WELLNESSΤι πραγματικά συμβαίνει στο σώμα σου όταν τρέχεις

Τι πραγματικά συμβαίνει στο σώμα σου όταν τρέχεις

Είτε είστε έμπειροι μαραθωνοδρόμοι, είτε έχετε μόλις αγοράσει τα πρώτα σας running shoes, το να καταλαβαίνετε τις σωματικές συνέπειες του τρεξίματος είναι ζωτικής σημασίας γνώση.

Πεπτικό σύστημα

Ο στομαχόπονος ή οι κράμπες στο στομάχι είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο για τους δρομείς. Αυτό συμβαίνει γιατί το σώμα μας στέλνει αίμα προς τους μύες και μακριά από την κοιλιά. Ως αποτέλεσμα αυτό έχει, η πέψη του φαγητού να γίνεται πιο αργά – γι αυτό μάλιστα ένα μεγάλο γεύμα πριν το τρέξιμο είναι μία κακή ιδέα. Ενώ είναι απαραίτητο να έχεις γεμίσει με ενέργεια το σώμα σου πριν από ένα τρέξιμο, φρόντιζε να το κάνεις με κάτι μικρό σε ποσότητα και ελαφρύ, όπως για παράδειγμα ένα φρούτο ή ένα σάντουιτς.

Εγκέφαλος

Το ότι ο δρομέας “την ακούει” δεν είναι καθόλου μύθος. Όταν τρέχεις μεγάλες αποστάσεις προκαλείς την απελευθέρωση ενδορφινών, οι οποίες είναι μικρές ομάδες πρωτεϊνών που προκαλούν το αίσθημα της ευφορίας και μπορούν μάλιστα μέχρι και να ανακουφίσουν το σώμα από τον πόνο. Ακόμα, παράγονται ντοπαμίνη, που προκαλεί το αίσθημα της ευχαρίστησεις και σεροτονίνη, η οποία παίζει ρόλο στη ρύθμιση της διάθεσης. Όλοι μαζί αυτοί οι παράγονται συμβάλλουν στην ανεβασμένη διάθεση που έχει ο runner, ενώ μειώνουν τα επίπεδα του στρες, του άγχους και της κατάθλιψης.

Απώλεια λίπους

Γενικά μιλώντας, η ποσότητα ενέργειας που προσλαμβάνουμε σε σχέση με την ποσότητα ενέργειας που καταναλώνουμε είναι αυτό που καθορίζει το βάρος μας, και το τρέξιμο μπορεί να δημιουργήσει ένα έλλειμμα θερμίδων βοηθώντας στη μείωση του λίπους μέσω της ενεργειακής κατανάλωσης.

Σύμφωνα με έναν υπολογισμό, αν ζυγίζεις 65 κιλά και τρέχεις με 6,5 χιλιόμετρα την ώρα, μπορείς να κάψεις περίπου 130 θερμίδες σε μόλις 20 λεπτά. Αν έφαγες, δηλαδή, αυτή την έξτρα φέτα ψωμιού με προζύμι, μπορείς να την κάψεις άνετα.

Το τρέξιμο εκτός από αντοχή, βοηθά στην ενδυνάμωση του σκελετικού και μυικού συστήματος, ενώ ενισχύει και το μεταβολισμό μας. Ωστόσο, μέχρι ενός σημείου, η μυική μάζα δεν θα συνεχίσει να αυξάνεται με το τρέξιμο, καθώς η επαναλαμβανόμενη φύση του αθλήματος απαιτεί ένα συγκεκριμένο επίπεδο μυικής πρόσληψης για βιωσιμότητα.  

Γι αυτό, καλό είναι το τρέξιμο να συνοδεύεται με προπόνηση με αντιστάσεις προκειμένου να επιτευχθεί ένα επιθυμητό επίπεδο λίπους σε σχέση με το μυ.

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου στο LadyPapaya.com, κάνοντας κλικ εδώ.

ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΟ INBOX ΣΟΥ
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.