Delphi

Ο Γιώργος Κωστόπουλος, η Ντία Παπανικολάου και ο Παντελής Αβραμίδης από ελληνικής πλευράς και ο διάσημος ζυθοποιός Νταβίντε Ζινγκαρελι από την Ιταλία, έκαναν αφρώδη συμμαχία και δημιούργησαν την συνταγή της καινούριας μπίρας Delphi.

H Delphi είναι pilsner και μόλις την σερβίρουμε στο ποτήρι ευωδιάζουν αρώματα κίτρου, λεμονιού, γκρέιπφρουτ και ροδάκινων, μαζί με άνθη, όπως το γιασεμί και βότανα, όπως το τσάι και το χαμομήλι. Στο στόμα είναι γεμάτη, με κρεμώδη υφή, έντονο αφρό και πλούσια φρέσκα αρώματα που φλερτάρουν ανάμεσα στα φρούτα και στα βότανα.

Τόσο η γεύση όσο και η επίγευση έχουν ένταση και διάρκεια και τοποθετούν την Delphi στις μπίρες που έχουν την δυνατότητα να σταθούν δίπλα σε πολλά πιάτα της ελληνικής και γενικά της μεσογειακής κουζίνας με επιτυχία. Πέρα από το περιεχόμενο η Delphi έχει εξαιρετικό packaging λιτό και premium. Κυκλοφορεί σε μαύρη φιάλη των 750ml με ετικέτα μια σπείρα. Η επιλογή του συμβόλου δεν είναι καθόλου τυχαία. Η σπείρα που υπάρχει στην φύση, στο διάστημα και στα δακτυλικά μας αποτυπώματα, αποτυπώνει την δυναμική κίνηση ενός κύκλου και υποστηρίζει την ζωτική δύναμη, σύμφωνα με τους αρχαίους πολιτισμούς.

Έτσι δυναμικά μπήκε τους τελευταίους μήνες στην ελληνική αγορά, διεκδικώντας μια θέση στις προτιμήσεις μας και όπως φαίνεται τα καταφέρνει καλά. Η Ντία Παπανικολάου μας δίνει τις κατάλληλες πληροφορίες για να μάθουμε ακόμα περισσότερες πληροφορίες για τα ενδότερα της Delphi.

Πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την ζυθοποίηση;

Συνδυάσαμε την αγάπη μας για τη μπύρα, με τη “διαίσθηση” ότι αυτό το επιχειρηματικό κομμάτι, έχει πολύ μέλλον.

Πως αντιμετώπισαν αυτήν την επιλογή σας;

Όλοι από το κοντινό μας περιβάλλον μας στήριξαν και είδαν όλο το εγχείρημα πολύ θετικά γνωρίζοντας την αδυναμία μας στην μπύρα και την διάθεση μας να προσεγγίσουμε αυτό το χώρο με το καλύτερο τρόπο.

Ποια ήταν τα ρίσκα που είχε αυτή η κίνηση σε μια περίοδο κρίσης και πως τα αποφύγατε;

Τα ρίσκα σε τέτοιου είδους κινήσεις είναι κυρίως χρηματοοικονομικά και δεν αποφεύγονται, θα μας ακολουθούν πάντα, ανεξαρτήτως της πορείας της επιχείρησης. Ένα άλλο είδους ρίσκου όμως, ήταν η επιλογή του concept της μπύρας. Αν σκεφτεί κανείς ότι κόντρα στο ρεύμα της κρίσης της χώρας, εμείς αποφασίσαμε να παράγουμε μία υψηλού κόστους premium μπύρα. Η ολιγόμηνη πορεία της μπύρας στην αγορά, δείχνει ότι μάλλον θα δικαιωθούμε.

Ποιοι άνθρωποι κρύβονται πίσω από αυτή την προσπάθεια;

Χωρίς να κρύβονται, ο κεντρικός πυρήνας της εταιρείας, είναι ο Γιώργος Κωστόπουλος, η Ντία Παπανικολάου και ο Παντελής Αβραμίδης, που έχει τη γενική διεύθυνση της εταιρείας. Φίλοι από παρά πολλά χρόνια, που έχουν δοκιμαστεί σε πολλές επιχειρηματικές συνεργασίες στο παρελθόν. Αυτοί οι τρεις πλαισιώνονται από μια τρελή παρέα φίλων σχετικών και άσχετων με το χώρο, οι οποίοι βοηθούν σε κάθε περίσταση. Από σεφ και σομελιέ, μέχρι γραφίστες και διαφημιστές.

Πως επιλέχθηκε το μέρος για την παραγωγή και το ζυθοποιείο και γιατί;

Η επιλογή της Εύβοιας και συγκεκριμένα της Χαλκίδας για την δημιουργία του ζυθοποιείου προέκυψε από τρεις παράγοντες. Ο πρώτος ήταν η διαθεσιμότητα σε νερό, ο δεύτερος ήταν η απλότητα και ταυτόχρονα η λειτουργικότητα του χώρου και ο τρίτος η εγγύτητα της περιοχής με την τεράστια αγορά της Αθήνας. Η Χαλκίδα έχει εξυπηρετικούς μεταφορικούς κόμβους, είναι εύκολα προσβάσιμη και έχει μικρή αλλά ακμάζουσα αγορά.

