατά της μοναρχίας του μεγάλου Άγγλου ποιητή Percy Shelley «Ποδάγρας ή Οιδίπους Τύραννος» ανεβάζουν σήμερα σε παγκόσμια πρώτη φοιτητές του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Ροντρίγκο Γκαρσία: “Εχω ζήσει συνεσταλμένα, ανάμεσα σε απαίσιους ανθρώπους”

Προβοκάτορας ή μεταμοντέρνος δημιουργός; Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα πρόσωπα του παγκόσμιου θεάτρου μιλά στην Ιωάννα Κλεφτόγιαννη λίγο πριν το "4" παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου.

Τι Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου θέλουμε; (Vol.2)

H Popaganda συνεχίζει τη δημόσια συζήτηση για το Φεστιβάλ, θέτοντας εκ νέου το ερώτημα σε ακόμη δέκα σκηνοθέτες, θεσμικούς του πολιτισμού, εικαστικούς, στιχουργούς, χορογράφους, videoartist, συγγραφείς, ηθοποιούς αλλά και σε μια θεατρική κολεκτίβα.

Χειροκροτήστε το νέο αίμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

13 νέοι καλλιτέχνες, όλοι κάτω των 30 ετών, που συμμετέχουν φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου φωτογραφίζονται για την Popaganda και αποκαλύπτουν τα όνειρα και τις προσδοκίες τους.

Minefield: Η συνταρακτική παράσταση της Λόλα Αρίας

Η Αργεντινή δημιουργός αν συνεχίσει έτσι θα εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες δυνάμεις του παγκοσμίου θεάτρου, επιμένει ο Γιώργος Βουδικλάρης.

Ο Τυφλός Ποιητής του Jan Lauwers θα είναι μία από τις παραστάσεις-κλειδιά του Φεστιβάλ Αθηνών

Ανεβαίνει στις 28 και 29 Ιουνίου στην Πειραιώς 260 και ο σπουδαίος Φλαμανδός σκηνοθέτης μιλάει στην Popaganda για πολιτική, ανθρωπισμό και για τον φίλο του από το Βέλγιο που κάποιοι εδώ στην Ελλάδα αποκάλεσαν persona non grata.

Άμλετ: Όταν βλέπεις πολλά «ευρήματα», κράτα μικρό καλάθι

Η σαιξπηρική παράσταση του πολυσυζητημένου Λιθουανού σκηνοθέτη Οσκάρας Κορσουνόβας, ήταν η επιτομή του «πολύ κακό για το (σχεδόν) τίποτα», επιμένει ο Γιώργος Βουδικλάρης.

Τι Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου θέλουμε;

Στη μεγάλη δημόσια συζήτηση, που αισίως ξεκινάει, συμμετέχει και η Popaganda θέτοντας το ίδιο ερώτημα σε 15 ιστορικούς και κριτικούς τέχνης, curator, συγγραφείς, σκηνοθέτες, ηθοποιούς, performer, μουσικούς αλλά και θεσμικούς του πολιτισμού.

Αργυρώ Χιώτη: «Ίσως και οι κοινωνίες που οργανώσαμε να έχουν πάρει λάθος δρόμους»

Μια συζήτηση με την σκηνοθέτρια των Vasistas που συμπράττει με τον Ευθύμη Φιλίππου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Ρομέο Καστελούτσι: Ρέστα και…ταπί

Τα ανταλλακτικά ενός οχήματος ή τα δομικά υλικά ενός οικοδομήματος, δίδονται προς πώληση λίγο πριν από την οριστική κατάρρευση του αρχικού οργανισμού. Κι αυτή η κατάρρευση στην περίπτωση του Καστελούτσι δείχνει να είναι οριστική και αμετάκλητη.

Ο Ρομέο Καστελούτσι στην Popaganda

Ο σπουδαίος ιταλός θεατράνθρωπος επιμένει ότι δεν είναι χρέος της τέχνης να αλλάξει τον κόσμο, ενώ εξακολουθεί να θεωρεί ότι τα πάντα γεννήθηκαν στην Ελλάδα.

Ένα απόγευμα με τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο (ΒΙΝΤΕΟ)

Τον επισκεφθήκαμε στο νέο του σπίτι, το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου!

Στην πρεμιέρα του Φεστιβάλ Αθηνών

Η Popaganda δεν θα μπορούσε παρά να είναι παρούσα. Ανταπόκριση του Γιώργου Βουδικλάρη από το Revolt Athens.

Δείτε το βίντεο από το νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου

Η ομάδα Vasistas και η Αργυρώ Χιώτη μας παρουσιάζουν το «Απολογίας 3&4».

Ένας Σικελός στο Ηρώδειο

O πληθωρικός Ενρίκο Καστιλιόνε ανεβάζει την Αΐντα του Βέρντι και εξηγεί στην Popaganda γιατί η όπερα είναι το πιο ολοκληρωμένο είδος ζωντανής τέχνης

Δεκατρείς επιλογές του Φεστιβάλ Αθηνών για τις οποίες (μπορεί και να) αξίζει να θυσιάσεις διακοπές και μπάνια 

Η Ιωάννα Κλεφτόγιαννη ρίχνει μια γρήγορη ματιά στο πολιτιστικό πρόγραμμα του καλοκαιριού και κάνει μια πρώτη λίστα για αυτά που πρέπει να δούμε.
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΟ INBOX ΣΟΥ
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.