boy and a girl playing video game

Είναι δύσκολο να δει κανείς άνδρες να ανταγωνίζονται ή/και να συναγωνίζονται άμεσα γυναίκες. Ο διαχωρισμός ανδρών και γυναικών αποτελεί ένα από τα πλέον αρχέγονα στερεότυπα της κοινωνίας μας και παρ’ ότι γίνονται προσπάθειες για να την επίτευξη ισότητας και ισονομίας ανάμεσα στα δύο φύλα, οι διακρίσεις εξακολουθούν να υφίστανται, σε άλλες περιπτώσεις δικαιολογημένα (όπως στον αθλητισμό όπου οι άνδρες υπερέχουν λόγω μυϊκής δύναμης) και σε άλλες αδικαιολόγητα (αρκεί κανείς να εξετάσει το φύλο των γραμματέων).

Τα videogames συνιστούν μια καλή ευκαιρία για να γεφυρωθεί αυτό το χάσμα. Η ανταγωνιστική φύση του αντικειμένου (competitive gaming, όπως είναι γνωστή) που θέτει τους παίκτες ενάντια μεταξύ τους, ευνοεί τις αντιπαραθέσεις -σε αγωνιστικά πάντα πλαίσια- και μάλιστα δίχως την ανάγκη διάκρισης των παικτών σε άνδρες και γυναίκες. Στο gaming, εξ’ άλλου, αυτό που μετρά είναι η ικανότητα. Στοιχεία και χαρακτηριστικά όπως το ύψος, η μυϊκή μάζα, η ταχύτητα στα πόδια ή το όνομα δεν παίζουν κανέναν απολύτως ρόλο, γεγονός που ευνοεί την άμεση «διασταύρωση» ανδρών με γυναίκες παίκτριες κατά τη διάρκεια των τουρνουά. Συν τοις άλλοις, το κοινό του gaming και δη των τουρνουά που γίνονται στα πλαίσια αυτού, είναι μικρής ηλικίας και άρα σε φάση που ακόμα είναι δεκτικό σε ερεθίσματα προκειμένου να πλάσει την προσωπικότητά του. Τι καλύτερο από μια «υπενθύμιση» πως οι γυναίκες μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια τους άνδρες, ξεκινώντας από το gaming και φτάνοντας ποιος ξέρει πού.

Εξαιρέσεις βέβαια υπάρχουν και δεν μιλάμε για τα «απλά» σεξιστικά σχόλια των forums (ή fora, ό,τι προτιμά κανείς) και των chatrooms αλλά για ολόκληρες διοργανώσεις, όπως τα προκριματικά για το Παγκόσμιο Τουρνουά Hearthstone της International e-Sports Federation (IeSF) στη Φινλανδία, τα οποία όταν αρχικά ανακοινώθηκαν, ήταν ανοιχτά μόνο σε άνδρες συμμετέχοντες. Η πλάκα είναι ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση, σύμφωνα με τους διοργανωτές, η απόφαση να συμμετάσχουν μόνο άνδρες παίκτες πάρθηκε «στην προσπάθεια να προωθηθούν τα eSports σαν νόμιμα αθλήματα», σκεπτικό που αν ευσταθεί έρχεται σε ευθεία αντιπαράθεση με τα ιδεώδη και τις αρχές του αθλητισμού βέβαια αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Στην πορεία και μετά την έκταση που πήρε το θέμα, οι κανονισμοί άλλαξαν χωρίς πολλά-πολλά, όμως η βλακεία είχε γίνει.

Τα eSports μπορούν να ενώσουν: φύλα, λαούς, κουλτούρες. Το παιχνίδι που τόσοι χλευάζουν και δεν παίρνουν στα σοβαρά μπορεί να εξελιχθεί στο μέσο που θα ενώσει τους ανθρώπους, αναδεικνύοντας τη διαφορετικότητα αλλά εξαλείφοντας τις διαφορές.