Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΘΕΑΤΡΟ

Δεκατρείς παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε την περίοδο των γιορτών

Δεν χρειάζεται να τις δείτε όλες. Και μία να δείτε, καλά θα περάσετε. Βιαστείτε μόνο, γιατι πολλές από αυτές ειναι talk of the town αυτές τις ημέρες και ίσως δυσκολευτείτε να βρείτε εισιτήριο. Είναι όλες εξαιρετικές. Προτείνει η Όλγα Σελλά.
Εικονογράφηση: Κατερίνα Καραλή

Δώρα θα πάρουμε, δώρα θα δώσουμε τις μέρες που έρχονται. Τα Χριστούγεννα, όπως και η Πρωτοχρονιά πέφτουν Τρίτη φέτος, που σημαίνει ότι έχουμε κάμποσες μέρες αργίας, σχόλης και διαχείρισης του χρόνου μας αλλιώς. Και μακριά από μένα ο σνομπισμός των υλικών αγαθών. Αλλά πέρα από αυτά υπάρχουν κι άλλα αγαθά. Κάντε δώρο στον εαυτό σας, λοιπόν (και γιατί όχι και σε κάποιους από τους φίλους σας που ξέρετε ότι θα το χαρούν πολύ), τα εισιτήρια για μια ή περισσότερες παραστάσεις. Σας προτείνουμε αυτές που πιστεύουμε ότι αξίζει να δείτε, για εντελώς διαφορετικούς λογους την καθεμιά  χωρίς αξιολογική σειρά. Εμείς τις έχουμε δει όλες όσες σας προτείνουμε και τις ξεχωρίσαμε ανάμεσα σε πολλές άλλες.  Πάντα με το ενδεχόμενο να αδικούμε όσες δεν προλάβαμε να δούμε, παρότι, σας διαβεβαιώνουμε, ότι βλέπουμε πάρα πολλές. 

Στο πνεύμα των ημερών και το έργο και το είδος της παράστασης: η «Χριστουγεννιάτικη ιστορία» βασισμένη στην πασίγνωστη νουβέλα του Τσαρλς Ντίκενς παρουσιάζεται με τη μορφή μιούζικαλ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου και πρωτότυπη μουσική Θοδωρή Οικονόμου, στο Εθνικό Θέατρο, και συγκεκριμένα στο REX Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη». Για θεατές όλων των ηλικιών. Μπορείτε να πάτε δηλαδή, με παιδιά, ανίψια, βαφτιστήρια, εγγόνια…

[Εθνικό Θέατρο, REX, Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη», Πανεπιστημίου 48. Τετάρτη και Κυριακή στις 7μ.μ. Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 8.30μ.μ.].


Στο Νέο Θέατρο Βασιλάκου, η Κατερίνα Ευαγγελάτου παρουσιάζει την «Κωμωδία των παρεξηγήσεων», μια σπαρταριστή φάρσα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, σε νέα μετάφραση του Διονύση Καψάλη, με πρωταγωνιστές τον Νίκο Κουρή και τον Ορφέα Αυγουστίδη σε διπλούς ρόλους. Μια παράσταση που ευφραίνει απεριόριστα.

[Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου, Προφήτη Δανιήλ 3-5 και Πλαταιών, Κεραμεικός.  Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή και Κυριακή στις 9μ.μ. Σάββατο στις 6μ.μ. ]. 


Δεν είναι μόνο ένα πολύ ενδιαφέρον έργο το «Master Class», που έγραψε ο Terrence McNally, εμπνεόμενος από το περίφημο σεμινάριο που είχε διδάξει η Μαρία Κάλλας στη Νέα Υόρκη, στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Δεν είναι μόνο μια θαυμάσια παράσταση, με χιούμορ και συγκίνηση, αυτή που σκηνοθέτησε ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, σε μετάφραση Στρατή Πασχάλη και παρουσιάζεται στο «Μικρό Χορν» (πρώην Αμιράλ) της οδού Αμερικής. Είναι και η συναρπαστική ερμηνεία της Μαρίας Ναυπλιώτου -στην ωριμότερη στιγμή της καριέρας της. Ικανοί και αναγκαίοι λόγοι για να κλείσετε εισιτήρια. Να επιμείνετε για να κλείσετε εισιτήρια, γιατί δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο.

