theres-something-odd-about-donald-trumps-facebook-page.jpg

Ο Ντόναλντ Τραμπ και η κυβέρνησή του ορκίζονται σήμερα, αναλαμβάνοντας παράλληλα και επίσημα τα καθήκοντά τους. Με αφορμή το γεγονός αυτό, αξίζει να κάνουμε μια αναδρομή στις πρόσφατες αμερικανικές εκλογές, αυτές που ανέδειξαν τον Αμερικανό επιχειρηματία στον 45ο Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών, για να ρίξουμε μια ματιά στο πώς ακριβώς προέκυψε αυτό το αποτέλεσμα.

Αρκετοί είναι εκείνοι που θεωρούν πως τα social media και δη το Facebook είναι πλέον σε θέση να ανεβάζουν και να κατεβάζουν προέδρους και πρωθυπουργούς. Ξέρετε κάτι; Δεν έχουν άδικο. Όσο κι αν ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ επιμένει να ρίχνει τους τόνους, το δίκτυό του έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επικράτηση του Ντόναλντ Τραμπ έναντι της Χίλαρι Κλίντον και με αυτό, δεν εννοούμε –μόνο- τις ψευδείς ειδήσεις που διαδίδονταν μέσω Facebook –αφού πρώτα είχαν δημοσιευτεί και αναπαραχθεί καλά-καλά από διάφορα online μέσα ενημέρωσης.

Donald-Trump-Hillary-Clinton-Facebook-Twitter-October-2016

Όπως αποκάλυψε στο Wired ο επικεφαλής της ψηφιακής καμπάνιας του Ρεπουμπλικάνου πολιτικού, Μπραντ Πάρσκεϊλ, χάρη στο Facebook συγκεντρώθηκε μεγάλο μέρος των συνολικά $250 εκατ. με τα οποία ο Τραμπ χρηματοδότησε την προεκλογική του εκστρατεία. Κατά τη διάρκεια αυτής, το επιτελείο του επένδυσε για την προβολή του σε ψηφιακά μέσα περισσότερα από $90 εκατ., η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων «επέστρεψε» στο δίκτυο του Μαρκ Ζάκερμπεργκ.

Εκεί ακριβώς ήταν που κρίθηκε η προεκλογική μάχη και όχι στα στούντιο που λάμβαναν χώρα τα τηλεοπτικά ντιμπέιτ των δύο υποψηφίων. Ο Τραμπ επένδυσε εξ αρχής στο διαδίκτυο, στοχεύοντας το Facebook με τρόπο τέτοιο που καμία προεκλογική καμπάνια δεν είχε κάνει στο παρελθόν –ούτε καν εκείνη του Μπαράκ Ομπάμα. Στο απέναντι στρατόπεδο, οι επικεφαλής της καμπάνιας της Χίλαρι Κλίντον, προτίμησαν να στηριχθούν σε πιο «παραδοσιακές» μεθόδους: μόνο κατά τους τελευταίους μήνες πριν τις εκλογές της 8ης Νοεμβρίου του 2016, ξόδεψαν περισσότερα από $200 εκατ. σε τηλεοπτικά σποτ, τη στιγμή που εκείνοι του Ντόναλντ Τραμπ δεν έφτασαν ούτε τα μισά!

Donald-Trump-Twitter

Τα νούμερα που δίνει ο Γκάρι Κόμπι, επικεφαλής προβολής και διαφήμισης της καμπάνιας του Ντόναλντ Τραμπ, σχεδόν τρομάζουν. Μιλάμε για 40.000-50.000 παραλλαγές διαφημιστικών μηνυμάτων (με υπότιτλους και χωρίς, με εικόνα ή βίντεο κ.α.) σε καθημερινή βάση. Ειδικά τη μέρα του τρίτου ντιμπέιτ μεταξύ Τραμπ και Κλίντον, η ομάδα του έτρεξε πάνω από 175.000 παραλλαγές των διαφημίσεων που είχε ετοιμάσει, εξασφαλίζοντας έτσι πως με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, οι διαφημίσεις του υποψηφίου των Ρεπουμπλικάνων θα προβάλλονταν σε όσο το δυνατόν περισσότερους Αμερικάνους χρήστες του Facebook!

Τα παραπάνω βέβαια δεν θα πρέπει να προκαλούν έκπληξη. Παρά τα όσα μπορεί να καταλογίσει κανείς στον Τραμπ, δεν μπορεί να αρνηθεί την τριβή του με τα social media –εδώ ο άνθρωπος χειρίζεται ο ίδιος τον λογαριασμό του στο Twitter! Ήταν επόμενο λοιπόν να επενδύσει σε αυτά, τουλάχιστον περισσότερα σε σχέση με την αρκετά πιο συντηρητική και απόμακρη στο συγκεκριμένο κομμάτι Χίλαρι Κλίντον. Κι ας διαρρηγνύει τα ιμάτιά του ο Μαρκ ότι «δεν έκανε και τίποτα»…