Η Γαλλία σκοπεύει να απαγορεύσει όλα τα οχήματα βενζίνης και πετρελαίου ντίζελ μέχρι το 2040, όπως ανακοίνωσε ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος, Νικολά Ουλό.

Επίσης, η κυβέρνηση θα απαγορεύσει κάθε νέο έργο χρήσης βενζίνης, φυσικού αερίου ή άνθρακα, καθώς και σχιστολιθικού πετρελαίου, μέχρι την ημερομηνία αυτή.

Τα ριζοσπαστικά μέτρα παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη Τύπου, στα πλαίσια του σχεδίου του Γάλλου Προέδρου Εμανουέλ Μακρόν να επιτύχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα μέχρι το 2050.

Εν τω μεταξύ, οι πολίτες θα έχουν οικονομικά κίνητρα για την κατάργηση των ρυπογόνων οχημάτων τους. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση θα προσφέρει σε κάθε Γάλλο ένα οικονομικό μπόνους για να αντικαταστήσει κάθε όχημα ντίζελ που χρονολογείται πριν από το 1997 ή όχημα βενζίνης προ του 2001, με ένα καινούριο ή μεταχειρισμένο όχημα.

Η κίνηση είναι μία «πραγματική επανάσταση», δήλωσε ο Ουλό, προσθέτοντας ότι η επίτευξη του στόχου θα είναι «σκληρή», ιδιαίτερα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά πιστεύει ότι η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία είναι καλά εξοπλισμένη για να κάνει τη μετάβαση.

Οι Γάλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων Peugeot, Citroen και Renault κατέχουν την πρώτη, δεύτερη και τρίτη θέση, αντίστοιχα, στη λίστα των μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων με τις χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για το 2016, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος.

Ο Ουλό ανέφερε επίσης το παράδειγμα της Volvo, η οποία ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα κατασκευάζει μόνο ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα από το 2019. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας δήλωσε ότι η κίνηση υπαγορεύτηκε από τη ζήτηση των πελατών.

Η Γαλλία δεν είναι η μόνη χώρα που στοχεύει σε κάποια μορφή απαγόρευσης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Γερμανία σχεδιάζει να καταργήσει το 100% τέτοιων οχημάτων μέχρι το 2030, όπως και η Ινδία, ενώ η Ολλανδία και η Νορβηγία επιθυμούν να το πράξουν έως το 2025.

Ο υπουργός δήλωσε επίσης ότι η Γαλλία θα σταματήσει να παράγει ενέργεια από σταθμούς παραγωγής με καύση άνθρακα μέχρι το 2022. Η χώρα επιθυμεί επίσης να μειώσει το ποσοστό της πυρηνικής ενέργειας στο 50% μέχρι το 2025, από το 75% σήμερα.

Πηγή: Ναυτεμπορική