Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaNEWS
15.03.2024

Από το υπόγειο στην κεντρική σκηνή του Διεθνούς Φεστιβάλ “Solo” της Μόσχας

Η «Μνηστηροφoνία» μετά από το ξεκίνημά της στο Υπόγειο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης το Νοέμβριο του 2016, ταξίδεψε στο Λονδίνο στο Ελληνικό Κέντρο και από εκεί στο Διεθνές Φεστιβάλ Μονοδράματος “Solo”.
Από το υπόγειο στην κεντρική σκηνή του Διεθνούς Φεστιβάλ “Solo” της Μόσχας

Το φεστιβάλ “SOLO” Moscow Theatre Festival 2017 θεωρείται από τα καλύτερα στο κόσμο όπου έχουν παιχτεί έργα των Castelucci, Wilson, Jan Fabre. Η παράσταση «Μνηστηροφονία», του Γιώργου Παντελεάκη, έκλεισε το φεστιβάλ και αποθεώθηκε μέσα σε ένα κατάμεστο θέατρο. Παιγμένη στα αρχαία ελληνικά σε προσωδία και υπέρτιτλους στη Ρωσική, σε σκηνικό με τεχνητή βροχή με μια αυτοσχέδια μεταλλική φόρμιγγα.  

Μια ανεξάρτητη παραγωγή της ομάδας “Μέθ’Οδος” χωρίς την υποστήριξη φορέα δημόσιου η ιδιωτικού. Η θεατρική ομάδα “Μέθ’Οδος” ερευνά μέσα από τη Μετρική, τη δόνηση-κραδασμό του γραπτού κειμένου και  τη μετάβασή του σε προσωδία, δημιουργώντας  φωνητικά και ορχηστικά σχήματα, ερμηνεύοντας στο πρωτότυπο αρχαίο έμμετρο κείμενο σε προσωδία

Για πρώτη φορά, μόνος επί σκηνής, ο Γιώργος Παντελεάκης, με μια μεταλλική αυτοσχέδια φόρμιγγα (έγχορδο όργανο) ερμηνεύει στο αρχαίο πρωτότυπο κείμενο σε προσωδία την Ραψωδία Χ από την Οδύσσεια του Ομήρου, τη φονικότερη του έπους, όπως μαρτυρά και ο Αλεξανδρινός τίτλος της. 

Στόχος δεν είναι η αναβίωση-ιστορικοποίηση του ποιητικού λόγου,  αλλά η έκφρασή του σε Όραμα/Ακρόαμα. Ο ηθοποιός και η ερμηνεία του γίνονται ένα κινούμενο ιδεόγραμμα και ο Λόγος παραμένει ένας ζωντανός ηλεκτρισμένος οργανισμός πλήρης και αυτεξούσιος.

Το ταξίδι διεθνώς συνεχίζεται θα ανακοινωθούν σύντομα οι επόμενες παραστάσεις. Ακολουθούν αποσπάσματα από κριτικές και την Ρωσική Τηλεόραση.

Είπαν για τη Μνηστηροφονία:

«…Το έργο αυτό είναι ένας ζωντανός αναχρονισμός από έναν σύγχρονο καλλιτέχνη. Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι έτσι ακούγοταν η αρχαία ελληνική γλώσσα, αλλά κανένας δεν θα πει ότι δεν θα μπορούσε να είναι έτσι. Όπως και ναχει δεν είναι ο στόχος αυτός. Η παραγωγή είναι μια ιδιαίτερη σύνθεση μιας” νεκρής “γλώσσας και σύγχρονης τεχνολογίας. Ο κύριος συνεργάτης του Παντελεάκη είνια μια αυτοσχέδια μεταλλική φόρμιγγα με το παρατσούκλι “Poppy”. Το έργο είναι ένας ηχητικός διαλογισμός»

“Σόλο” Διεθνές Φεστιβάλ Θεάτρου  Μόσχας 2017 / 11 Οκτωβρίου 2017 

Review Valeria Kudryavtseva (TV Cultura.ru)

«..Αξίζει να το δει κανείς μόνο για την εξωπραγματική φωνή που παράγει ο Παντελεάκης και την «δονούμενη» ενορχήστρωση, μια χαρισματική παράσταση. Δεν είναι θεατρική αρχαιολογία, αλλά μια σύγχρονη ερμηνεία που προσπαθεί να φανταστεί τη δημιουργία της παραστατικής τέχνης, για πρώτη φορά στο τώρα όπως άλλοι έκαναν χιλιάδες χρόνια πριν ».

Ελληνικό Κέντρο Λονδίνο / 30 Σεπτεμβρίου / 2017 Review Howard Loxton (British Theater info guide)

«…Ο Γιώργος Παντελεάκης αναδεικνύεται δεινός μάστορας και ερμηνευτής της φιλοσοφίας των συμβολικών μορφών, δημιουργώντας ένα χωνευτήρι γλώσσας και τέχνης, ένα καλειδοσκόπιο μορφής και κίνησης, μία πανδαισία από ρυθμό και χρώμα, ανεβάζοντάς μας στην υπερβατικότητα. Εύγε, Γιώργο!»

Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης / Νέμβριος / θεατής

Χρυσόστομος Παπασπύρου phd Linguist/Chemist

popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.