facebook-interaction

Οι αλγόριθμοι πάνω στους οποίους βασίζεται το Facebook αλλάζουν διαρκώς. Το ίδιο συμβαίνει και με τους χρήστες του δικτύου, η συμπεριφορά των οποίων μεταβάλλεται με τον καιρό: μια τάση, μια συνήθεια, κάτι τέλος πάντων που ίσχυε πριν από ένα εξάμηνο π.χ. δεν είναι αναγκαίο ότι θα ισχύει και σήμερα. Με βάση τις τρέχουσες συνήθειες του κοινού του Facebook πάντως, μπορεί να βγει μια λίστα μικρή αλλά θαυματουργή για όλους εκείνους που θέλουν να παίρνουν τα μέγιστα από τις δημοσιεύσεις τους, είτε στο προφίλ τους, είτε σε κάποια σελίδα/γκρουπ που διαχειρίζονται. Εννοείται πως το θέμα και το περιεχόμενο της εκάστοτε δημοσίευσης είναι αυτό που μετράει κατά βάση, ωστόσο σημαντικό ρόλο στην απήχηση αυτής, παίζουν και άλλες λεπτομέρειες που συχνά παραβλέπουμε.

Τι θα λέγατε να τις βλέπαμε;

Timing

Ο χρόνος που ανεβάζετε κάτι είναι πολύ σημαντικός. Ο κανόνας λέει πως μια δημοσίευση γίνεται “viral” αμέσως μετά τη δημιουργία της, οπότε αντιλαμβάνεστε πως ένα μήνυμά σας στα άγρια μεσάνυχτα ή μια Κυριακή μεσημέρι που άπαντες είτε κοιμούνται, είτε κοιμούνται σε μια παραλία, δύσκολα θα το δουν τα μάτια που θα θέλατε να το δουν. Προσπαθήστε να στοχεύσετε σε ώρες που το κοινό σας βρίσκεται μπροστά σε PC/tablet και κατά πάσα πιθανότητα είναι συνδεδεμένο στο Facebook. Έτσι θα δει το post σας με το πρώτο “refresh” της αρχικής του σελίδας.

facebook-hashtags

Συχνότητα

Αν ανεβάζετε «πράμα» μια φορά τη βδομάδα, ανάθεμα κι αν θα σας θυμάται κανείς. Αν πάλι στέλνετε στο προφίλ ή τη σελίδα σας «σαβούρα» 5-10 φορές ημερησίως, τότε μοιραία θα βρείτε ρετιρέ στη γειτονιά των spammers με αποτέλεσμα όλοι να σας αγνοούν –αφού πολλοί δεν θα βλέπουν καν τα μηνύματά σας στην αρχική ή το feed τους. Βρείτε την ιδανική συχνότητα για τις δημοσιεύσεις σας και postάρετε μόνο όταν έχετε κάτι ουσιώδες να μοιραστείτε με τους άλλους. Συνήθως πάντως οι 1-2 δημοσιεύσεις τη μέρα, είναι αρκετές.

Μέγεθος

Μην το παρακάνετε με τα κείμενά σας: κανείς δεν μπαίνει στο Facebook προετοιμασμένος να διαβάσει το επόμενο βιβλίο του Κοέλιο και δη στο προφίλ σας. Περιοριστείτε στους 100-120 χαρακτήρες και συνοδεύστε τα posts σας με φωτογραφία ή βίντεο (βλ. παρακάτω) αφού οι αλληλεπιδράσεις σε αυτά είναι κατά 37% περισσότερες σε σχέση με τα άλλα, τα «άνευ». Σβήστε τυχόν links άπαξ και εμφανιστεί preview της σελίδας κάτω από το κείμενό σας και μην ξεχάσετε στο τέλος να συμπεριλάβετε τα σχετικά με το θέμα hashtags χωρίς να κάνετε κατάχρηση.

Εικόνα vs. Βίντεο

Η προσθήκη ενός στοιχείου πολυμέσων είναι ζωτικής σημασίας. Σκεφτείτε πώς αντιδράτε εσείς οι ίδιοι βλέποντας κάτι τέτοιο στην αρχική σας σελίδα στο Facebook. Δεν σας τραβά την προσοχή; Δεν κάνετε μια μικρή παύση στο “browsing” για να του ρίξετε μια ματιά, έστω στα πεταχτά; Δεν πατάτε “play” σε βίντεο και .gif που εμφανίζονται στο timeline σας; Τώρα λοιπόν αντιλαμβάνεστε γιατί πρέπει να κάνετε το ίδιο και στις δικές σας δημοσιεύσεις, αν θέλετε τουλάχιστον να τραβήξετε την προσοχή των φίλων, γνωστών και «ακολούθων» σας.