LONDON FILM FESTIVAL 2017Loveless: Η Οικογενειακή Τραγωδία που Συγκλόνισε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

LONDON FILM FESTIVAL 2017

Loveless: Η Οικογενειακή Τραγωδία που Συγκλόνισε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου

Η Μάρα Θεοδωροπούλου γράφει για το «Χωρίς Αγάπη» του Αντρέι Ζβιάγκιντσεβ που προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες με τον αέρα της Καλύτερης Ταινίας στο φετινό London Film Festival.

Από την εναρκτήρια περιπλάνηση στο γκρι, παγωμένο τοπίο που καθρεφτίζει τις ακόμα πιο ψυχρές ανθρώπινες σχέσεις που θα εξερευνήσει στην υπόλοιπη ταινία (τώρα που βγήκε και το mother! δεν θα κατηγορήσετε εμάς για εύκολες αλληγορίες) ως τη διαρκή υπενθύμιση του επικείμενου τέλους του κόσμου είτε για μια διαλυμένη οικογένεια που χάνει το νεότερο μέλος της είτε για μια χώρα που αγωνιά γιατί το ημερολόγιο γράφει 2012, ο Αντρέι Ζβιάγκιντσεβ συνεχίζει το οργισμένο tour της σύγχρονης Ρωσίας που τελειοποίησε πριν τρία χρόνια με το αξεπέραστο αριστούργημά του, Λεβιάθαν.

Αντρέι Ζβιάγκιντσεβ

Στο Χωρίς Αγάπη κάνει zoom in σε ένα παντρεμένο ζευγάρι στα πρόθυρα διαζυγίου και το μικρό γιο του, που εξαφανίζεται από το σπίτι έχοντας γίνει μάρτυρας ενός καβγά των γονιών του που προσπαθούν να αποποιηθούν της ευθύνης για την επιμέλειά του μετά το χωρισμό (η σκηνή που το αγόρι κρυφακούει τον πατέρα και τη μητέρα του να μαλώνουν για το πόσο ανεπιθύμητο είναι θα σας συνοδεύει για καιρό, εκτός αν δεν έχετε καλή μνήμη οπότε εντάξει…) Αυτό που ακολουθεί είναι μια ανηλεής επίθεση σε διάφορα σύγχρονα κοινωνικοπολιτικά δεινά της χώρας, από την εξάρτηση από τα social media ως τη ρήξη με την Ουκρανία, δοσμένα μέσα από συνεχώς κλιμακούμενη ατμόσφαιρα απελπισίας και πραγματικά ασυγχώρητους χαρακτήρες (με έξτρα δόση δηλητηρίου φυλαγμένη για τις μητέρες, που εδώ υπάρχουν ως μορφές τυφλωμένες ή από απάθεια ή από ματαιοδοξία). Η αίσθηση της αναπόδραστης επανάληψης των λαθών της προηγούμενης γενιάς κρέμεται πάνω από τα κεφάλια των ηρώων με τον Ζβιάγκιντσεβ να σφίγγει τον κλοιό σε κάθε ευκαιρία.

https://youtu.be/JWL6LskekAA

Με όρους ποπ τραγουδιών, το Χωρίς Αγάπη στέκεται στη διασταύρωση του “Everything Now” των Arcade Fire και του “Hard Feelings/Loveless” της Lorde: άνθρωποι βυθισμένοι στην απομόνωση της ψηφιακής ζωής, μια γενιά L-O-V-E-L-E-S-S. Υπό αυτή την έννοια, η οικουμενικότητα του μηνύματός του αποτελεί και βασικό λόγο της βράβευσής του στο πρόφαστο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου με το βραβείο της καλύτερης ταινίας, λίγους μήνες μετά το βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών. Η βρετανίδα σκηνοθέτης Άντρεα Άρνολντ, πρόεδρος της φετινής κριτικής επιτροπής, δήλωσε συγκινημένη από την ποιητική ομορφιά της ταινίας και τη χαρακτήρισε «σκληρή και αφηγημένη με ένα άγριο πάθος. Παρόλο που επικεντρώνεται στην τραγωδία μιας οικογένειας στην Ρωσία, νιώσαμε ότι μιλούσε για μια παγκόσμια τραγωδία και αναγνωρίσαμε σε αυτή μια από τις μεγάλες λύπες του πλανήτη και μια θυμωμένη προειδοποίηση για το αντίθετο του τίτλου».

