Το όνομα ενός αυτοκινήτου παίζει καθοριστικό ρόλο, καθώς είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι καταναλωτές σε τηλεοπτικές διαφημίσεις και αφίσες. Το όνομα είναι η ταυτότητα του αυτοκινήτου. Το Mustang είναι Mustang πριν να είναι και Ford, όπως και το Cherokee είναι Cherokee κι ας έχει από δίπλα το Jeep.

Κάθε χρόνο οι εταιρείες βγάζουν δεκάδες μοντέλα και όπως λέει ο Ρόμπερτ Πάιρα, υπεύθυνος εταιρείας που ειδικεύεται στην ονοματοδοσία προϊόντων, «Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια γλώσσα που να ακουμπάει στην ψυχολογία και να πουλάει το προϊόν.  Πρέπει να ξέρουμε αν το καινούριο SUV θα απευθύνεται σε τριαντάρηδες με παιδιά». 

Ο Πάιρα και η ομάδα του διαλέγουν περίπου 30 ονόματα, τα οποία παρουσιάζουν κάθε φορά στον πελάτη τους και όσο περνάει ο καιρός η λίστα μικραίνει. Αυτή η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει έναν χρόνο ή και περισσότερο. Ένα από τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσουν κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αυτής είναι η ποσότητα των ονομάτων που είναι διαθέσιμα για πατεντάρισμα ή ότι πολλές λέξεις μπορεί να σημαίνουν κάτι διαφορετικό από χώρα σε χώρα.  Για παράδειγμα η General Motors ήθελε να κυκλοφορήσει ένα νέο μοντέλο Buick στον Καναδά με το όνομα LaCrosse, που στην αργκό των νέων του Κεμπέκ σημαίνει αυνανισμός. 

Ο Μαρκ Τζίλις, υπεύθυνος τύπου της Volkswagen στις ΗΠΑ, αποκαλύπτει πως η εταιρεία πολλές φορές δίνει στην δημοσιότητα τα ονόματα των οχημάτων πολλούς μήνες πριν την κυκλοφορία τους, προκειμένου να δει πως αντιδρά το αγοραστικό κοινό. 

Υπάρχουν βέβαια, και εταιρείες που ακολουθούν συγκεκριμένες μεθόδους όσο αφορά στα ονόματα των μοντέλων τους. Η Volkswagen συνηθίζει να δίνει στα οχήματά της ονόματα ανέμων (Passat, Bora), η Lamborghini χρησιμοποιεί ονόματα ταύρων (Urus), ενώ η Ford με εξαίρεση το Mustang, επιδιώκει τα ονόματα των μοντέλων της να ξεκινούν με το γράμμα F (Fiesta, Focus, Fusion).

Από την άλλη βρίσκουμε τις εταιρείες που αποφεύγουν την χρήση ονομάτων και αντ’ αυτού χρησιμοποιούν απλά γράμματα και αριθμούς όπως το 328i της BMW ή το S90 της VOLVO. Βέβαια, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση τους καταναλωτές, καθώς γίνεται πιο δύσκολο να ξεχωρίσεις το Audi A3 με το S3 ή το RS3. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση όμως υπάρχουν εξαιρέσεις και το όνομα μπορεί να προκαλέσει δυσφορία στο κοινό, κι ας αποτελείται απλά από αριθμούς ή γράμματα. Πιο γνωστή τέτοια περίπτωση είναι αυτή του θρυλικού μοντέλου 911 της Porsche, που θυμίζει πολύ την ημερομηνία της επίθεσης στους Δίδυμους Πύργους της Νέας Υόρκης.

Όπως όμως, λέει και ο Ρόμπερτ Πάιρα, «όταν έρχεται η ώρα να αγοράσουμε ένα αυτοκίνητο, αυτό που έχει την κυριότερη σημασία είναι το ίδιο το αυτοκίνητο. Αυτό που λέω στους πελάτες μου είναι πως αρκεί το όνομα να μην είναι κακό και μπορούμε να γλιτώσουμε από πολλά αν το προϊόν είναι βασιλικό».

Πηγή