Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
28.03.2024

Αυτό είναι το πολιτισμικό προφίλ του μέσου Αθηναίου

Η έρευνα της Public Issue αποδεικνύει πως είμαστε πιο "κουλτουριάρηδες" απ' όσο φανταζόμασταν.
Αυτό είναι το πολιτισμικό προφίλ του μέσου Αθηναίου

Την πολιτιστική συμπεριφορά των Αθηναίων, τις προτιμήσεις τους, τις συνήθειές τους και την αντίληψη που έχουν για την πολιτιστική κίνηση στην πρωτεύουσα, αναδεικνύει μία πρωτότυπη έρευνα για το πολιτιστικό προφίλ του μέσου Αθηναίου.

Η έρευνα της Public Issue για λογαριασμό του Δήμου Αθηναίων παρουσιάστηκε την Τρίτη στο Δημαρχιακό Μέγαρο της Αθήνας.

Δύο στους τρεις Αθηναίους (ποσοστό 73%) δηλώνουν ότι τους ενδιαφέρει η παραγωγή πολιτιστικού προϊόντος και συμμετέχουν στην κατανάλωσή του.

Περίπου 8 στους 10 πολίτες δηλώνουν ότι διαβάζουν βιβλία, το 56% έχει παρακολουθήσει κάποια θεατρική παράσταση τον τελευταίο χρόνο, το 50% κινηματογράφο, το 48% μουσικές εκδηλώσεις, ενώ το 38% προτιμά να βλέπει ταινίες στο διαδίκτυο.

Το 65% των Αθηναίων δηλώνει πως έχει επισκεφθεί κάποιον από τους 44 φορείς που αποτελούν το Δίκτυο Πολιτισμού του δήμου Αθηναίων – Athens Culture Net, ενώ σε ποσοστό 73% έχουν παρακολουθήσει κάποιο πολιτιστικό γεγονός.

Έξι στους δέκα πολίτες ενδιαφέρονται για τον πολιτισμό και τις εκφάνσεις του, το 42% ενημερώνεται γι’ αυτές από το διαδίκτυο (social media, email, newsletter) και το 29% από την τηλεόραση.

Στο πεδίο των καλλιτεχνικών προτιμήσεων, το 24% των Αθηναίων προτιμά το θέατρο, το 17% τη μουσική, το 14% τη ζωγραφική, το 10% τον κινηματογράφο, ενώ το 8% τον χορό. Αναφορικά με το κόστος, ένας στους τρεις που ρωτήθηκαν θεωρεί ότι οι πολιτιστικές εκδηλώσεις δεν είναι ούτε φθηνές ούτε ακριβές, το 28% τις θεωρεί ακριβές και το 12% φθηνές.

Σχετικά με την επισκεψιμότητα των πολιτιστικών χώρων, πιο δημοφιλής προορισμός αναδεικνύεται το Μουσείο της Ακρόπολης, καθώς το 39% δηλώνει ότι το έχει επισκεφθεί τουλάχιστον μία φορά τον τελευταίο χρόνο.
Ακολουθεί το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το οποίο έχει επισκεφθεί το 26%, στην τρίτη δημοφιλέστερη θέση βρίσκεται η Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων με 24% και ακολουθούν το Μέγαρο Μουσικής με 22% και το Μουσείο Μπενάκη που, τους τελευταίους 12 μήνες, δηλώνει ότι το επισκέφθηκε το 19%.

Στις μουσικές προτιμήσεις του, το 14% δηλώνει ότι ακούει έντεχνη μουσική, το 12% δημοτικά και το 10% λαϊκά, ενώ μεταξύ όσων προτιμούν το ξένο ρεπερτόριο, το 16% δηλώνουν «λάτρεις» της κλασικής μουσικής, το 11% της ροκ και το 5% της τζαζ μουσικής.

Σε ερώτηση σχετικά με τις επιρροές της πολιτιστικής έκφρασης στην Ελλάδα, το 42% δηλώνει ότι βρίσκονται στην ελληνορθόδοξη παράδοση και το 40% στον ευρωπαϊκό τρόπο ζωής. Στην κλίμακα από το 1 έως το 10, οι Αθηναίοι νιώθουν επί το πλείστον μεσογειακοί (7,6), ακολούθως ευρωπαίοι (6,5), Βαλκάνιοι (4,3), και σε μικρότερο βαθμό Ανατολίτες (3,5).

Σε υπόλοιπα ερωτήματα της έρευνας, σχετικά με τα ταξίδια και τη γνώση κάποιας ξένης γλώσσας, το 71% δηλώνει ότι γνωρίζει Αγγλικά, το 26% Γαλλικά, το 10% Ιταλικά, το 9% Γερμανικά και το 4% Ισπανικά.

Ένας στους δύο Αθηναίους δεν έχει ταξιδέψει στο εξωτερικό τα τελευταία τρία χρόνια, το 28% έχει ταξιδέψει από μία έως τρεις φορές, ενώ το 17% έχει επισκεφθεί κάποια χώρα του εξωτερικού τέσσερις φορές και πάνω την τελευταία τριετία. Το 66% των πολιτών της Αθήνας δηλώνει ότι δεν έχει ζήσει στο εξωτερικό, πάνω από έξι μήνες, για σπουδές ή για εργασία.

Η Public Issue πραγματοποίησε την έρευνα από τις 24 Οκτωβρίου έως την 1η Νοεμβρίου σε δείγμα 1.004 ατόμων, στις επτά Δημοτικές Κοινότητες του δήμου Αθηναίων.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.