Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
24.04.2024

Η Βασίλισσα της Αφρικής εκθρονίζει την Barbie

Γιατί η πραγματική Barbie είναι Νιγηριανή.
Η Βασίλισσα της Αφρικής εκθρονίζει την Barbie

Υπάρχει μία καινούργια Barbie στην πόλη. Είναι βασίλισσα, είναι έγχρωμη, φοράει παραδοσιακά αφρικάνικα ρούχα και – το κυριότερο – δεν είναι Barbie.

Πρόκειται για μία κούκλα που δημιουργήθηκε από το Νιγηριανό Ταόφικ Οκόγια πριν από επτά χρόνια. Ο λόγος που έφτιαξε αυτή την κούκλα; Μα γιατί δεν μπορούσε να βρει μία έγχρωμη κούκλα για την ανιψούλα του. Από τότε, οι «Βασίλισσες της Αφρικής», όπως αποκαλούνται αυτές οι κούκλες, έχουν κερδίσει κατακράτως την γνωστή σε όλους μας Barbie, ξεπερνώντας την κατά πολύ σε πωλήσεις στη Νιγηρία.

Ο 43χρονος Οκόγια πωλεί μηνιαίως στη Νιγηρία 6000 με 9000 κούκλες και υποστηρίζει ότι κατέχει το 15% της αγοράς παιχνιδιών της χώρας. 

Οι κούκλες, που πωλούνται με αντίτιμο 4.50 λίρες Αγγλίας, θυμίζουν πολύ την… αμερικανίδα Barbie, αφού είναι και αυτές ιδιαίτερα αδύνατες. Ωστόσο, το αφρικάνικο παρουσιαστικό τους, σε συνδυασμό με το σκουρόχρωμο δέρμα τους, τις κάνει να ξεχωρίζουν από τις ανταγωνίστριές τους.

Τα παιδιά στη Νιγηρία ταυτίζονται ιδιαίτερα με τις κούκλες αυτές, που είναι προικισμένες με τα φυσικά χαρακτηριστικά ενός Νιγηριανού. Ο 5χρονος Όντιαχ, μάλιστα, λέει γεμάτος υπερηφάνεια: «Μου αρέσει πολύ αυτή η κούκλα. Είναι μαύρη σαν εμένα».

Ο Οκόγια δήλωσε στο περιοδικό ELLE:  «Για δύο ολόκληρα χρόνια προσπαθούσα να δείξω στον κόσμο τη σημασία και τα πλεονεκτήματα μίας κούκλας με αφρικάνικο παρουσιαστικό. Κατά τη διάρκεια των δύο αυτών χρόνων, κατάλαβα καλύτερα τη σημασία διάφορων κοινωνικών ζητημάτων, όπως της χαμηλής αυτοεκτίμησης. Αυτό με έκανε να θέλω να κάνω πολλές αλλαγές για τη νέα γενιά. Αυτή η προσπάθεια παραμένει μέχρι σήμερα ένα πολύ δύσκολο ταξίδι, το οποίο όμως απολαμβάνω ιδιαίτερα».

Η αμερικάνικη εταιρεία παιχνιδιών Ματέλ, που με τη σειρά της εμπορεύεται μαύρες κούκλες, δεν έχει μεγάλη παρουσία στην τοπική αγορά. Σε συνέντευξη στελεχών της στο Reuters αναφέρθηκε πως δεν έχουν σχέδια επέκτασης στην περιοχή ενώ ανακοινώθηκε πως το τελευταίο τετράμηνο οι πωλήσεις της Barbie σημείωσαν μείωση της τάξης του 12%.

Η επιτυχία της «Βασίλισσας της Αφρικής» είναι ένα ακόμη δείγμα της διαμόρφωσης μίας μεσαίας τάξης στη Νιγηρία, η οποία, μαζί με το Μεξικό, την Ινδονησία και την Τουρκία, θεωρείται μία από τις ανερχόμενες οικονομικές δυνάμεις του πλανήτη.

Οι πωλήσεις παιχνιδιών στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, όπως αυτή της Νιγηρίας σημειώνουν αύξηση 13%, σε αντίθεση με τις ανεπτυγμένες οικονομίες, στις οποίες οι πωλήσεις στον ίδιο κλάδο σημειώνουν αύξηση της τάξης του 1%. Αυτό σημαίνει ότι οι βασίλισσες και οι πριγκίπισσες του Οκόγια μπορεί πολύ σύντομα να εμφανιστούν στα ράφια και των δικών μας παιχνιδάδικων.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.