ΜΟΥΣΙΚΗ 10.03.2017

Στο Παρίσι Συστήνεται ως «Λαρυγγούς», για να τον Καταλαβαίνουν…

Ο Παναγιώτης Μένεγος πέρασε τρεις μέρες με τον Larry Gus στα Red Bull Music Studios στο Παρίσι, παρακολουθώντας τη διαδικασία σύλληψης και ηχογράφησης των νέων κομματιών του. Διαβάστε τα παραλειπόμενα και δείτε το mini documentary "The Process".
Φωτογραφίες: Άλεξ Γρυμάνης
Βίντεο: Κώστας Μάνδηλας
ΜΟΥΣΙΚΗΣτο Παρίσι Συστήνεται ως «Λαρυγγούς», για να τον Καταλαβαίνουν…

Ο Larry Gus μπορεί να βρεθεί μαζί σου έξω από το Centre Pompidou, να δείτε το τεράστιο billboard που πληροφορεί για τα 40α γενέθλια ενός από τα σημαντικότερα μουσεία μοντέρνας τέχνης στην Ευρώπη κι ενώ εσύ σκέφτεσαι ότι τα πρώτα 40χρονα που σου έρχονται στο μυαλό για το 2017 είναι του punk, εκείνος να σου εξηγεί με εντυπωσιακή λεπτομέρεια την φιλοσοφία ανοιχτών χώρων με την οποία το σχεδίασε ο Ρέντσο Πιάνο πίσω στο 1977. Σύμπτωση, κι ο Πιάνο 40 χρονών ήταν τότε.

Ο Larry Gus, όταν λίγο αργότερα σταματήσετε για έναν γρήγορο εσπρέσο στα όρθια, μπορεί να σου κάνει μια μικρή διάλεξη, στην οποία πρωταγωνιστεί το επίθετο «μονοποικιλιακός» με τρόπους που δε θα τα καταφέρει ποτέ να το μεταχειριστεί κανένας Αθηναίος barista – όσα σεμινάρια κι αν παρακολουθήσει, όσο βαρυφορτωμένος με τατού κι αν είναι. Άλλωστε, στο σπίτι του στα Εξάρχεια, όταν ζητήσεις καφέ θα σου σερβίρει προσεκτικά διαλεγμένη ποικιλία σε προσεκτικά διαλεγμενο ποτήρι, μαζί με ξυνόνερο και δυο μικρά κομματάκια από προσεκτικά διαλεγμένη σοκολάτα υψηλής περιεκτικότητας

Ο Larry Gus μπορεί να υμνεί την υπεροχή του κορεάτικου μπάρμπεκιου και να σου διηγείται παράλληλα τη φορά που βρέθηκε με την Red Bull Music Academy στο Τόκιο το 2014 κι ένα απίθανος Νεοζηλανδός τύπος τους πήγε σε ένα από τα καλύτερα μέρη για sushi στον κόσμο. Ευτυχώς, θα χαμογελάσει πονηρά, πλήρωσε και τον μισό λογαριασμό.

Ο Larry Gus, εδώ και 3-4 χρόνια μέλος του ρόστερ της νεοϋρκέζικης ετικέτας DFA Records, μπορεί να σε πληροφορήσει ότι η Νάνσυ Γουάνγκ των LCD Soundsystem τα έχει με τον «έναν τύπο από τους Holy Ghost!» και μόλις άνοιξαν ένα εβραϊκό deli στο Μπρούκλυν που είναι ολόιδιο με «μωρέ πώς το λένε εκείνο δίπλα στο Katz’s στo Lower East Side;» κι εκεί κατευθύνεται πια σύσσωμο το νεοϋρκέζικο χιψτεράτο.

Ο Larry Gus μπορεί να θυμηθεί μια διάλεξη που είχε δει σε εκείνο το Red Bull Music Academy από τον τύπο που είχε γράψει το score για τον Μπάτσο του Μπέβερλι Χιλς, να αρχίσει να σου αραδιάζει μια σειρά από άχρηστες πληροφορίες για τα σάουντρακ των 80s και μόλις του επισημάνεις ότι έχει κάνει λάθος στο όνομά του, να αυτομαστιγωθεί απομνημονεύοντας επί τόπου το λήμμα του στη Wikipedia. Φυσικά, κι εσύ στη Wikipedia είχες δει ποιος είναι ο Χάρολντ Φάλτερμαγιερ και το πες για να τον κουρδίσεις.

