Ένα γραμμωμένο αγόρι, χωρίς μπλούζα που ξυρίζεται μπροστά στον καθρέφτη ή μια σέξυ γυναικεία παρουσία που γυμνάζεται θεωρείται ο τρόπος για να μπει κανείς μέσα στο πορτοφόλι μας, μέσα από την πιο αρχέγονη επιθυμία.

Σύμφωνα όμως με μια νέα έρευνα, ίσως δεν έχει να κάνει με το σεξ. Στην πραγματικότητα, μπορεί να σημαίνει ακριβώς το αντίθετο. 

Οι διαφημίσεις που χρησιμοποιούν το σεξ ως κύριο μέσο για να τραβούν την προσοχή μας όχι μόνο δεν μας κάνουν να έχουμε περισσότερες πιθανότητες να θυμηθούμε ένα εμπορικό σήμα, αλλά κάποιοι από εμάς είναι πιθανότερο να σχηματίσουν αρνητική στάση απέναντι στην εταιρεία.

Με απλά λόγια, δεν είναι πιο πιθανό να αγοράσουμε ένα προϊόν εάν το σεξ χρησιμοποιείται για να… πουλήσει.

Οι ερευνητές που εδρεύουν στα Πανεπιστήμια της Καλιφόρνιας, του Ιλινόις και της Ιντιάνα ανέλυσαν 78 μελέτες σχετικά με τις συνέπειες των σεξουαλικών προσεγγίσεων στη διαφήμιση, οι οποίες δημοσιεύθηκαν μέσα σε τρεις δεκαετίες και περιλάμβαναν χιλιάδες συμμετέχοντες.

Οι διαφημίσεις που χρησιμοποιούν το σεξ ως όπλο τους ορίστηκαν ως εκείνες που χρησιμοποιούν μοντέλα εν μέρει ή πλήρως γυμνά να ενδίδουν σε σεξουαλική επαφή ή σε υποθετικές στάσεις ή περιλαμβάνουν σεξουαλικά μηνύματα κρυμμένα με λόγια εικόνων.

Ο John Wirtz, ο κύριος συγγραφέας της έρευνας, δήλωσε:

«Οι χρήστες θυμούνται τις διαφημίσεις με σεξουαλικά μηνύματα, αλλά όχι και τα εμπορικά σήματα ή τα προϊόντα που εμφανίζονται στις διαφημίσεις. Βρήκαμε κυριολεκτικά μηδενική επίπτωση στην πρόθεση των συμμετεχόντων να αγοράσουν προϊόντα που είχαν διαφημίσεις με σεξουαλική έκκληση. Αυτή η υπόθεση ότι το σεξ πουλάει, σύμφωνα με τη μελέτη μας, δεν το κάνει. Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι υπάρχει θετικό αποτέλεσμα.»

Το αν αυτό θα επηρεάσει μια μεγάλη επανάσταση στη διαφήμιση μακριά από «σέξι» βίντεο και διαφημιστικές πινακίδες μένει να το δούμε…