Οι έρευνες για τις ρίζες του παγωτού, αυτής της λατρευτής καλοκαιρινής συνήθειας, δεν αποκαλύπτουν και πολλά κατά την διάρκεια των χρόνων. Ο αρχαίος Έλληνας Μέγας Αλέξανδρος έλεγαν ότι απολάμβανε το παγωτό του με μέλι, ο Μάρκο Πόλο, επίσης, φαινόταν να εκδηλώνει μια ιδιαίτερη προτίμηση για ένα παρόμοιου τύπου σορμπέ παγωτού καθώς ταξίδευε στην Ανατολή ενώ, ερχόμενοι στον 17ο αιώνα, το παγωτό έκανε την εμφάνιση του αρκετά συχνά στο τραπέζι του Κάρολου Α’ της Αγγλίας. Ελάχιστα γνώριζαν τότε ότι αυτή τους η αρέσκεια θα γινόταν, αιώνες αργότερα, συνώνυμο των πιο θερμών μηνών του χρόνου και μια από τις πιο αγαπημένες προτιμήσεις παγκοσμίως.

Αυτόν τον μήνα, μια νέα έκθεση στην Νέα Υόρκη, στην γκαλερί του Robert Mann, ρίχνει μια ματιά στην σταθερή κοινωνική και πολιτισμική δύναμη του παγωτού. Μια ξεχωριστή επίδειξη που αποτελείται από μια ευρύτερη ποικιλία σύγχρονων δημιουργικών μέσων, από μικρά 3D γλυπτά διαμορφωμένα από οικιακά αντικείμενα όπως σφουγγάρια καθαρισμού και ξυλάκια από γλειφιτζούρια, όπως από το διεπιστημονικό Ελβετικό-Δανικό δίδυμο PUTPUT, μέχρι φωτογραφίες προτίμησης του Martin Parr, της Meryl Meisler και του Jim Dow.

Το ”I scream, You scream” είναι μια απολαυστική εξερεύνηση της απλής εμφάνισης του παγωτού τόσο στην φωτογραφία όσο και στην τέχνη τις τελευταίες δεκαετίες, όπως επίσης και των δημιουργικών και καλλιτεχνικών δυνατοτήτων που εντόπισαν οι ”image-makers” στις μπάλες παγωτού, στα χωνάκια και στις γρανίτες. Είτε πρόκειται για μια λιωμένη κίτρινη γρανίτα πάνω σε ένα φανταστικό φωτεινό μπλε background ή μια «τολμηρή» (σε σχήμα φαλλού) διαφήμιση του 1935 για ένα χωνάκι παγωτού, αυτές οι φωτογραφίες θα διαφωτίσουν ακόμα και τις πιο πεζές μας μέρες.

Peter Sekaer, Πινακίδα με το σήμα του παγωτού, Bowling Green, Βιρτζίνια, χ. 1935© Peter Sekaer, από την Robert Mann Γκαλερί

PUTPUT, #5 Γρανίτες, 2012© PUTPUT, από την Robert Mann Γκαλερί

Olivia Locher, Ενάντια στον νόμο – Αλαμπάμα (Στην Αλαμπάμα είναι παράνομο να έχεις στην τσέπη του παντελονιού σου παγωτό), 2013© Olivia Locher, από την Robert Mann Γκαλερί

Jill Freedman, Ο Ιησούς αγαπούσε μόνο τους άνδρες, Λονδίνο, 1967© Jill Freedman, από την Robert Mann Γκαλερί

Meryl Meisler, Χαρούμενος άνδρας έξω από το Μουσείο Γκούγκενχαϊμ, Νέα Υόρκη, ΝΥ, Μάρτιος 1978© Meryl Meisler, από την Robert Mann Gallery

Simone Rosenbauer, No. 34, από την σειρά: Όπως ο πάγος στον ήλιο II (Λ.Α.), 2016© Simone Rosenbauer, από την Robert Mann Gallery

S.B. Walker, Ο Γαλαξίας, Οκτώβριος, 2010© S.B. Walker, από την Robert Mann Gallery

John Albok, Χάρλεμ, ΝΥΚ, 1936© John Albok, από την Robert Mann Gallery

Jim Dow, Το χιονό-σπιτο, ΗΠΑ 11, Moselle, MS, 1981© Jim Dow, από την Robert Mann Gallery

Πηγή: Anothermag