Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
Κλείσιμο σε 10 δευτερόλεπτα..
Κλείσιμο
popaganda
popagandaΜΟΥΣΙΚΗ

Melentini: Πίσω από τους Ήχους της ZRSHA

Δείτε, αποκλειστικά στην Popaganda, το making of του νέου δίσκου της ελληνίδας δημιουργού, μαζί με το σημείωμά της για την διαδικασία της ηχογράφησης.
Φωτογραφίες: Αλίκη Ευαγγελινού

https://youtu.be/B3V366WAfQ0

Η ZRSHA ξεκίνησε πριν 2,5 χρόνια περίπου, την εποχή που άρχισα να δουλεύω το EP μου Λεωφόρος Εφιαλτών. Τότε ήταν η πρώτη μου ουσιαστική  επαφή με σύνθια και παραγωγή. Παράλληλα έγραφα τη μουσική της μεγάλου μήκους ταινίας Afterlov του Στέργιου Πάσχου και πολλές ιδέες που αρχικά προορίζονταν γιαυτό, αλλά δε χρησιμοποιήθηκαν, τις εξέλιξα ώστε να γίνουν κομμάτια του δίσκου.

φωτό: Βαγγέλης Ράσσιάς

Λόγω της δουλειάς μου, επειδή τα ταξίδια ήταν πολλά και συνεχόμενα μου πήρε πολύ καιρό να επικεντρωθώ στην ολοκλήρωση του δίσκου. Με τον Ορέστη και το Ριχάρδο δουλεύαμε και ηχογραφούσαμε στο Βερολίνο σε ένα μικρό σπιτικό δωμάτιο, με παντόφλες και πιτζάμες. Ο Ορέστης μάζευε διάφορα όργανα και σύνθια εκείνο τον καιρό. Κάποιες γιορτές μας επισκέφτηκε ο Λάμπρος Λαπίνας από τη Βαϊμάρη, όπου βρισκόταν για master στην Ακαδημία και, ανάμεσα σε κουραμπιέδες και κρασιά, ηχογραφούσαμε στο σπίτι και κάποιες ιδέες που ήθελα για φαγκότο. Για τις μελωδίες του φλάουτου, ζήτησα από τον αδερφό μου να έρθει από το Ληξούρι όπου διδάσκει στη Φιλαρμονική, και να εκμεταλλευτώ το δεσμό αίματός μας ώστε να τον ηχογραφήσω. Η αλήθεια είναι πως μου αρέσει πολύ να συνεργάζομαι με τα αδέρφια μου που είναι επίσης μουσικοί, τους βασάνιζα ήδη από τις πρώτες πρώτες συνθέσεις μου. Όταν είχα έτοιμα τα demos και ετοιμαζόμουν να στείλω σε κάποια labels στη Γερμανία, μου ζήτησε ο Τheodore πολύ εγκάρδια να γίνει η κυκλοφορία μέσα από την εταιρία United We Fly, που όμως θα στηνόταν τότε και ακόμα δεν είχε επανδρωθεί. Μου έδειξε πολλή πίστη και εκτίμηση στη δουλειά μου και αυτό ήταν πολύ συγκινητικό, οπότε προτίμησα να εμπιστευτώ το έργο μου σε κάποιον που με γνωρίζει καλά με όλες τις ιδιαιτερότητές μου και που σαν φίλοι και συνεργάτες έχουμε περάσει μαζί χίλιες ζωές. 