[«Μικρό Χορν», Αμερικής 10. Τετάρτη και Κυριακή στις 7μ.μ. Πέμπτη, Παρασκευή στις 9μ.μ.. Σάββατο στις 6 και στις 9μ.μ.].


Το θυμόμαστε οι περισσότεροι ως μία από τις δημοφιλείς ελληνικές ταινίες της δεκαετίας του ’60. Ο δαιμόνιος Αρης Μπινιάρης παίρνει το «Ξύπνα Βασίλη» του Δημήτρη Ψαθά και το φέρνει στη Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου αρυτίδωτο, φρέσκο, βαθύ, ουσιαστικό, διαρκές. Με κάμερα στο χέρι, με ζωντανή μουσική επί σκηνής (του Φώτη Σιώτα), με έξοχες ερμηνείες. Μία από τις πιο πρωτότυπες και μεστές θεατρικές προτάσεις των τελευταίων χρόνων.

[Εθνικό Θέατρο, Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος», Αγίου Κωνσταντίνου 22-24. Τετάρτη, Κυριακή στις 6μ.μ. Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 9μ.μ.].


 Στον Τενεσί Ουίλιαμς έσκυψε φέτος ο αεικίνητος Δημήτρης Καραντζάς και συγκεκριμένα στον «Γυάλινο κόσμο» του, το πιο αυτοβιογραφικό του έργο, που παρουσιάζει στη σκηνή του Θεάτρου της οδού Κεφαλληνίας με τρόπο χειροποίητο, βαθύ, θεατρικό. Με τρόπο που καλεί σε ενδοσκόπηση τον κάθε θεατή. Και με τη συναρπαστική ερμηνεία του Χάρη Φραγκούλη.

[Θέατρο οδού Κεφαλληνίας (Κεφαλληνίας 16, Κυψέλη). Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, 9μ.μ., Τετάρτη και Κυριακή, 8μ.μ.].


Ο Δημήτρης Μαυρίκιος γνωρίζει τη θεατρική διαδικασία όσο και τον Πιραντέλλο. Και φέτος παρουσιάζει στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» του Λουίτζι Πιραντέλλο, και φτιάχνει μια παράσταση με θέατρο, μέσα στο θέατρο και πάλι μέσα στο θέατρο. Με την αρωγή της μουσικής του Μάνου Χατζιδάκι στήνει ένα θέαμα σπαραχτικά θεατρικό, που διατρέχει μεγάλο μέρος της παραστασιολογίας του και της διαδρομής του. 

[Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρο, Αγίου Κωνσταντίνου 22-24. Ωρες παραστάσεων: Τετάρτη και Κυριακή στις 7μ.μ., Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, στις 8.30μ.μ.].


Με κέφι, με χιούμορ, με ευρηματικότητα και κυρίως με ταλέντο ο Γιώργος Παπαγεωργίου και η ομάδα άντλησαν από τον «Επιθεωρητή» του Γκόγκολ και παρουσιάζουν στο θέατρο Scrow, στο Παγκράτι, μια παράσταση ευφρόσυνη, έξυπνη, σπιρτόζικη, απολαυστική.

[Scrow Theater, Αρχελάου 5, Παγκράτι. Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη στις 9μ.μ. Και δύο έξτρα παραστάσεις για τις γιορτές: Τετάρτη 26/12/18 στις 19:00 & Πέμπτη 3/1/19 στις 21:00. ΔΕΝ θα πραγματοποιηθούν παραστάσεις 24 & 30 /12].


Οι αναμνήσεις πάνε μαζί με τις γιορτές, μαζί με την Πρωτοχρονιά και τους απολογισμούς που η αρχή της νέας χρονιάς επισύρει. Σας προτείνουμε ένα έργο που καταπιάνεται με τις αναμνήσεις και τα παιχνίδια που μας παίζουν, και ταυτοχρόνως μια από τις πιο ωραίες παραστάσεις του Χάρολντ Πίντερ που έχουμε δει: «Παλιοί καιροί» σε σκηνοθεσία Γιάννη Χουβαρδά, στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης.

[Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, Υπόγειο, (Πεσμαζόγλου 5). Παραστάσεις μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου.: Τετάρτη και Κυριακή, στις 8μ.μ. Πέμπτη, Παρασκευή, Σαββατο στις 9.15μ.μ. Σάββατο (και) στις 6.30μ.μ.].