Η ταινία γίνεται σχεδόν procedural μόλις ξεκινούν οι έρευνες της αστυνομίας και των γονιών για το χαμένο παιδί, αλλά αντί να εμφανιστεί ο Ντέιβιντ Καρούζο από το CSI Miami με μια εξυπνακίστικη ατάκα για να ελαφρύνει λίγο το κλίμα όπως μπορεί να φτάσετε να εύχεστε, ο Ζβιάγκιντσεβ ανανεώνει το ραντεβού για την επόμενη no-nonsense κοινωνική του ανατομία με το συνήθη απαισιόδοξο αποχαιρετισμό του. Προς το τέλος μοιάζει μόνο να χάνει λίγο τον έλεγχο και το σκοπό του, αλλά ως τότε το ίδιο έχει συμβεί και στους ήρωές του.

Το Χωρίς Αγάπη προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες σε διανομή της Seven Films.
Popaganda καλυψε το BFI London Film Festival με την υποστήριξη της Aegean Airlines

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

LONDON FILM FESTIVAL 2017

Three Billboards: Σαν να έκαναν Τwin Peaks οι αδερφοί Κοέν, αλλά πάρα πολύ αστείο…

Η Μάρα Θεοδωροπούλου ολοκληρώνει την ανταπόκρισή της από το London Film Festival 2017 με την καινούρια ταινία του Μάρτιν Μακντόνα που προβλήθηκε στη λήξη κι έκλεψε τις εντυπώσεις.

Loveless: Η Οικογενειακή Τραγωδία που Συγκλόνισε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου

Η Μάρα Θεοδωροπούλου γράφει για το «Χωρίς Αγάπη» του Αντρέι Ζβιάγκιντσεβ που προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες με τον αέρα της Καλύτερης Ταινίας στο φετινό London Film Festival.

Τι είδαμε στο London Film Festival 2017…

Ιστορίες σεξουαλικής αφύπνισης «κάπου στη Βόρεια Ιταλία», μετανιωμένα ζόμπι, οι σχολικές εξετάσεις ως ταινία δράσης και υπερηρωικό BDSM - η Μάρα Θεοδωροπούλου γράφει για ταινίες, ερμηνείες και ζευγάρια που ξεχώρισαν στο London Film Festival 2017.

Το Loveless του Αντρέι Ζβιάγκιντσεβ, βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο London Film Festival 2017

To φιλμ του σκηνοθετη του «Λεβιάθαν» που αποτελεί ένα δηκτικό σχόλιο στη σύγχρονη ρώσικη κοινωνία ήταν τελικά το εκλεκτό της επιτροπής που είχε επικεφαλής την Άντρεα Άρνολντ.

Είδαμε στο Λονδίνο τα δύο πρώτα επεισόδια του Mindhunter και ξέρουμε με τι θα τρομάξετε αυτό το Σαββατοκύριακο

Η Μάρα Θεοδωρόπουλου μεταδίδει από το London Film Festival για τη νέα σειρά του Ντέιβιντ Φίντσερ που περιγράφει πώς η Αμερική έχασε το μυαλό της στα 70s και θα σας κάνει να κοιτάζετε πολλές φορές πίσω σας όταν γυρίζετε μόνοι σπίτι το βράδυ.

60 Λεπτά στο Μυαλό του Ντέιβιντ Φίντσερ

Η Μάρα Θεοδωροπούλου μεταφέρει αποκλειστικά από το London Film Festival όσα είπε ο σπουδαίος σκηνοθέτης στην παρουσίαση της νέας τηλεοπτικής σειράς του, Mindhunter, που κάνει πρεμιέρα στις 13/10 στο Netflix.
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΟ INBOX ΣΟΥ
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.