Οι μπυροκοιλιές, οι λιγούρες όταν είστε μεθυσμένοι, οι κενές θερμίδες… τα έχουμε ακούσει όλα. Αλλά ανοίξτε μια σαμπάνια, επειδή υπάρχει και μια άλλη πλευρά σε αυτό. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι υπάρχουν διάφοροι τρόποι που το αλκοόλ μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τα περιττά κιλά μακριά.

Αρχικά, υπάρχει η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ.

Οι γυναίκες που πίνουν μόνο ένα ή δύο ποτήρια αλκοόλ την ημέρα έχουν λιγότερες πιθανότητες να βάλουν βάρος, σύμφωνα με μια μελέτη του 2010 από το περιοδικό Archives of Internal Medicine.

Συγκεκριμένα, η μελέτη υποστηρίζει ότι μπορείτε να «εκπαιδεύσετε» τον μεταβολισμό σας να κάψει το αλκοόλ πιο αποτελεσματικά με την τακτική κατανάλωση σε μέτριες ποσότητες, και όχι ευκαιριακή και άμετρη κατανάλωση το Σαββατοκύριακο.

Αυτή η ώθηση του μεταβολισμού μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να χάσουν βάρος πιο εύκολα από αυτούς που δεν πίνουν καθόλου αλκοόλ.

Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί επίσης αυξάνει την HDL (καλή) χοληστερόλη σας.

Σε ό,τι αφορά ποιά ποτά είναι καλύτερα για την υγιή απώλεια βάρους, ας προσπαθήσουμε να αποφεύγουμε τα ζαχαρούχα κοκτέιλ και τις μπύρες.

Το λευκό κρασί περιέχει συνήθως λιγότερους υδατάνθρακες από το κόκκινο κρασί. Ωστόσο, το κόκκινο κρασί περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2014, στο περιοδικό Journal of Nutritional Biochemistry, το ελλαγικό οξύ ρυθμίζει τη συσσώρευση των λιπιδίων. Αυτό σημαίνει ότι το κόκκινο κρασί μπορεί να καθυστερήσει την ανάπτυξη των λιποκυττάρων και να επιβραδύνουν την ανάπτυξή τους.

Το βερμούτ και άλλα εμπλουτισμένα με αλκοόλη κρασιά τείνουν να έχουν περισσότερο αλκοόλ και χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θερμίδες, καθώς και ενώσεις που περιέχουν πολυφαινόλες. Μια μελέτη του 2004 πρότεινε ότι αυτές θα μπορούσαν να προωθήσουν πραγματικά την απώλεια βάρους.

Φυσικά, η κλασσική επιλογή για αυτούς που προσέχουν το βάρος του είναι η αποφυγή αρωματισμένης βότκας ή ρούμι με καρυκεύματα, όμως, και η επιλογή πιο απλών και λιγότερο γλυκών λικέρ. Η ανάμιξή τους με τόνικ χαμηλών θερμίδων ή με σόδα βοηθάει να «κατέβει» πιο ομαλά.

Η μπύρα, ενώ παραδοσιακά συνδέεται με την ανάπτυξη μπάκας, υπάρχει και σε εκδόσεις που περιέχουν πολύ λιγότερες θερμίδες.

via GIPHY

Δεύτερον, υπάρχει η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε επιβλαβή απώλεια βάρους.

Καταναλώνοντας μεγάλες ποσότητες αλκοόλ μπορεί να ξεγελάσετε πραγματικά το σώμα σας στη σκέψη ότι είναι πλήρης, κάτι που πυροδοτεί μια τεράστια αύξηση του γαστρικού οξέος.

Αυτό μπορεί επίσης να κλιμακωθεί σε ένα σοβαρό ζήτημα – αυτοί που είναι γνωστοί σαν «drunkorexics» ανταλάσοουν το φαγητό με την ευκαιριακή άμετρη κατανάλωση οινοπνεύματος, προκειμένου να γεμίσουν τα στομάχια τους, γεγονός που έχει δυνητικά συνέπειες απειλητικές για τη ζωή και την υγεία σας.

Τρίτον, υπάρχει ο θάνατος από κατανάλωση αλκοόλ.

Η κίρρωση του ήπατος μπορεί να σας σκοτώσει. Νεκροί οι άνθρωποι τείνουν να μην βάζουν βάρος…

Αλλά ένα ποτήρι την ημέρα θα πρέπει να είναι εντάξει.

Πηγή: Independent