Ο Larry Gus, εκπαιδευμένος από τις  πόλεις του εξωτερικού που έχει ζήσει (αρκετά Βαρκελώνη και Μιλάνο, λίγο Νέα Υόρκη) αλλά κι εκείνες που έχει επισκεφθεί για live, είναι ένα αυτόματο GPS – ένα υποδειγματικό bot χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Απομνημονεύει χάρτες, διαδρομές, κατευθύνσεις και γραμμές μετρό σε νανοδευτερόλεπτα και μετά κάνει πλάκα στις συνεντεύξεις τονίζοντας τη βεροιώτικη του καταγωγή και παρουσιάζοντας τον εαυτό του ως μια μοντέρνα βερσιόν του Σαββοπουλικού «επαρχιώτη στην Ομόνοια».

Ο Larry Gus μπορεί να είναι ένας από τους λίγους Έλληνες που ξέρει πώς να χρησιμοποιεί το Reddit και μπορεί να σου προτείνει μερικές καλές λίστες με “meal videos”, για να έχεις κάτι να χαζεύεις στην οθόνη ενω τρως το μεσημεριανό σου. Γιατί, φυσικά, δε γίνεται να κάνεις λιγότερο από δύο πράγματα ταυτόχρονα.

Με τον Larry Gus, που στα γαλλικά συστήνεται ως «Λαρυγγούς», περάσαμε τρεις μέρες στο Παρίσι, στα πιο-cool-workspace-παραιτείσαι Red Bull Music Studios. Εκείνος δούλευε μερικά καινούρια τραγούδια (και μας ανέφερε σε κάθε βήμα του άπειρα παραδείγματα άλλων καλλιτεχνών που έχουν χρησιμοποιήσει παρόμοιες τεχνικές στο τάδε κομμάτι ή στον δείνα δίσκο), γύρω μας περιφέρονταν άνθρωποι που στην επαγγελματική τους κάρτα αναγράφονται υποχρεωτικά οι λέξεις sound ή engineer που δεν καταλάβαιναν γιατί συνεχώς σκάγαμε στα γέλια κάνοντας χοντροκομμένα αστεία. Γιατί κι αυτή είναι μια πολύ χαρακτηριστική πλευρά του Λάρυγγα, όσοι τον έχετε δει live το ξέρετε πολύ καλά.

Αυτή είναι η μικρή ιστορία αυτών των 3 ημέρων, σε 4 λεπτά…

 

 

Κι όμως, ο Παναγιώτης Μελίδης, αυτός ο μαυροντυμένος νευρωτικός τύπος που λατρεύει τον Αχιλλέα Κυριακίδη γιατί λατρεύει τον Μπόρχες και μοιάζει με ήρωα του Γούντι Άλεν σε μόνιμο cocaine rush, είναι τρομερά ανασφαλής. Ή έτσι θέλει να δείχνει. Δύσκολο να πεις, κουβαλά έναν ισοπεδωτικό αυτοσαρκασμό που πάντα σε κάνει να αναρωτιέσαι πότε σοβαρολογεί και πότε τρολάρει…

Larry Gus seen in Paris, France on February 8, 2017. // Alex Grymanis / Red Bull Content Pool  // P-20170216-07961 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

Βρισκόμαστε στην κουπαστή της εσωτερικής σκάλας του Super Sonic, ενός μικρού λαϊβάδικου στη Βαστίλλη. Είναι Τρίτη βράδυ, αρχές Φλεβάρη κι ο Λάρυγγας είναι ο headliner ενός line-up ανερχομενων ονομάτων που παίζουν μπροστά σε περίπου 200-250 20somethings Παριζιάνους και φυσικά είναι δεν είναι ικανοποιημένος. «Δεν έπρεπε να είμαι τελευταίος, γιατί γι’ αυτούς εδώ έχουν έρθει όλοι οι φίλοι τους και θα φύγουν μόλις τελειώσουν και δε θα μείνει κανείς, και, και…», γκρινιάζει ενώ κανονίζει τα free ποτά μας (εκείνος δεν πίνει) και κουβαλά την τσαντα με τον λιγοστό εξοπλισμό του. Εκτός από το «μηχανάκια» του και το τύμπανο, τις μπαγκέτες και το Mac, μέσα στην τσάντα υπάρχει ο Μονόδρομος του Βάλτερ Μπένγιαμιν κι ένα ακόμα βιβλίο με τίτλο The Politics of Parametricis: Digital Technologies in Architecture. Και το κλασικό κόκκινο t-shirt των Minor Threat

