Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
23.04.2024

Δείτε το έργο της Χαράς Πιπερίδου στην έκθεση «Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία / Caritas Romana»

Η Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία / Caritas Romana, ένα λησμονημένο κι ωστόσο συγκλονιστικό θέμα της κλασικής τέχνης ενέπνευσε την εικαστικό ώστε να συμμετέχει σε αυτή την πολλή ενδιαφέρουσα έκθεση.
Δείτε το έργο της Χαράς Πιπερίδου στην έκθεση «Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία / Caritas Romana»

Η Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία / Caritas Romana, ένα λησμονημένο κι ωστόσο συγκλονιστικό θέμα της κλασικής τέχνης, οδηγεί φέτος τις επιλογές των 15 ταινιών που συμμετέχουν στο Διεθνές Διαγωνιστικό του 59 ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Ο Ρωμαίος ιστορικός Βαλέριος Μάξιμος, το 31 μ.Χ. κατέγραψε το πώς μια κόρη μπήκε στην φυλακή και θήλασε τον πατέρα της ο οποίος είχε καταδικαστεί σε θάνατο από ασιτία. Μην έχοντας άλλο τρόπο να περάσει φαγητό στο κελί του, η Πέρο τάισε τον πατέρα της, τον Κίμωνα, από το ίδιο το στήθος της. Περισσότερα από τριακόσια έργα
τέχνης, από την ρωμαϊκή εποχή ως τις μέρες μας, απεικονίζουν την ιστορία αυτού του αλλόκοτου θηλασμού.

Η σπαρακτική αυτή ιστορία που είναι γνωστή ως Caritas Romana (Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία) και τα εκατοντάδες έργα τέχνης που την αναπαριστούν, χρησιμοποιήθηκαν ως πυξίδες για την αναζήτηση, ταξινόμηση και ερμηνεία των 15 ταινιών του Επίσημου Διαγωνιστικού Τμήματος του Φεστιβάλ.

Επαναφέρουμε λοιπόν ένα, σχεδόν ξεχασμένο, θέμα των εικαστικών, το οποίο υποβλήθηκε, ανά τους αιώνες, σε πολλαπλές και αντικρουόμενες ερμηνείες, και το επανεξετάζουμε.

«Η ύψιστη αυτή πράξη ευσπλαχνίας δεν είναι μόνο οικογενειακή αλληλεγγύη, αλλά και γενναία πολιτική πράξη που εγκαθιδρύει νέες κοινωνικές σχέσεις και πολιτισμικά σύμβολα» σημειώνει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης. «Θηλάζοντας τον πατέρα της, η Πέρο αντέστρεψε τις ταυτότητες τους. Δεν ήρθε σε σύγκρουση μόνο με το σωφρονιστικό σύστημα που καταδίκασε τον πατέρα της, αλλά και με το ίδιο το σώμα της. Κατάφερε να απεκδυθεί το κοστούμι της θυγατέρας και να μεταμορφώσει τον πατέρα της σε ομογάλακτο αδελφό των παιδιών της για να τον σώσει. Σήμερα μπορούμε να ξαναδούμε αυτή την ιστορία υπό το πρίσμα νεότερων θεωριών για την θέση της γυναίκας, την παρακμή της πατριαρχίας, την ετεροκανονικότητα των έμφυλων ρόλων, την επιτελεστικότητα του κοινωνικού φύλου», συμπληρώνει ο ίδιος.

. Το Φεστιβάλ ανέθεσε σε 15 νέους Έλληνες εικαστικούς να δουν ο καθένας από μια ταινία του Διαγωνιστικού και να φιλοτεχνήσουν ένα έργο εμπνευσμένο από αυτήν. Μεταξύ αυτών ήταν και η Χαρά Πιπερίδου που αυτό είναι το έργο της. 

Χαρά Πιπερίδου “Inverse Transmission”, installation [ ζωγραφική ( λάδι σε καμβά, 100εκ x 90 εκ), κατασκευή ( βαμμένη λαμαρίνα, 130εκ x 50εκ x 75εκ), γλυπτό ( λάστιχο με χρώμα, 60εκ x 45εκ)], 2018. Η φωτογραφία είναι μέρος της εγκατάστασης “Inverse Transmission”.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.