DSC_0185

Πως Προέκυψε το όνομα Delphi; 

Το όνομα Delphi προέρχεται από την ιδιαίτερη αγάπη μας για τους Δελφούς και γενικότερα για το νομό Φωκίδας, παρότι κανείς μας δεν κατάγεται από κει. Η Delphi είναι μια διπλοζύμωτη μπύρα, χωρίς παστερίωση και μικροφιλτραρισμα, τύπου pilsner με 4·5% αλκοόλ, που έχει την ικανότητα εκτός απ το να πίνεται πολύ ευχάριστα μόνη της, να συνδυάζεται εξαιρετικά με τη μεσογειακή κουζίνα.

Πόσος χρόνος χρειάστηκε για την δημιουργία της πρώτης φιάλης και ποια στάδια έπρεπε να προηγηθούν

Υπήρξαν αρκετοί μήνες προσπάθειας για το σταντάρισμα της συνταγής. Απ τη στιγμή που επετεύχθη αυτό, τα υπόλοιπα ήταν εύκολα. Η επιλογή του packaging και των λογοτύπων έγιναν πολύ γρήγορα μιας και η ίδια η μπύρα μας οδήγησε σ αυτά.

Τι είναι η μπύρα Delphi και πως καταλήξατε στον τύπο αυτής της μπύρας

Απ την αρχή η αναζήτηση μας ήταν για μια μπύρα που θα εξέφραζε σε μεγάλο βαθμό τη μεσογειακή κουζίνα, κυρίως τη θαλασσινή της πλευρά. Θεωρώντας ότι σ αυτό το κομμάτι της αγοράς υπήρχε χώρος. Ήδη σε εστιατόρια με αυτή την κουζίνα, η μπύρα μας έχει ιδιαίτερη επιτυχία.

Το ζυθοποιείο τι δυναμική έχει και τι περιλαμβάνει;

Το ζυθοποιείο με τη μορφή που έχει αυτή τη στιγμή είναι δυναμικότητας 5000hl και καλύπτει όλη την παραγωγή, εμφιάλωση, και αποθήκευση σε ψύξη, του προϊόντος.

Πως βλέπετε στην Ελλάδα τον κλάδο την μπύρας. Ποια πιστεύετε είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά;

Πιστεύουμε ότι είναι ένας κλάδος που θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με επιτυχία τα επόμενα χρόνια, μέχρι να βρεθεί σε σημείο ισορροπίας. Η μπύρα έχει πολύ δρόμο ακόμα για να εντυπωθεί στο μυαλό του καταναλωτή, ως ένα υψηλής γευστικότητας ποτό, αντί γι αυτό που είναι σήμερα καθεστώς, δηλαδή ότι είναι ένα αλκοολούχο αναψυκτικό για το καλοκαίρι. Εκεί βρίσκεται το μειονέκτημα του project ελληνική μικροζυθοποιεία, και είναι υποχρέωση, αλλά και ανάγκη επιβίωσης όλων μας, να σταθούμε στο ύψος μας και να προσφέρουμε σταθερές άξιες στους Έλληνες καταναλωτές. Θετικό είναι ότι η χώρα μας δείχνει να κάνει ένα come back στο τουριστικό γίγνεσθαι, γεγονός που μας φέρνει πελατεία, η οποία αναζητά τοπικά προϊόντα και ειδικότερα τοπικές μπύρες.

Υπάρχει πράγματι μια τάση προς την δημιουργία μικρών ζυθοποιείων σε διάφορα μέρη της χώρας. Ποια είναι η γνώμη σας;

Όπως προαναφέραμε, είναι πολύ θετικό και έτσι πρέπει να γίνει. Κάθε τόπος πρέπει να έχει τις ζυθοποιίες του.

Ποιοι είναι οι δικοί σας στόχοι και τα σχέδια για την μπύρα Delphi;

Οι στόχοι μας είναι μέσα στα επόμενα δύο χρόνια να εμπλουτίσουμε το portfolio μας με τουλάχιστον δύο νέες ετικέτες, αντίστοιχου επιπέδου με την pilsner. Βέβαια, ο μεγαλύτερος μας στόχος είναι να αγαπήσουν την Delphi, όσο το δυνατόν περισσότεροι Έλληνες.

Σε ποια αγορά απευθύνεται η Delphi και που θα θέλατε εσείς να επεκταθεί;

Πρωτίστως απευθύνεται στην αγορά της Αθήνας και της Χαλκίδας, λόγω εντοπιότητας.  Παράλληλα γίνεται μια προσπάθεια επιλεκτικής επέκτασης σε όλη την Ελλάδα, με κύριο στόχο τη Θεσσαλονίκη και τα νησιά.

Που μπορούμε να βρούμε τη Delphi τώρα; Είναι στα σχέδια σας οι εξαγωγές;

Η Delphi αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε επιλεγμένες κάβες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σε ειδικευμένα διαδικτυακά καταστήματα, και βέβαια σε πολλά καλά εστιατόρια. Γίνεται προσπάθεια στο κομμάτι των εξαγωγών, που ελπίζουμε ότι θα εξελιχθεί επιτυχώς.

Ποια είναι η σημασία για τα τοπικά προϊόντα για τον τουρισμό, αλλά και για την οικονομία της χώρας και κατά την γνώμη σας πως πρέπει να γίνεται η προώθηση τους.

Η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να γίνει ένας προορισμός γαστρονομικού ενδιαφέροντος. Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να εξελιχθούν τα τοπικά προϊόντα τόσο σε ποιότητα όσο και σε εμφάνιση. Ο καλύτερος τρόπος για να προωθηθούν, είναι να βρίσκονται στα ράφια των καταστημάτων, στα μενού και στις λίστες. Ευνόητο είναι πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των επιχειρηματιών του τουρισμού, που πρέπει να συνειδητοποιήσουν την μαρκετίστικη αξία των τοπικών προϊόντων.