Larry Gus seen at Red Bull Studios in Paris, France on February 8, 2017. // Alex Grymanis / Red Bull Content Pool  // P-20170216-07801 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

Γκρινιάζει ότι δεν μπορεί να δουλέψει εύκολα στην Αθήνα. Γιατί «είναι πολύ ωραία, όλοι σε παίρνουν τηλέφωνο, σου λένε να πας να τους δεις, να βγείτε, να έρθουν από το σπίτι, κι αυτό είναι ωραίο αλλά καμιά φορά και δεσμευτικό γιατί δεν μπορείς να αρνηθείς σε κανέναν. Ενώ στο Μιλάνο, ήμουν άγνωστος μεταξύ αγνώστων, ο καιρός ηταν χειρότερος, δεν είχα κανένα περισπασμό και καθόμουν και δούλευα με τις ώρες. Εδώ, προσπαθώ να ολοκληρώσω ένα άλμπουμ κι όλο καθυστερώ, ο Λορέντσο Σέννι δε θα το πάθαινε ποτέ αυτό». Λορέντσο Σέννι είναι ο τρίτος άνθρωπος στην κουβέντα μας, κι ας μην είναι εκεί. Πρόκειται για έναν ιταλό μουσικό στο χώρο της electronica, σχεδόν συνομήλικό του, που πέρυσι υπέγραψε στην Warp Records και ο Λάρυγγας αναφέρεται αυτό το βράδυ συνεχώς σε εκείνον ως νέμεσίς του. Έτσι κι αλλιώς κάθε κουβέντα μαζί του μοιάζει με ένα μεγάλο νούμερο stand up comedy, εδώ ο Σέννι λειτουργεί ως ενσάρκωση του αυτομαστιγώματος που επιφυλάσσει ο Λάρυγγας στον εαυτό του. Ο Σέννι (υποτίθεται ότι) είναι όσα (υποτίθεται ότι) δεν είναι ο Λάρυγγας: πειθαρχημένος, εργατικός, παραγωγικός, χαρισματικά ταλαντούχος.

Larry Gus seen during a live performance in Paris, France on February 8, 2017. // Alex Grymanis / Red Bull Content Pool  // P-20170216-07316 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Larry Gus seen during a live performance in Paris, France on February 8, 2017. // Alex Grymanis / Red Bull Content Pool  // P-20170216-07476 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

Είναι ένα χαρακτηριστικό μοτίβο του Λάρυγγα αυτό. Να επαναλαμβάνει πόσο μέτριος είναι. Ίσως γιατί ψαρεύει κομπλιμέντα, ίσως γιατί αυτός είναι αυτοψυχαναλυτικά ο κινητήριος μοχλός του. Όπως τον βλέπετε να λέει και στο παραπάνω βίντεο, δεν πιστεύει στην έμπνευση. Πιστεύει στην εξερεύνηση των δυνατοτήτων και στον αλλεπάλληλο αποκλεισμό ενδεχομένων κατά τη δημιουργική διαδικασία. Και στα live; (Παρεμπιμπτόντως, στο Super Sonic έσκισε, παράγοντας τα γνωστά λίτρα ιδρώτα και κερδίζοντας κατά κράτος την δυσπιστία όσων έμειναν να παρακολουθήσουν αυτόν τον περίεργο τύπο με το περιέργο όνομα από αυτήν την μάλλον περίεργη χώρα). «Εκεί υπάρχει μια σύμβαση, καλούμαι να ξεπεράσω τον εαυτό μου. Την έμφυτη συστολή κι εσωστρέφειά μου. Κι ακριβώς γιατί το προσπαθώ τόσο πολύ και είμαι αφοσιωμένος σε αυτό, προκύπτει μια performance που κανονικά θα μου ήταν πολύ ξένη». Όποια κι αν είναι η διαδικασία, τα live του Λάρυγγα καρφώνονται στη μνήμη όσων τα βλέπουν. Ειδικά στην «ελληνική σκηνή» που δεν έχουμε συνηθίσει τους frontmen να βγαίνουν από τον εαυτό τους. Ο Μελίδης το κάνει. Είτε λέγοντας άβολα σόκιν ανέκδοτα για τον Άιλερ (τον γιο του που ονόμασε έτσι προς τιμήν του θρυλικού τζαζίστα), είτε γιατί κοπανάει το μικρόφωνο στο μέτωπό του μέχρι να ματώσει, είτε γιατί μπορεί να επαναλάβει μια λέξη 188 φορές όπως έκανε στο Παρίσι μέχρι κυριολεκτικά να αδειάσουν τα πνευμόνια του.