Λίγες παραστάσεις απομένουν για την «Ελένη» του Γιάννη Ρίτσου και του Βασίλη Παπαβασιλείου, στο Θέατρο Τέχνης της οδού Φρυνίχου.  Για να δείτε αυτόν τον σπουδαίο Ελληνα ηθοποιό που «στέκεται απροσδόκητα σε κάθε φράση, είτε δραματική είτε κωμική, αλλά κι επίσης καταφέρνει να συνυπάρχουν ταυτόχρονα και το κωμικό και το δραματικό. Κατέχει την τέχνη της σιωπής. Κάποιες σιωπές του ακούγονται εκκωφαντικά στο θέατρό του.(…) Γεμίζει το χώρο με την παρουσία του, όπως λίγοι μεγάλοι ηθοποιοί μπορούν», όπως σημειώνει ο εκδότης της «Αγρας» Σταύρος Πετσόπουλος.

[Θέατρο Τέχνης, Φρυνίχου 14, Πλάκα. Στις 16, 23 και 30 Ιανουαρίου 2019, στις 6μ.μ.].


Επειτα από 18 χρόνια, ξανανεβαίνει στη σκηνή του θεάτρου «Πόρτα» ένα από τα ωραιότερα έργα της Ξένιας Καλογεροπούλου, «Το Σκλαβί», η ιστορία δυο παιδιών που γεννιούνται από τον ίδιο πατέρα, που είναι και ο βασιλιάς. Ο ένας είναι ο νόμιμος διάδοχος του θρόνου, ο άλλος το παιδί μιας σκλάβας. Μεγαλώνουν μαζί, σμιλεύουν μια φιλιά, μέχρι που τους χωρίζει ο έρωτας για την ίδια γυναίκα. Ενα έργο που βασίζεται στο ομώνυμο συμιακό παραμύθι, και περιλαμβάνεται στη συλλογή «Παραμύθια του λαού μας» που επιμελήθηκε ο Γιώργος Ιωάννου. Σε συν-σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου και Σοφίας Πάσχου. Μια παράσταση για όλες τις ηλικίες, και για εποχές που «τα βιβλία τα ’γραφαν με το χέρι και που οι μέρες δεν περνούσαν τόσο γρήγορα».

[Θέατρο Πόρτα, Λεωφόρος Μεσογείων 59. Κάθε Κυριακή στις 11π.μ. και στις 3μ.μ.]


Από τα έργα που είδαμε πέρυσι και συνεχίζονται με επιτυχία και φέτος σας προτείνουμε αναμφίβολα τα εξής: 

Το «Εθνικός Ελληνορώσων», του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου, που παρουσιάζεται στο «Από Μηχανής Θέατρο» σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη -ένα πολύ σύγχρονο και δυνατό νεοελληνικό κείμενο, που εκτυλίσσεται σ’ ένα συνοικιακό γήπεδο μπάσκετ, όπου συναντιέται μια φορά το μήνα μια παρέα φίλων για να γυμναστούν, αλλά και να βρεθούν.

(Από Μηχανής Θέατρο, Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο.  Σάββατο 6μ.μ. Τετάρτη και Κυριακή στις 9.30μ.μ.].


«Το χελιδόνι», του Καταλανού Γκιλιέμ Κλούα, σε μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ και σκηνοθεσία Ελένης Γκασούκα, στο «Μικρό Γκλόρια», μια γλυκόπικρη όσο και εύστοχη ιστορία, για πολλά θέματα που απασχολούν τις σύγχρονες κοινωνίες και τις σύγχρονες σχέσεις.

[Μικρό Γκλόρια, Ιπποκράτους 7, Αθήνα. Τελευταίες παραστάσεις: 25 και 26/12, 1, 2 και 6/1/2019 στις 9.30μ.μ.].


Τον «Αρίστο», την παράσταση που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Θωμά Κοροβίνη «Ο Γύρος του θανάτου», και στην ιστορία, την περίεργη και με πολλά ερωτηματικά, ιστορία του Δράκου του Σέιχ Σου και του Αριστείδη Παγκρατίδη, που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Παπαγεωργίου.

[Μέχρι τις 8 Ιανουαρίου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου  (Αντισθένους 7 και Θαρύπου, Νέος Κόσμος), Δευτέρα και Τρίτη στις 9.15μ.μ. Από 14 Ιανουαρίου 2019 στο Θέατρο «Ανεσις» (Λεωφ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι), Δευτέρα και Τρίτη στις 9μ.μ.].


POP TODAY
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.