Επειδή είχε προχωρήσει το pre -production και σε αρκετά tracks είχαν γίνει ήδη τα mix, συνεργαστήκαμε στο πώς θα κάναμε καλύτερο και ποιοτικότερο τον ήχο οπότε βρέθηκα στο στούντιο Shakti που είχα ξαναγράψει τον πρώτο δίσκο σε αναλογικό περιβάλλον για να ηχογραφήσουμε τα φυσικά όργανα -πιάνο, κάποιες φωνές, πνευστά και μπάσο / τύμπανα. Σε ένα από τα αγαπημένα μου τραγούδια του δίσκου ήθελα να έχω τη φωνή του Τheodore. Ο Αshley Ηallinan έδωσε επίσης μια ξεχωριστή δυναμική με την παρουσία του στα drums. Ο Βασίλης Ντοκάκης ανέλαβε να δώσει το δικό του ποπ χρώμα στην παραγωγή για το “Yellow Roses”. Το τελευταίο κομμάτι του δίσκου, ένα κάπως darkjazz νυχτερινό, με τίτλο “So Long”, το ηχογραφήσαμε ζωντανά στο στούντιο με τον Βίγκο και τον Κώστα, τους δυο από τη μπάντα μας. Δεν είχαμε κάνει ούτε μία πρόβα σε αυτό το κομμάτι. Εγώ ήμουν στο πιάνο στο άλλο δωμάτιο και χωρίς να τους βλέπω ένιωθα ότι αυτό που συνέβαινε όταν παίζαμε ήταν αποκαλυπτικό συναίσθημα. Κάναμε 3 takes και δεν χρειάστηκε παραπάνω. Η μίξη μετά έγινε κυρίως στην Αθήνα, όπου ο Ριχάρδος που έκανε την παραγωγή έφτυσε το αίμα του γιατί ο χρόνος μας ήταν πολύ περιορισμένος λόγω των βιοποριστικών μας υποχρεώσεων. Εγώ όταν δεν ήμουν εκτός πόλης πήγαινα στο στούντιο μετά από ταξίδι ή ανάμεσα σε πρόβες για τις συναυλίες που είχαν προγραμματιστεί και όλα τα sessions τα έβγαλα τέζα στον καναπέ μπροστά από την κονσόλα, κάνοντας παρατηρήσεις, ενώ αυτός δούλευε ασταμάτητα χωρίς να σηκωθεί από την καρέκλα για ώρες ολόκληρες. Ανακάλυψα όμως τις αισθητικές μηχανικές μου δυνάμεις σε αυτή τη διαδικασία, γιατί ακούγοντας μετά την τελική μίξη με καθαρό κεφάλι αισθάνθηκα ότι εν τέλει είχα στα χέρια μου ένα δημιούργημα που με έκανε να αισθάνομαι ανακούφιση και υπερηφάνεια.

Σοφοκλής Κιουρτσόγλου

Η ατμόσφαιρα και η ιδέα της ZRSHA είναι κάτι για το οποίο θα αφήσω για κάποια άλλη στιγμή, δε χρειάζεται να σας κουράσω με την εσωτερική διαδικασία αυτής της διαδρομής. Ίσως τα σύμβολα να παραπέμπουν αρκετά σε ένα θηλυκό σύμπαν, αλλά ολόκληρο το έργο πλαισιώνεται από μια δεκάδα αντρών, των πιο αγαπημένων μου και εκλεκτών συνεργατών. Μάλιστα το εξώφυλλο δεν ήταν δική μου ιδέα, ο Νεοκλής Δελέγκος που επιμελήθηκε το artwork, μου είχε στείλει κάποια στιγμή, επειδή είχε διαβάσει μια συνέντευξή μου που προλόγιζα κάπως αμυδρά τότε το επόμενο άλμπουμ, να με ρωτήσει αν είχα κλείσει κάποιον για το εικαστικό, επειδή είχε μια ιδέα να φτιάξει κάτι που θα ήθελε πολύ να μου δείξει. Και μου έστειλε. Αυτό ήταν, είχε μπει με την πρώτη στο μυαλό μου και του είπα: «Nαι ναι! Αυτό είναι το εξώφυλλο!!!»

Μέσα σε όλα αυτά είχα για κάθε εκκρεμότητα την προθυμία των κοριτσιών της United We Fly που έδειχναν όλο τον ενθουσιασμό που χρειαζόμουν για να αισθάνομαι ότι όλος αυτός ο κόπος είναι κάτι που έχει υπόσταση.

Σας παρουσιάζω λοιπόν αυτούς τους εκπληκτικούς 10 που έδωσαν την ψυχή τους με τη συμμετοχή τους στη ZRSHA: Richard König, Ορέστης Γούμενος, Τheodore, Ashley Hallinan, Neoklis Delegos, Κώστας Αντωνίου, Χρήστος Βίγκος, Λάμπρος Λαπίνας, Σταύρος Τόλιας, Βασίλης Ντοκάκης.

–Melentini

Αυτό είναι το “Satellites”, το πρώτο single του άλμπουμ…

https://youtu.be/6qrO-EE9nhM

To ZRSHA; Fundus Uterus κυκλοφορεί στις 23/2 από την United We Fly.
Melentini: FB/ IG/ Soundcloud/ youTube
United We Fly: webFB/ IGyouTube
POP TODAY
ΤΕΧΝΕΣ
ΠΟΛΗ
popaganda
© ΦΩΤΑΓΩΓΟΣ ΕΠΕ 2024 / All rights reserved
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.