Η τελειοποίηση της live περσόνας είναι έτσι κι αλλιώς μονόδρομος πια – ο Larry Gus έδωσε το 2016 περίπου 50 live, από τη Χιλή ως την Ισλανδία. Αυτός, το να μπεις δηλαδή στο κύκλωμα των φεστιβάλ είναι και ο ασφαλέστερος τρόπος για να ζήσεις  σε αυτό το καλλιτεχνικό μέγεθος. Αυτός είναι ο τρόπος για να σαπορτάρεις την οικογένειά σου. Ο άλλος, ίσως, θα ήταν να κάνει πιο «εύκολα» dance πράγματα μπας και προκύψει κάποιο hit για το dancefloor (δε θέλει, δεν συχνάζει σε clubs και δεν τα καταλαβαίνει, λέει). Ένας τρίτος να φτιάξει μουσική για διαφημιστικά ή brands, το κάνει σε ένα βαθμό. Κι ένας τέταρτος να δουλέψει με άλλους π.χ. ως παραγωγός. Έχω μερικές διεστραμμένες ιδέες για ελληνικά ονόματα που θα είχε ενδιαφέρον να τους σκηνοθετήσει τον ήχο, αλλά στον ίδιο η ιδέα να δουλεύει μαζί με άλλους, ακόμα κι αν αυτοί δανείζουν απλά τη φωνή τους σε δικά του κομμάτια, δεν είναι πολύ ευχάριστη. Αν τον παρατηρήσει κανείς μισή ώρα στο στούντιο, θα καταλάβει εύκολα γιατί.

Larry Gus seen at Red Bull Studios in Paris, France on February 8, 2017. // Alex Grymanis / Red Bull Content Pool  // P-20170216-07895 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Larry Gus seen at Red Bull Studios in Paris, France on February 8, 2017. // Alex Grymanis / Red Bull Content Pool  // P-20170216-07641 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Larry Gus seen at Red Bull Studios in Paris, France on February 8, 2017. // Alex Grymanis / Red Bull Content Pool  // P-20170216-07889 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

Στο στούντιο όμως, σε σχέση με τις ζωντανές εμφανίσεις, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Εκεί όλα ξεκινάνε με ένα drum pattern που ηχογραφείται ζωντανά. Μετά, ο Larry Gus συνδέει τον υπολογιστή και το Abbleton με την κονσόλα. Κι αρχίζει το παχνίδι των πιθανοτήτων. 2 μέρες που ανεβοκατεβαίνουμε στην κουζίνα των Red Bull Music Studios για συνεχή τροφοδότηση καφεϊνης και κάνουμε αυστηρά διάλειμμα στις 3 το μεσημέρι για να φάει σαλάτα από το αγαπημένο του take away δύο τετράγωνα πιο κάτω. Προσθέτει στα ντραμς, 1-2 νότες στο μπάσο, 1-2 φράσεις στα keyboards, γράφει φωνητικά, τα λουπάρει, τα διαλύει και τα επανασυνθέτει, το patchwork ξεκινά και σπάνια ξέρει που θα τον βγάλει. Μπορεί να είναι ενα μεταλλαγμένο disco track, μια πολυρυθμική παραλλαγή που φωνάζει προς τη Μαμά Αφρική, κάποια weird electronics.

Στο στούντιο, ο Λάρυγγας παρατάσσει τα παιχνίδια του και τα εμπιστεύεται. «Διατάξτε, εκτελώ», τους λέει για να χρησιμοποιήσω την αγαπημένη του φράση που (του) ταιριάζει σε όλες τις περιπτώσεις…

Larry Gus seen in Paris, France on February 8, 2017. // Alex Grymanis / Red Bull Content Pool  // P-20170216-07562 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Την Παρασκευή 10/3, 19.00-21.00 (με περιορισμένες θέσεις) ο Larry Gus μοιράζεται μυστικά, συμβουλές και τεχνικές μεθόδους γύρω από τη δημιουργία μουσικής σε ένα απογευματινό Studio Science στο φουαγέ του Μουσείου Μπενάκη (Πειραιώς 138 & Τζαφέρη) από το Red Bull Music Academy. Στη συνέχεια, 21.30, ακολουθεί live act ανοιχτό για το κοινό με ελεύθερη είσοδο. 
ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΣΤΟ INBOX ΣΟΥ
Διαβάζοντας την POPAGANDA αποδέχεστε την χρήση cookies.