Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
28.03.2024

Έρευνα MRB: Πώς η κρίση άλλαξε τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών

Διαπιστώνεται πως το «συναίσθημα» πρέπει να κυνηγήσουν η βιομηχανία ταχυκίνητων προϊόντων και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Έρευνα MRB: Πώς η κρίση άλλαξε τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών

Σε έρευνα της MRB την οποία παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ερευνών, Δημήτρης Μαύρος στο πρόσφατο συνέδριο ECR, εξήχθη το συμπέρασμα πως η βιομηχανία ταχυκίνητων προϊόντων (κοινώς τα φαστφουντάδικα) και οι αλυσίδες σουπερ μάρκετ πρέπει να κυνηγήσουν το «συναίσθημα» για το 60% των καταναλωτών, καθώς το υπόλοιπο 40% θεωρείται πια «χαμένο» κοινό.  

Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε πως η παρατεταμένη περίοδος ύφεσης έχει μεταβάλει σημαντικά τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών. Η σχετική έρευνα, υπό τον τίτλο «ShopperHood Study – Η διεισδυτική ματιά στη ζωή, στη συμπεριφορά και στις εκφάνσεις του Έλληνα Shopper μέσα στο super market», που διεξήχθη από την MRB χωρίζει τους καταναλωτές σε εφτά κατηγορίες, ανάλογα με την αγοραστική τους συμπεριφορά με βασικά κριτήρια το ύψος της μέσης δαπάνης στο καλάθι του σούπερ μάρκετ και την επισκεψιμότητα.

Η κατηγορία των budget conscious συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό, ήτοι 34%. Οι συγκεκριμένοι καταναλωτές δαπανούν το μικρότερο ποσό, περί τα 18 ευρώ/καλάθι επισκεπτόμενοι  συχνότερα από τους υπόλοιπους τις αλυσίδες.

Ακολουθούν έπειτα οι κατηγορίες smart shoppers 28% και fast & furious 11%, που δαπανούν περί τα 23 ευρώ, με κύρια χαρακτηριστικά στην πρώτη περίπτωση την αναζήτηση της ευκαιρίας και στη δεύτερη την ταχύτητα στις αγορές.

Το εναπομείναν ποσοστό, δηλαδή το 27% το μοιράζονται τέσσερις κατηγορίες καταναλωτών, εκ των οποίων οι τρεις εμφανίζουν τις υψηλότερες επιδόσεις ανά καλάθι.

Ειδικότερα, οι καταναλωτές gourmet με ποσοστό 8% δαπανούν 63 ευρώ/καλάθι, ενώ αυτοί που ανήκουν στην κατηγορία «για να δω», περί το 4% εμφανίζει τη μεγαλύτερη αξία στο καλάθι, που κυμαίνεται στα 86 ευρώ. Επίσης, ένα 8% των καταναλωτών που ανήκει στη κατηγορία Day Out (που σημαίνει ότι τα ψώνια είναι διέξοδος/εκτόνωση και ευκαιρία για βόλτα) δαπανά εξίσου υψηλό ποσό στα σούπερ μάρκετ, περί τα 40 ευρώ. 

Τη χαμηλότερη δαπάνη, περί τα 24 ευρώ, πραγματοποιεί το 7% των καταναλωτών που ανήκει στην κατηγορία «άντε πάλι», δηλαδή σε εκείνους που δεν απολαμβάνουν ιδιαίτερα την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ και θεωρούν τα ψώνια βαρετή διαδικασία.

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.